Hakutulokset

1. Bibo

Bibo on täällä taas, kuulumisia

No moro! Joskus kesällä kyselin kaikkea mahdollista täällä, jotkut jopa hermostuivat kyselyihini (ja miksi en saisi kysyä synnytykseen liittyviä asioita kun en itse tiennyt mitään vielä siitä... ). Nyt sitten vihdoin tulin tsekkaamaan taas tänne ja katsomaan viimeiset viestini. Oli kyselty...
  2. Bibo

Streptokokki

Saimme tyttären 15.8 aamuyöstä. Todella pirteä ja hyvävointinen 3690g ja 51cm. Mulla nousi kuume ja päädyimme leikkauseen monen tunnin ähkimisen jälkeen. Meillä molemmilla todettiin synnytyksen jälkeen olevan tulehdusarvot korkealla. Ja todettiin, että mulla on streptokokki. Missä vaiheessa...
  3. Bibo

Kellottaminen

Nyt voi olla vähän outo kysymys, mutta kysyn. Kun jos tuntuu sellaista "menkkakipua" niin sehän on supistelua. Mutta miten niitä voi sitten alkaa laskemaan kellon kanssa? Vai sitten siis mennään kun olo vaan on hemmetin huono, näin kai? Ja kun se tunne tuntuu myös alaselässä, mutta eipä niitä...
  4. Bibo

Limatulppaa bongattu! :)

Vähän hienoa. Mulla on alkanut tulemaan limatulppaa, tai ekan kerran huomasin tossa viikonloppuna (ehkä perjantaina muistaakseni ). Sitä onkin tässä odoteltu. Menkkakipuja ollut koko päivän eilen ja tänään, yöllä on saanut herätä ärsyttävään kipuun. Supistuksia ei kauheesti kylläkään ole ollut...
  5. Bibo

Kertokaahan mulle supisteluista

Mulla on nyt lauantaista lähtien supistellut tosi tosi kipeesti. Lauantaina tajukin meinasi lähteä useampaan kertaan. Vauveli on tosi alhaalla ja kävelykään ei oikein onnistu mitenkään päin jos on juuri supistanut. Supistelee aina 1-3h ja sitten loppuu. Suihkuttelu helpottaa hiukan. Kuinkahan...
  6. Bibo

Vanhempien luona vierailu

Kuinka usein vierailette vanhempienne/appivanhempienne luona? Oletteko kylässä pitkään? Kuinka pitkä matka vanhemmille/appivanhemmille on? Meillä matkaa 250km molempien vanhempien luokse. Käymme kylässä (olemme pe/la-su) ehkä n. 2-4kk välein.
  7. Bibo

Supistuksia

Mulla on tässä ke-su supistellut enemmän ja vähemmän (la ja su enemmän ). Eilen sitten mieheni kanssa mittailimme aikoja. Supistuksia tuli sen 3-4 10 minuuttiin, mutta sitten loppuivat. Ja loppu ilta ja yö meni hyvin. Kuinka usean päivän ajan voi tulla näin ja sitten loppujen lopuksi eivät...
  8. Bibo

Äiti ei tykkää kun porailet tyttöseni

Huh kylläpäs on tuntunut oloja tässä eilen ja tänään. Eilen supisteli, alaselässäkin tuntui. Koko päivän oli oksettava olo, piti oikein pitää sankoa vieressä illalla sohvalla ollessa jos jotain olisi tullut. Nyt sitten äsken tyyppi yritti kaivautua ulos tai jotain. Kauhee poraus ja vihlominen...
  9. Bibo

Onko lapsella lomaa?

Kuinka monen lapsellakin on loma silloin kuin teilläkin? Eli siis lasta ei viedä tarhaan kun itse on lomalla. Mun mielestä on outoa kun jotkut vievät lapsensa hoitoon ja itse lomailevat. Luulisi vanhemman haluavan viettää aikaa lapsensa kanssa ja eikö lapsikin ole oikeutettu lomaan...
  10. Bibo

Lapsivettä/valkovuotoa vai mitä??

Aamulla heräsin, tuntui tosi kostealta tuolla alhaalla. No lähdimpä sitten nopeaan vessaan. Takaisin tullessa huomasin, että lakanassa oli isohko (ehkä halkaisija 7cm ) läntti jotain. Läntti kuivui ja mitään jälkeä ei siitä jäänyt. Eilen koko päivän sain juosta vessassa kun tuntui tosi "vetinen"...
  11. Bibo

Vuotoja??

Onko teillä muilla ollut loppuraskaudesta oloa, että pitää koko ajan juosta vessassa? Koko ajan olo, että jotain nestettä tuolla ja pitää mennä. Kaipa valkovuotoa vaan paljon tms, en tiedä sitten...
  12. Bibo

Vatsa napsahtelee

Mikähän ihmeen napsaus mulla kuuluu välillä jostain vatsan seudulta? Useamman kertaa päivässä napsahtaa, ei tunnu mitään kipua tms kuitenkaan. Voiko olla, että paikat venyvät tms ja siksi naksahtelee? Nyt rv36+5.
  13. Bibo

Raskaus täysiaikainen?

Kysympä täältä kun "synnytys" osiossa ei keskustelua kauhean tiiviisti käydä. Onko raskaus täysiaikainen aikaisintaan 37+0, vai 38+0? Mä oon ajatellut, että 38+0, mutta voi olla, että olen hyvinkin väärässä :)
  14. Bibo

Kuinka usein baariin?

Kuinka usein käytte baarissa? Kuinka usein miehenne käy? Kuinka usein on yhteisiä perheen viikonloppuja? Nyt näin ennen kuin lapsi on syntynyt olemme/mies on (en ole nykyään enää jaksanut valvoa niin pitkään että baariin enää jaksaisin mennä ) käynyt baarissa ehkä joka toinen viikonloppu...
  15. Bibo

Naiset pirttihirmuina

Miksi te olette kauhean mustasukkaisia miehistänne? Ja, ette päästä miestänne kavereiden kanssa esim. baariin, jonnekin matkalle tms? Välillä kun täällä aloituksia ko.aiheista. Joku miettii voiko miestä päästää jonnekin. Eiköhän miehellä ole omakin päättelykykynsä ja miksi miestä pitäisi...
  16. Bibo

Synnytys käynnistyy?

Auttakaahan minua tietämätöntä! :) Mulla oli viikonloppuna (lauantaina) pari kipeää supistusta, jonka jälkeen reilun tunnin ns.tavallisia supistuksia (kestoja en katsonut tms ). Sunnuntaina kun olin elokuvissa niin alavatsa oli tosi kipeenä. Maanantaina aamusta oli neuvola, jossa kerroin...
  17. Bibo

Kaksplus-lehti

Milloin kaksplus-lehti ilmestyy? Mulle tulossa vasta toinen numero, ilmestyykö lehti aina kuukauden alussa vai?
  18. Bibo

Rintojen suojaus

Kuinka hyvin olette suojanneet rintojanne loppuraskauden/imetyksen aikana? Ettei tulisi rintatulehdusta ainakaan. Kesä on, mutta pitäisikö rinnat siltikin suojata hyvin?
  19. Bibo

Valkovuotoa

Onko teillä alkanut tulla paljon enemmän valkovuotoa raskauden lopussa? Mulla on alkanut tulla tosi paljon. Ootteko huomanneet limatulpan? Tietääkseni mulla ollut vain valkovuotoa, ei limatulpaa. Erottaako sen selvästi valkovuodosta? Viikonloppuna oli kipeitä supistuksia, vihlontaa, "puukolla"...
  20. Bibo

Liikelaskentaa?

Kuinka paljon teillä vauvelit liikkuvat loppuraskaudesta? Pitääkö laskea liikkeitä? Synnytysvalmennuksessakin kun puhuivat, että monelle on varmaan sanottu, että liikkeitä tulisi laskea niin aloin miettimään, että liikkuuko jotkut vauvat niin vähän, että on hyvä seurailla? Mulla kun toi on kyllä...

Uusimmat

Kuumimmat

Yhteistyössä