Hakutulokset

1. O

Uskaltaako vielä yrittää kolmatta lasta?

Hei, olemme mieheni kanssa noin 30-vuotiaita (itse täytän ensi vuonna). Haaveissa olisi kolmas lapsi, mutta tällä hetkellä näyttää, ettei haave koskaan toteudu, sillä pelkäämme liikaa riskejä, epäonnistumista ja lapsen mahdollista sairautta tai menetystä/kuolemaa. Meillä on kaksi lasta...
  2. O

Kireä kielijänne ja imetys

Onko täällä muita, joiden lapsella/lapsilla ollut kireä kielijänne ja imetys ei ole sen vuoksi onnistunut? Meillä jo toisella lapsella kireä kielijänne, esikoisen kanssa imetin osittain alle 2kk ja homma kaatui meidän tietämättömyyteen ja maidon tulo loppui, kun lapsi ei saanut imettyä. Nyt...
  3. O

PCO ja imetys

Olen raskaana viikolla 36 ja pohdin jo etukäteen tulevaa imetystä. Olen jonkin verran lukenut netistä, että PCO voisi vaikuttaa haitallisesti imetykseen, lähinnä maidon riittävyyteen. Onko tästä asiasta mitään näyttöä ja voiko maidon määrää lisätä imetyksen onnistumiseksi esim. Primperanin...
  4. O

PCO ja imetys

Olen raskaana viikolla 36 ja pohdin jo etukäteen tulevaa imetystä. Olen jonkin verran lukenut netistä, että PCO voisi vaikuttaa haitallisesti imetykseen, lähinnä maidon riittävyyteen. Onko tästä asiasta mitään näyttöä ja voiko maidon määrää lisätä imetyksen onnistumiseksi esim. Primperanin...
  5. O

PCO ja imetys

Hei! Olen raskaana viikolla 36 ja pohdin jo etukäteen tulevaa imetystä. Olen jonkin verran lukenut netistä, että PCO voisi vaikuttaa haitallisesti imetykseen, lähinnä maidon riittävyyteen. Onko tästä asiasta mitään näyttöä ja voiko maidon määrää lisätä imetyksen onnistumiseksi esim...
  6. O

Milloin uudelleensynnyttäjä sairaalaan, kun on pitkä matka?

Olen koettanut etsiä netistä tietoa, milloin uudelleensynnyttäjän tulisi lähteä sairaalaan. Tietoa olenkin löytänyt, mutta ongelmana on lisäksi se, että synnärille on matkaa 1,5 tuntia. Esikoisen synnytys kesti 14 tuntia, ja mietinkin, että kuinkahan nopeasti tämä toinen tulee, en haluaisi...
  7. O

Olen koettanut etsiä netistä tietoa, milloin uudelleensynnyttäjän tulisi lähteä sairaalaan. Tietoa olenkin löytänyt, mutta ongelmana on lisäksi se, että synnärille on matkaa 1,5 tuntia. Esikoisen synnytys kesti 14 tuntia, ja mietinkin, että kuinkahan nopeasti tämä toinen tulee, en haluaisi...
  8. O

9. O

Onko muita, joilla pahoinvointi ja oksentaminen jatkuu?

Odotan toista lastamme, huomenna alkaa 30. raskausviikko. Pahoinvointi ja oksentaminen alkoi jo ennen plussatestiä ja jatkuu edelleen. Esikoisesta oli sama juttu ja pahoinvointi ja oksentaminen kesti raskauden loppuun asti, joten tämä odotettavissa tälläkin kertaa. Kertokaahan muutkin...
  10. O

Gallup: Äitiyspakkauksesta

Eli olisin kiinnostunut sellaisesta asiasta, että kuinka kauan olette odottaneet äitiyspakkauksen saamista, laskettuna siitä lähtien kun veitte hakemuksen Kelaan? :attn: Itse vein hakemuksen tänään ja jännään jo nyt, ehtiikö pakkaus tulla jo tämän kuun puolella =)
  11. O

Miten voin olla varma, ettei syömäni pihvi ollu raakaa? (Osittain.)

Söin tänään ravintolassa hampurilaisen (ei pikaruokaravintola) ja huomasin vasta lopussa, että pihvi punersi hiukan keskeltä. Muutoin se oli ihan ruskea (ja ohut), mutta keskeltä punersi ihan vaaleasti/vaaleanpunertavasti (ei verinen). Ja koska meillä on ollut useita keskenmenoja ja...
  12. O

Tuntuuko tytöstä potkut/liikkeet myöhemmin ja harvemmin?

Esikoisesta, poika, tunsin ekat liikkeet jo rv 14+0 ja siitä eteenpäin poika potki ja liikkui todella paljon. Nyt olen raskaana rv 17+0, enkä voi varmuudella sanoa, että olenko tuntenut liikkeitä. Mielestäni en ja se on aika kummallista, kun kyseessä on kuitenkin jo toinen raskaus...
  13. O

Milloin äitiyspakkauksen saa?

Elikkäs millä rv:llä sen hakemuksen saa, jolla voi noutaa sitten sen pakkauksen??
  14. O

Gallup: Mielialojen vaihtelut ja niiden rajuus, verrattuna tyttö- tai poikaraskaus?

Täällä odotellaan pikkukakkosta 14. viikolla. Esikoinen (poika) on 2,5-vuotias. Esikoisesta oli poikatunne heti alusta asti ja tästä raskaudesta on vastaavasti ollut tyttöolo. Esikoisen aikaan minulla oli paljon mielialanvaihtelua, itkuisuutta ja suutuin todella herkästi. Tässä raskaudessa...
  15. O

Lugesteron & käytön lopetus raskauden aikana

Hei! Olen nyt viikolla 12+5. Raskaus käynnistyi annostuksella Clomifen 100mg (kierron 3.-7. päivä, 2 tabl.), Lugesteronin aloitin kolme päivää ovulaatiosta annostuksella 200mg päivässä, keltarauhasen vajaatoiminnan epäilyn vuoksi. Meillä on yksi lapsi (synt. 4/2008) (luomuna), kohdunulkoinen...
  16. O

Aiheuttaako Lugesteron pahoinvointia ja oksentelua?

Mulla nyt kp 24/32 ja Luget käytössä nyt neljättä päivää. Lisäksi Clomifen 2tabl./pvä kierron 3. - 7. päivä. Pahoinvointia ollut nyt muutaman päivän, tänään voimakkaimmin, olen lisäksi oksentanut. Tuota pahoinvointia ei mainita ainakaan tuoteselosteessa, mutta johtuuko tämä nyt tuosta...
  17. O

Aiheuttaako Lugesteron pahoinvointia ja oksentelua?

Mulla nyt kp 24/32 ja Luget käytössä nyt neljättä päivää. Lisäksi Clomifen 2tabl./pvä kierron 3. - 7. päivä. Pahoinvointia ollut nyt muutaman päivän, tänään voimakkaimmin, olen lisäksi oksentanut. Tuota pahoinvointia ei mainita ainakaan tuoteselosteessa, mutta johtuuko tämä nyt tuosta...
  18. O

Aiheuttaako Clomit pahoinvointia?

Mulla on nyt kp 21/32, clomeja syön 2/pvä kierron 3. - 7. päivä jolloin voin pahoin joka päivä. Kun en enää ottanut clomeja (siis kierron 8. päivä) , myös paha olo hävisi. Ovis oli kolmisen päivää sitten ja paha olo tuli tänään takaisin. Vaikuttaako clomit vieläkin, vaikken niitä nyt syökään?
  19. O

Aiheuttaako Clomit pahoinvointia?

Mulla on nyt kp 21/32, clomeja syön 2/pvä kierron 3. - 7. päivä jolloin voin pahoin joka päivä. Kun en enää ottanut clomeja (siis kierron 8. päivä), myös paha olo hävisi. Ovis oli kolmisen päivää sitten ja paha olo tuli tänään takaisin. Vaikuttaako clomit vieläkin, vaikken niitä nyt syökään?
  20. O

Tupakoinnista ja alkoholista?

Eli kuinka moni teistä, jotka ootte saaneet keskenmenon, tupakoi? Kuinka moni polttaa kun yritätte vauvaa? Kuinka moni juo alkoholia tai on lopettanut juomisen yrittämisen aikaan? Miten teidän puolisot, juovatko, polttavatko?

Yhteistyössä