Hei,
tästä on ollut kyllä keskusteluita aikaisemminkin mutta jos nyt kyselen uusia kokemuksia siitä että minkäikäisenä vauvanne on siirtynyt vaunuista/kopasta yhdistelmien ratasosaan tai rattaisiin/matkarattaisiin tms? Lähinnä siis kyselen kokemuksia sellaisista rattaista joissa ette pidä...
Hei,
pitääkö paikkaansa että sektiolla aikaisemmin synnyttäneiden raskauksia ei mielellään käynnistetä lääkkeillä koska riskinä on vanhan sektioarven repeäminen? Onko tämä aina näin vai tapauskohtaista? Itse en haluaisi ottaa mitään ylimääräistä riskiä vaikka toiveena lähtökohtaisesti on...
Hei, osaisko joku auttaa, mistä sais ideoita lastenhuoneen seinän maalaukseen - siis jonkun ison seinän kokoisen kuvan maalaukseen? En ole oikein tapetti-ihmisiä mutta joku maalattu kuva/kuvat vois olla jees.
Hei,
monelta teidän n. 1,5 vuotiaat lapset heräävät? Meillä tyttö pitää yleensä arkena herättää tarhaa varten viimeistään klo 7.30 (joskus herää 7 aikoihin itsekseen) mutta sitten viikonloppuisin herää usein klo 6.30... Mikä siinä on että just viikonloppuna sitä pitää herätä aikaisin? Eli oma...
Hei,
kuinka moni aikoo ostaa talvella syntyvälle vauvalle kunnon toppahaalarin? Itse en edes odota esikoista mutta silti nämä vaateasiat aina mietityttävät :)
Mietin sitä että jos meidän vauva on yhtään isosiskonsa kaltainen hikipää niin kantokopassa topattuna tulee varmasti kuuma...
Hei,
tulipa mieleen tuosta tupakki-ketjusta että tabumpi aihe on varmasti alkoholi. Enkä tarkoita nyt niitä juomisia, joita tulee ehkä juotua silloin kun ei vielä tiedä plussasta.
Otatko yhtään alkoholia raskausaikana?
Itse pidin ensimmäiset 3kk nollalinjan mutta sen jälkeen voin...
Hei,
onko kenelläkään kokemuksia Phil & Tedsin uusista Vibe rattaista, uudempi versio kuin sport? Vibea ei saa vielä Suomesta mutta ulkomaisista nettikaupoista kylläkin.
Hei,
olemme lähdössä reilun vuosikkaan kanssa reissuun sellaiseen kohteeseen ettei ole takuuta minkälaista maitoa sieltä saa. Varuiksi ajattelin ottaa siis mukaan jonkin verran maitoa Suomesta.
Osaako joku vinkata taaperolle sopivaa jauhemaitoa ettei tarvitsisi kokonaisia hylamaitoja kantaa...
Hei,
onko täällä äitejä joilla ensimmäinen lapsi olisi tullut sektiolla mutta seuraava/seuraavat lapset alakautta? Miltä alatiesynnytys tuntui sektioon verrattuna kokonaisuudessaan (kivut, paraneminen yms)? Kumpi synnytystapa oli sinulle parempi?
Itselläni esikoinen jouduttiin leikkaamaan...
Hei,
onko muilla tempperamenttisia (?) yksivuotiaita jotka jo selvästi kiukuttelevat? Itselläni on esikoinen ja olenkin hiukan ihmeissäni että mitä tässä kohtaa tulisi tehdä. Ymmärrän sen, että joskus harmittaa, tylsistyttää jne mutta meidän tyttö tuntuu hyvin useasti ihan selkesti suuttuvan ja...
Hei,
pitkään mietin, viitsinkö tehdä tästä aloitusta - joskus samantyyppisiä on kyllä tainnut olla mutta en pikahaulla löytänyt.
Onko muita äitejä jotka "surevat" kun vauva täyttää 1v?
Itse olen hiukan kummissani että mistä oikein päässäni tuulee. Meillä oli alku aika vaikeaa; vauva itki...
Hei,
laitan tämän viestin sekä taapero- että vauvapuolelle, jos löytyisi kokemuksia.
Tyttömme on nyt kohta 10kk ja rintamaidolla mennään. Korvike ja tuttipullo ei ole ikinä kelvannut. Ajattelin lopetella imetyksen kun tyttö täyttää vuoden.
Ehkä nyt turhaan asiasta näin etukäteen...
Hei,
laitan tämän viestin sekä taapero- että vauvapuolelle, jos löytyisi kokemuksia.
Tyttömme on nyt kohta 10kk ja rintamaidolla mennään. Korvike ja tuttipullo ei ole ikinä kelvannut. Ajattelin lopetella imetyksen kun tyttö täyttää vuoden.
Ehkä nyt turhaan asiasta näin etukäteen...
Hei, täällä palstallakin on useaan otteeseen tullut ilmi, että jos lapsen kasvussa on ollut hitautta, on soseisiin hyvä lisätä rasvaa/öljyä. Nyt tuli kuitenkin mieleen, että jos (normaalisti kasvanut) lapsi pääsääntöisesti syö omatekemiä soseita ja imetyksen osuus on reilusti vähentynyt, niin...
Hei,
olen täällä ihan kummissani kun tytön kanssa on ollut parisen viikkoa aikamoista tappelua ruoan kanssa, välillä ei ole maistunut kuin pari lusikkaa. En ottanut tästä suurempaa stressiä kun rintamaito on kuitenkin kelvannut enkä tuputtanut pakolla ruokaa. Mutta nyt sitten yhtäkkiä pari...
Hei,
täällä pähkäilen todella ristiriitaisin tuntein imetyksen vähentämistä/lopettamista. Meillä olisi toiveissa mahdollisimman pian toinen lapsi, mutta menkkoja ei näy eikä kuulu. Tiedän toki, että raskaaksi voi tulla ilman niitä ensimmäisiäkään menkkoja, mutta en usko, että oma...
Hei, ollaan syöty nyt jonkin aikaa soseita ja tarkoitus olisi aloittaa puuron maistelu puolivuotiaan tytön kanssa. Ensi alkuun teen puurot itse mutta reissuja varten kyselisin, että onko valmispuuroissa maidottomia versioita? Pikaisesti katsoin Muksun valmiskaurapuuroa ja näytti olevan ainakin...
Hei, meillä on vasta aloiteltu soseiden syöminen. Kaipaisin vinkkejä siitä miten on parhainta/kätevintä lämmittää piltit tms valmiit purkkiruoat ja puurot etelän lomareissulla hotellissa?
Kiitos :flower:
Hei, meillä aloitellaan kiinteiden maistelua ja olisin kysellyt tuosta itsetehdystä perunasoseesta. Olen kuullut ettei sitä kannattaisi pakastaa mutta onko näin ja mihin se perustuu? Voiko perunasosetta pakastaa jonkun muun kasviksen kanssa yhdessä? Kun ei (laiskana) jaksaisi joka päivä...