Meillä vauva pulauttelee edelleen, vaikka vatsvaivat ohi (ikää 4kk). Myös esikoinen pulautteli kovasti, loppui vasta vuoden ikäisenä. Kumpikin lapsi kuitenkin kasvanut tasaisesti ja hyvin, silloin ei huolta!
Esikoisen aikaan mielestäni pulauttelu oli suorastaan oksentelua, silti ei mitään...
Meillä neiti syntyi 39+1 ja painoa 2560g ja pituutta 45cm. On syönyt koko ajan 2-3 tunnin välein, joskus 4 tuntia. Yöllä kyllä sitten syö harvemmin, esim.nukkumaan 22, imetys 04 ja aamuherääminen 08. Määristä en tiedä kun imetän. Nyt parina päivänä oon antanut maissivelli/korvike seosta noin...
Meillä 3kk ikäinen neiti ja nyt oon rintarepussa pitänyt kasvot poispäin, kannattelee päätään itse hyvin. Meillä kyllä lyhyitä aikoja kotona rintarepussa (ei esim. kauppareissujatms.), eikä päivittäin (viitaten edellisiin kommentteihin).
Meilläkin nukkunut tähän asti sitterissä jos siihen nukahtaa. Mutta nyt en ehkä enään uskalla jättää siihen sekunniksikaan yksin, kun on ruvennut "kiehnäämään itseään alaspäin (vaikka sitterin saa lähes makuuasentoon). Neidillä ikää siis 3kk.
Tänään käynti yliaikaiskontrollissa takana. Raskauviikkoja nyt 41+5. Torstai aamuna alotellaan sitten käynnistely jos ei ennen sitä rupea syntymään ihan luonnollisesti. Itselläni käynnistys aloitellaan cytotec kapseleilla jotta saadaan kohdunsuuta vielä kypsyteltyä lisää. Kohdun kaulaa on vielä...
Nostelen ja samalla kirjottelen vähän omia kuulumisia. Vauveli tuntuu edelleen vaan viihtyvän masussa eikä tunnu pitävän kiirettä pois. Raskausviikkoja on jo 41+2 eikä tunnu mitään oireita itsellänikään että synnytys olisi lähellä. Maanantaina aika kättärille yliaikaiskontrolliin ja voi olla...
Kuulostaa hyvältä piipa nyt nautit vaan täysin omasta ajastasi ja teet kaikkea mikä tuntuu itsestä hyvältä. Ja reippaasti vaan otat lisää saikkua jos yhtään siltä tuntuu. Vauvasikin varmasti nauttii olostaan masussa kun äiti ei stressaa ja voi hyvin :heart:
Joo ite täällä ollaan edelleen yhtenä...
Piipa ole vaan reippaasti yhteydessä sinne työterveyshuoltoon ja jos tuntuu että voimat loppuu niin vaadi vaan sairaslomaa. Mikään ei ole nyt niin tärkeää kuin sinun hyvinvointisi ja sitä kautta vauvasi hyvin vointi. Raskaus on kuitenkin yksi ja ainutlaatunen hetki sinulle ja vauvallesi ja...
Meme kyseli niisä äitiys vaatteista. Itse olen pärjännyt ostamalla kolmet äitiyshousut. Kotona tulee kuitenkin oltua yleensä vaan verkkareissa ja t-paidassa. Huutonetistä kannattaa katsella äitiysvaatteita sieltä olen itse ostanut tosi hyväkuntoisia paitoja ym edullisesti. Joo ja on tässä...
Kyllä täällä kanssa tulee hölpöteltyä masulle kaikenlaista. Varsinkin sillon kun on yksin kotona. usein myös silloin kun vauva oikein kovasti liikkuu tulee siliteltyä vatsaa ja höpöteltyä. Varsinkin kosketukseen vauva reagoi kovasti työntää peppuaan masussa kun paijailee. jotenkin itsestä tuntuu...
neuvola teveisiä ajattelin laittaa. Eli rv 39+1 ja kaikki oli tosi hyvin. Vauveli ei ollut vielä ihan kokonaan kiinnittynyt joten terkka oli sitä mieltä että ensi viikolla vielä tavataan. Seuraava aika onkin sillon ke 9.5 jolloin on laskettu aika. oma olo on ihmeen hyvä ja pirteä nukuttua saa...
Nefer oli kyselly kuulumisia. Joo edelleen täällä yhtenä kappaleena ollaan. Välillä vähän supistelee mutta ei kovasti. Mahdollisimman normaalia elämää tässä yrittää vaan viettää ja koettaa olla ajattelematta synnytystä. Pelottaa jos kovasti yli menee ni hermot menee kanssa jos kovasti alkaa...
Voisin ilmottautua myös tähän pinoon. Eli esikoista odotellaan nyt loppu suoralla eli la ois 9.5. Vilmikselle piti sanoa ett älä huoli kyllä sitä aikaa vaan kummasti riittää vaikka välillä tuntuu ettei mitään ehdi. Itsellänikin oli kova kiire saada kaikki ajoissa valmiiksi ja nyt kun olen äippä...