Hei!
Eipäs sitä kyllä voi tietää onko kunnossa vai ei. Mulla tehtiin lääkkeellinen tyhjennys (rv 12+5, sikiö kuollut n.7-8 vkolla), verta ja hyytymiä tuli
todella paljon ja vuosin kuin seula 2,5vkoa. Sitten päivystykseen ja
imukaavintaan, jonka jälkeen sain kohtutulehduksen ja vuoto jatkui...
Kuinka elämä onkaan epäoikeudenmukaista. Paljon voimia
surussanne. Toivotaan ja uskotaan että teille suodaan vielä terve
lapsi.
Mulla myös takana 5 keskenmenoa ja 5 vuotta lapsettomuutta, hoitoja jne.. Siinä välissä kuitenkin, 39-vuotiaana sain pikkukeskosena
syntyneen, mutta terveen nyt...
Kiitos Essi. Nyt on hysteroskopia ja toinen kaavintakin takana.
Tällä kertaa tais kaikki mennä ok, sillä ei ainakaan oireita tullut
pientä alavattan nipistelyä lukuunottamatta. Ei ollut turha reissu, kohdusta löytyi 'jotain' eli lääkäri sanoi että 4cm x 3cm jokin siellä oli.
Patologi tutkii...
Jatkoa mun stoorille. Reissu meni suht ok, mitä ny vuoto vieläkin jatkui.
No reissun jälkeen hcg mittauksissa todettiin että kaikki ei oo ok ja ultrassa nähtiin että kohtu ei edelleenkään ole tyhjä. Huomenna sitten
kohduntähystykseen.. lääkkeellinen tyhjennys, kaavinta, kohtutulehdus
ja nyt...
Mulla tehtiin lääkkeellinen tyhjennys 2kk sitten ja se osittain epäonnistui ja tehtiin kaavinta 6viikkoa sitten. Kaavintapäivänä ennen kaavintaa
hcg oli 578 ja 4 vkoa kaavinnasta hcg oli 78 ja 5vkoa kaavinnasta
vielä 57, huomenna tehdään hysteroskopia (kohdun tähystys), koska
tuo 57, 5vkoa...
Lueskelen yhä lapsettomuus'kamppailuja', vaikka 5 vuoden hoitojen
ja raskaan lapsettoomuusajan jälkeen meille suotiin meidän suuri ihmeemme rakas 'luomutyttäremme'. =)
Haluan kertoa tarinamme antaakseni toivoa teille yhä lapsettomuuden kanssa kamppaileville 'kanssasisarille'.
Me...
Meidän pikkutyty syntyi rv 32+4 ollen 1665g ja 40cm. Nyt neiti
on 2v 6kk ja pituutta 85cm ja painoa 11,5kg. Puhua pälättänyt hän on
jo vuoden verran pitkiä lauseita ja juoksee joka paikkaan ja kiipeää.
Ihana aurinkomme :)
Kiitos Dulle vastauksesta. Nyt mullakin kuume lähtenyt. Pari päivää sitä kesti. Olemme lähössä Sloveniaan maanantaina mieheni ja 2-vuotiaan päivänsäteemme kanssa, joten vähän jännittää lähteekö tämä pöpö vai iskeekö takas kun kuuri loppuu... :/
Hyvää jatkoa!
Kiitos vastauksista Essi ja Dulle. Tosi raskaita nää jo henkisesti niin vielä tällanen fyysinen kärsimysnäytelmä. Olin sitten kaavinnassa eilen ja
illalla nousi 40 c kuume, kuume korkeimmillaan 40.6c, jollasta en muista ikinä mitanneeni aiemmin. No aamulla päivystykseen ja kohtutulehdushan oli...
Hei kaikki!
Onko teillä muilla epäonnisilla ollut vastaavaa? Mulla todettiin rv 12+ tuulimunaraskaus ja tyhjennys (yritys?) tehtiin sairaalassa vajaa 3vkoa sitten.
Sain ekaks Mitegyne-tabletin pari pvää ennen ja sairaalassa 2tabl x 3 Cytotecia.
Vuoto alkoi tunti tabletin jälkeen ja istuin...
Hei!
Mulla oli sunnuntaina lääkkeellinen tyhjennys sairaalassa. Järkyttävä kokemus se oli. Verta tuli reilun litran verran ja isoja hyytymiä.
Pyörrytti ja oksennutti hirveesti, pyörtyminen ei ollut kaukana. 8 cytotecia annettiin yhteensä ja kun ne rupesivat vaikuttamaan olo oli
kamala. Nyt...
Kiitos Mampsu kannustuksesta! Lääkkeellinen tyhjennys nyt takanapäin. Aika karmea kokemushan se oli kun verta tuli reilun litran verran ja olo on vieläkin ku jyrän alla ois käynyt. Mutta toivottavasti kaikki tuli nyt kohdusta pois. Jälkitarkastuksessa sen vasta näkee.
Hyvää kesän jatkoa sinulle!
Hei Mampsu!
Joo oikeessa olet, hyvä on varmistaa asia eikä turhaan pähkäillä.
Kävin ultrassa muutama päivä sitten ja siellä todettiin että kohtu ja siellä oleva ruskuaispussi on jatkanut kasvuaan ja vastaa viikkoja 12+3
, sikiö viikkoa 6, eikä sykettä. Mulla lääkkeellinen tyhjennys tai...
Hei Mampsu!
En oo nyt sen jälkeen testaillu. Aattelin keskiviikkona testata, silloin
tasan 7vkoa keskenmenon alusta. Jos näyttää vielä yhtä selkeetä plussaa eikä menkat oo alkanu varaan ultraan ajan varmuuden vuoksi.
Edellisessä keskenmenossa (03/07) testi näytti negaa jo viikon päästä...
Meillä 2v tyttö ei millään meinanut juoda maitoa, kun pullosta
ei enää sitä annettu. Sit keksin että laitanpa mukiin pillin ja niinpä likka
rupes juomaan 'pillimaitoa'. Pyytää erikseen 'pillimaitoa'.
Mukista juo kyllä vettä ja mehua ilman pilliä, mut maitoa ei jostain syystä. Ehkä tykkää...
Mulla alkoi keskenmeno rv 5+3, vuoto oli aika niukkaa ja ruskeaa.
Tuli muutama hyytymä ja niukka ruskea tiputtelu jatkui pari viikkoa.
Nyt tästä keskenmenon alkamisesta on kulunut tasan 6vkoa eikä menkkoja
vieläkään kuulu. 5vkoa vuodon alusta tein raskaustestin, aatellen että
se...