1/2:een hintaan ruokaa

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Nipsukka
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Nipsukka

Aktiivinen jäsen
29.04.2005
6 356
0
36
Minulla oli pakkasessa jotain broilerin minuuttipihvejä iso pakkaus, missä oli noin 8kpl rintaleikkeitä (ollut 1/2:een hintaan) tms.Paistoin kaikki ja tein tänään ruoaksi noita pihvejä ja riisiä ja loput pihvit suikaloin ja tein broilerikiusausta, mihin laitoin kermaa sekaan, joka oli sekin 1/2:een hintaan.Voin sitten laittaa vaikka kiusausta huomenna ruuaksi tai viskaan pakkaseen ja syödään myöhemmin....

juu mä pengon aina nää -50% laarit. syödään hyvin ja vaihtelevasti. normi hinnoilla ei hoksaisi kaikkia tuotteita edes ostaa. kipaisen päivittäin kaupassa ja siitä samasta kuormasta toiset jo aikaisemmin ostaneet ja ehkäpä samana päivänä valmistavat. mä peräänkuulutan, että ruokaa ei saa heittää hukkaan. tokana tulee rahan säästö! ja kolmantena monipuolinen ruoka näin mielikuvituksettomalla :)

Alkuperäinen kirjoittaja Nipsukka:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Paljoonpa sulla ne 8 kappaletta riittää

hyvin riitti. Iso vuoka tuli kiusausta.Minä ja mies syötiin yhdet palat ja lapset jaksoivat puolikkaat, joten kyllä siitä hyvin jäi kiusaukseenkin....

Meillä noi menis suihin yhellä kertaa ,eikä riittäiskään...

Alkuperäinen kirjoittaja :
Alkuperäinen kirjoittaja Nipsukka:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Paljoonpa sulla ne 8 kappaletta riittää

hyvin riitti. Iso vuoka tuli kiusausta.Minä ja mies syötiin yhdet palat ja lapset jaksoivat puolikkaat, joten kyllä siitä hyvin jäi kiusaukseenkin....

Meillä noi menis suihin yhellä kertaa ,eikä riittäiskään...

meillä riittää just. ku syö mutakin ei tarvitsesyödä pelkää "lihaa"

Alkuperäinen kirjoittaja se toinen täti:
Meillä o enää -30% alennuksella ruokia :kieh:

joo sama homma täällä s-market vaihtoi alet -3O%. Toisaalta sitten noissa tuotteissa saattaa olla vielä kaksikin päivää viimeiseen myyntiin. Tuolla cittarissa on niin kämäset alet noissa tuotteissa etten ikinä osta niitä.

No ei varmaan tullut paljon hintaa per annos! Hyvä juttu :)
Hei tuosta mun on pitänyt joskus kysyäkin tietäviltä, että kun tekee ruokaa jo kertaalleen pakkasessa olleista aineksista niin voiko sen ruoan sit vielä pistää pakkaseen? Meinaan että onko se varmasti turvallista, bakteerit ym? Tietääkö joku ruoka-alan ihminen sanoa?

Viime kesänä hamstrasin S-Marketista niin paljon grillattavaa että kun puoleen hintaan ostin, säästöä tuli reilusti yli 20 euroa. Ja se oli minusta jo aika paljon. Mutta enää ei tosiaan ole kuin noita -30 % lihoja, vaikka alennushan se sekin on.

Mäkin hamstrasin aamulla monta laatikkoa broitsun fileitä ja 10% jauhelihaa pakastimeen. S-liikkeestä -50%, Valintalossa ja K-Marketissa on enää vain -30% täällä päin. Enpä ihan äsken ole normilla hinnalla lihaa tarvinnut ostaa, ja aina on kuitenkin päiväystä vielä jäljellä.

Tästä halvasta ruoasta tuli mieleen, että meikäläinen hamstrasi äsken alennuksella siideriä, lonkeroa ja olutta Siwasta. :)

En ole siis mikään juoppo, mutta varastoon ostin kun kerran sai alehintaan.

Alkuperäinen kirjoittaja HärreGyyd:
Hei tuosta mun on pitänyt joskus kysyäkin tietäviltä, että kun tekee ruokaa jo kertaalleen pakkasessa olleista aineksista niin voiko sen ruoan sit vielä pistää pakkaseen? Meinaan että onko se varmasti turvallista, bakteerit ym? Tietääkö joku ruoka-alan ihminen sanoa?

Mä en koskaan pakasta mitään jo kertaalleen pakastimessa käynyttä. Enkä ole alan ihminen, kunhan totesin :D

Jos olet pakastanut esim. raakaa lihaa ja sitten kypsennettynä laitat sen pakkaseen niin se on ihan turvallista. Paistettujen tuotteiden kahdesti pakastaminen vaikuttaa ennen kaikkea niiden makuun ei turvallisuuteen.

Alkuperäinen kirjoittaja kokki:

Jos olet pakastanut esim. raakaa lihaa ja sitten kypsennettynä laitat sen pakkaseen niin se on ihan turvallista. Paistettujen tuotteiden kahdesti pakastaminen vaikuttaa ennen kaikkea niiden makuun ei turvallisuuteen.

Tänks :flower:

Oikeesti jos jaksaa ja on aikaa hiukan paneutua, niin yllättävää kyllä, ruoka menoissa voi säästää kovasti.Noi puoleen hintaan ruoat ovat loistava juttu.Itse pyrin niin pitkälle kuin mahdollista "jatko jalostamaan" (kamalasti sanottu)ruokaa/ruokatarvikkeita(esim nakkipaketista saa monta eri ruokaa tehtyä, tai pinaattikeiton jämät voi paistaa letuiksi, kun lisää kananmunaa sekaan, ym, ym...)
Tosin ei aina ole työpäivien jälkeen aikaa alkaa pohtimaan eri variaatioita, vaan laitat pöytään sitä mitä tulee nopeasti

Yhteistyössä