Hae Anna.fi-sivustolta

1, 2 vai 3 viikkoa

Viestiketju osiossa 'Kreikka ja Kypros' , käynnistäjänä Kiinnostunut, 26.05.2006.

1. Kiinnostunut Vierailija

Tällä palstalla on usein ns.aamukampa kyselyjä nyt kysyisin teiltä: Monenko viikon matkat ovat suosituimpia ?Itse matkustan useinmiten kahdeksi viikoksi koska mielestäni en viitsi pakata edes viikoksi ja kolmekin viikkoa menee kevyesti, kaikkia olen kokeillut. Olisi mukava kuulla mitä ajattelette ja tilaatte.

2. ... Vierailija

Viikon matkoja tehdään ihan siitä syystä että meillä ei ole mahdollisuutta lähteä kahdeksi viikoksi. Jos olisi, ilman muuta oltaisiin 2 viikkoa!!

3. sp Vierailija

kaksi viikkoa taitaa olla itselläni yleisin. viikon matkat ei vaan mulla toimi, koska en jotenkin pääse ikään kuin ""rytmiin"" ja sellaiseen riittävään relaamistilaan.

kaksi viikkoa siksi useimmiten, koska pidemmät matkat vielä toistaiseksi vaativat liikaa järjestelyjä kotimaan päässä.

4-6 viikkoa olis itselleni ihanne ja siihen pyritään :)

4. eva Vierailija

No viikko on liian vähän mutta kaksi viikkoa liikaa meillä.
    Mutta kahden viikon matka on nyt varattu,yleensä viikko.Lomaa kun ei voi kokonaan viettää muualla,kotonakin on puuhaa.

5. kaksin Vierailija

Viikoksi emme lähde minnekkään enää, kaksikin menee ihan liian nopeasti.
    Viimeisin lomamme oli 4 vk, ensi kesäksi on varrattu 5 vk ja enemmänkin oltaisiin jos pystyttäisiin. ""Nälkä kasvaa syödessä.""

6. boing 757 Vierailija

Oltu useimmin viikon matkoilla. Harrastettu paljon äkkilähtöjä.
    2 viikkoakin kokeiltu, silloin matka varattu aiemmin.
    Nyt kesäkuussa kokeillaan 11 päivän matkaa, lähtö lauantaiaamuna ja takaisintulo keskiviikkoiltana.
    Näitä vain on määrättyihin kohteisiin, valitsimme Rhodoksen.
    Lomanodotusta.

7. Äiskä Vierailija

Tähän asti ollaan joka kerta oltu viikon matkalla ja joka ainoa kerta olen sanonut, ettei enää viikoksi lähdetä! Ensi kerralla varaan kahden viikon matkan, vaikka mikä olisi...

8. voi kun pääsis Vierailija

Yleensä 2 viikkoa, mutta silloinkin loma loppuu aina kesken. Viimeksi Kreikassa vähän yli 3 viikkoa ja kauemminkin vielä olisin ollut....

9. Annuli Vierailija

Tätä nykyä ollaan oltu 3 viikon matkoilla, sekä yhdessä lomakohteessa että kiertäen saarelta saarelle. Meille sopiva pätkä, ei liian lyhyt.

10. Kiinnostunut Vierailija

Kiitos vastauksistanne. Olen itsekin ruvennut taas kerran empimään että taitaa taas kerran tulla ""kiire"" tulevalla kahden viikon matkalla - olisi pitänyt tilata kolme mutta niin kuin joku aiemmin mainitsi Suomessakin lomalla on tekemistä, esim. kotimaan matkailua, mökkeilyä yms. Aika ei riitä kaikkeen. Pitänee siis olla tyytyväinen edes"" kahden viikon matkaan""! Lisää mielipiteitä voi edelleen lähettää!

11. Hassu Vierailija

Viikko on kyllä aika lyhyt aika rantalomalle. 2 viikkoa ollut taasen liian pitkä - 3 viikkoa jo utopiaa :)

10 päivää onkin sitten meille sopiva pituus rantalomalle (äiti+15 tytär).
    Emme ole mitään auringonpalvojia joten tekemistä pitää olla..Nyt varasin loman Plataniaksesta ja ajan saa kait kulumaan kun osallistuu kaikille retkille ;-)

Ensi vuonna menemme kaupunkilomalle ja silloin viikko on varmasti ok.

12. Jussi Vierailija

Viikko on mulle hieman liian lyhyt aika rantalomailuun,
    mutta kaksi viikkoa on liikaa.
    Muu perhe viihtyisi hyvinkin pari viikkoa tai kenties pitempäänkin. 10 päivää olis hyvä kompromissi, mutta sellaisia pakettimatkoja on aika vähän.
    Työni puolesta joudun matkustamaan välillä aika ankeisiin paikkoihin, joten lomalla pitää palvelun pelata.
    Mökillä voisin toisaalta puuhastella pitkäänkin, muutaman löhöilypäivän jälkeen, mutta lapset ei jaksa mökkeilyä, kuin lahjomalla ;)

13. Aina matkaan Vierailija

Pitkä viikonloppu jossain kivassa kaupungissa riittää joskus, viisi päivääkin on hyvä ja viikossa voi pitää jonkun lepo päivänkin tai vuokrata auton ja mennä maaseudulle. Suosittelen tällä hetkellä Wieniä ja Roomaa. Rantakohteissa viiikko tai kaksi on sopiva.

14. Island Hopper Vierailija

Viikko on aina liian lyhyt. Kaksi viikkoa on o.k., mutta kolme on tarpeen jos lähtee omille teilleen, eli saarihyppelylle. Kolmessa viikossa ei tarvitse pitää kiirettä vaan voi jäädä jonnekin pitemmäksikin aikaa. Itse jäin kerran Nissyrokselle 8 päiväksi, koska aloitin lomani äärimmäisen väsyneenä ja pidin paikasta. Tarpeeksi levättyäni jatkettiin matkaa ja vielä jäi 2 viikkoa aikaa muille saarille (Tilos, Symi) ja paluun järjestämiseksi Rhodokselle, josta kone lähti kotimatkalle.

Jos voisin vapaasti valita, olisin kai aina 3 viikkoa reissun päällä...

15. Mikko Vierailija

2 viikkoa on ihan ok kun olemme samassa paikassa ilman kiertelyjä. Pari kertaa olen viime aikoina tehnyt Aurinkomatkoilla 10 päivän reissuja, viimeksi tultiin lauantaina Rodokselta. Minusta ne ovat parhaita, ei ehdi kyllästyä ja jää vielä lomaa kotimaassakin vietettäväksi, varsinkin kun on mökki käytettävissä.

16. En ole ollut viikon matkalla kuin kaksi kertaa. Yleensä lomailen vuodessa 2 krt 2 viikkoa ja 1 krt 3 viikkoa ja aina Kreikassa, joskus suht samassa paikassa, joskus kierrellen ympäriinsä sekä talvella että kesällä.
    Kotimaassa minulla ei ole mitään tekemistä lomalla ja kotona menee loma hukkaan. Ehtii ne kotihommat tekemään iltaisinkin ja viikonloppuina. Onneksi en ole mökkeilystä ollut ikinä kiinnostunut, joten sellaista en siis ole hankkinut riesaksi.

17. Mikko Vierailija

Minulle ei mökkeily ole muodostunut riesaksi, kun en omista sitä vaan olen vuosivuokralla. Huolto ja korjaus siis hoituu mökin omistajan puolesta, samoin mökkitien auraus talvella. Ajo kotoa Espoosta kestää tunnin, sähköt on vaan ei vesi tule sisälle. Sauna, takka, polttopuut pihalle tuotuna ja soutuvene tietysti, kuistilta järven rantaan 10 m. Ja kaikki tämä alle 2700 eur/v. Sähköt päälle.
    No vaihtelu virkistää, siksi käyn etelässäkin yleensä pari kertaa vuodessa, mutta lomapäivien määrähän tuota matkailua rajoittaa, vaan ei onneksi viikonloppuja.
    Helteitä kaikille, niin Suomeen kuin ulkomaillekin!
    Meillä oli tosi hyvät kelit Rodoksella viime lauantaina päättyneellä 10 päivän matkalla.

Kaikki kentät ovat pakollisia
Luonnos tallennettu Luonnos poistettu

Jaa tämä sivu

Alibi
Anna
Deko
Dome
Erä
Hymy
Kaksplus
Kippari
Kotilääkäri