1,5 tunnin kävely töihin vai karenssi?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja piina:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Nykyään ei oo aitoja työpaikkoa vaan näitä harjoitteluja josta saa 8 euron lisän päivässä. Näihinkin joutuu lähteä vaikka 80 kilometrin päähän?

Juu rajansa kaikella. Hyvän palkan eteen menisin sen 3h työmatkoja, mutta ilmaiseksi en näkisi sitä vaivaa, melummin viettäisin sen ajan omien lasteni kanssa.
Kyllä, kaikki on suhteellista. Toki hyväpalkkaiseen työhön lähtee kauemmaskin ja mielellään mutta kukaan ei lähde 1000 euron kk-palkalla sadan kilometrin päähän ja sieltä takaisin. :D

Alkuperäinen kirjoittaja Nalkuttava Talonmies:
Mikäli joudun työttömäksi, olen henkisesti varautunut siihen, että ihan kaikelle ei voi nyrpistää nenää. Ja jos sitä kävellä pitää enemmän, niin eipähän tartte valittaa että ei oo ehtinyt hyötyliikuntaa (tälläkään) viikolla harrastaa.

Miksi aina otetaan sillä asenteella, että joku ikävämpi työ on IKUINEN. Vai onko täällä ihmisiä, jotka eivät koskaan hanki periaatteesta autoa? (Allekirjoittaneella ei ole autoa, mutta ei se periaate ole. Asuinpaikkani valitsen kyllä autottomuuden mukaan)
Näistä harjoittelupaikoista ei saa mitään etua muuta kuin sen 8 euron lisän arkipäivistä. Tämä ei edes kata kustannuksia (linja-autolla 70+70km yli 20 euroa). Auton ottaminen on järjetöntä näillä tuloilla koska veroihin ja muihin kustannuksiin menee satoja euroja vuodessa.

Eikö ole yhtään hyötyä, että on työkokemusta näytettävänä parempaan työpaikkaan? Miten olet ajatellut sitten hankkia sitä työkokemusta?

Joo, olen siinä tilanteessa, että työkkäri ei mulle ensimmäisenä harjoittelupaikkaa varmasti tarjoa.

Suomeen on luotu ilmaistöiden järjestelmä. Miksi yritys palkkaisi kun saa ilmaisia työntekijöitä? Nyt vielä pidennettiin matkoja eli ilmaisia työntekijöitä riittää varmasti. Kiinalaisille sentään joutuu maksamaan sen muutaman dollarin mutta Suomessa ei mitään.

Eikö ole yhtään hyötyä, että on työkokemusta näytettävänä parempaan työpaikkaan? Miten olet ajatellut sitten hankkia sitä työkokemusta?

Joo, olen siinä tilanteessa, että työkkäri ei mulle ensimmäisenä harjoittelupaikkaa varmasti tarjoa.
Kyllä olisi hyvä jos näin tapahtuisi mutta ongelma on siinä että viiskymppisetkin yli 30 vuoden työkokemuksella pakotetaan näihin harjoitteluihin tekemään oikeata työtä mutta ilman palkkaa.

Kyllä olisi hyvä jos näin tapahtuisi mutta ongelma on siinä että viiskymppisetkin yli 30 vuoden työkokemuksella pakotetaan näihin harjoitteluihin tekemään oikeata työtä mutta ilman palkkaa.

ja kaiken huippu on se että ne sattaaolla SAMAN alen töitämitä o tehnyt jo vuosia esim kokki saatetaan laittaa keittiöapulaiseksi ( oikesti se o laitonta, kokkia ei sais laittaa keitiöapulainen harjoitelijaksi, mutta esimeiseharjoittelijaksi kylläkin, tää asia on liitosta selvitetty, mutta työkkäri tekee muitakin laittomuuksia. Myös palkan pitäis olla tes, mukaan jos on palkkatuella)

Kiinassa työnantaja maksaa työläiselle palkan, Suomessa ei tarvi maksaa palkkaa vaan viranomaiset hoitaa ilmaisen työntekijän. Tottakai Kiinassakin on sosiaaliturva, samoin Amerikassa ja muualla eihän siellä muuten eläisi satoja miljoonia ihmisiä.

Suomessa on se että julkisista varoista kustannetaan liikaa ja siellä on liian paljon työntekijöitä saamassa palkkaa verovaroista. Siksi verotus on korkea eikä työnteko yksinkertaisesti kannata aina koska siitä saatu tulo ei ole tarpeeksi (korkean verotuksen vuoksi = jää käteen vähemmän ja pitää silti hakea tukea KELAlta). Kyllä se on helppo muita neuvoa mutta en usko että kukaan lähtisi töihin huonommilla eduilla.

Saattasin ottaa karenssin.
Matkoineen jos työaika ois sit 12 tuntia, näkis lapsia vain aamulla kun ne herättää ja illalla kun laittaa ne nukkumaan :/

Meilkin kun on näit kaikkii eri käyntei lasten kans, terapiaa, kuntoutusta, lääkärireissut ym. ja niihin on otettava ne ajat mitä annetaan, ja kun tuppaa useest sattumaan päiväsaijalle niin kiva aamulla hölkätä 1,5 tuntia töihin ja parin tunnin perästä takasii et saa lapsen käynnit hoidettua, taas takas töihin ja ehkä sit joskus kotiikii. Ja jos joutuu tekeen ne tunnit takasii, koht ollaakii ympäripyöreit päivii työpaikalla :D

mulla karenssi on kestänyt kohta 4 vuotta.Sain sen siitä että en mennyt päiväksi töihin yhteen firmaan.Siksi en mennyt kun minulla alkoi toinen työ seuraavana päivänä ja oli siihen toiseen työhön
sopimus tehty. työkkäri katsoi että oli kieltäytynyt tarjotusta työstä jonka he olivat järjestänyt.
kävin kyllä haastattelussa työkkärin jarjestämällä työpaikalla ja sanoin siellä että minulla alkaa seuraavana päivänä työ jonka olin sopinut jo kaksi kuukautta aikaisemmin.Se haastattelija
ymmärsi hyvin mut työkkäri ei ymmärtänyt. joten karenssi napsahti ja siitä on jo 4 vuotta kohta. Se mun itseni järkkäämä työ ei kestänyt kuin 3 kuukautta mut siitä tienasi
yli 2000 kuussa ja työkkärin järkkäämästä hommasta olisi saanut noin 600 euroo kuussa. Se olisi kestänyt pidempään.Tässä on nyt sit taisteltu 4 vuotta eikä loppua näy.yhtään
virallista hommaa en ota ennen kuin työkkäri myöntää menetelleensä virheellisesti.no pimeitä hommia on aina ja niistä tienaa hyvin

Yhteistyössä