1,5 v ei suostu itse syömään

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Nappula06
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Nappula06

Uusi jäsen
02.09.2007
14
0
1
Auttakaa kanssasisaret, sillä 1,5 v tyttöni ei suostu itse syömään ruokaansa. Ruokailut ovat nykyään yhtä helv... tyttö seilaa pitkin syöttötuolia, pää kääntyy melkein 360 astetta eli paikallaan ei haluta olla.

Tyttö kyllä pitää lusikkaa kädessään, mutta leikkii vain sillä sekä ottaa siihen ruokaa, mutta kääntää lusikan toisinpäin ja katselee sekä nauraa kun ruoka tippuu pöydälle tai lattialle. Toinen suosittu tapa on heiluttaa lusikkaa lautasella niin, että ruoka menee laidan yli.

Joskus on aamupuuro syöty melkein kokonaan itse, mutta nykyään siitäkään ei tule mitään. Jos jonkinlaista kikkaa on kokeiltu, kuten annettu oma lautanen ja oma lusikka missä on ruoka jne. mutta ei vaan suju, ei sitten millään.

Oisko mitään neuvoja millä tyttö saataisiin syömään ns. kunnolla sekä itse. Kohta pitäisi lähteä lomailemaan sukulaisten luo ja pelkkä ajatuskin jo hirvittää, sillä ruokailut ovat jotain ihan sanoinkuvaamattomia.

Nyt pitää jotain muutosta saada asiaan, koska äidillä rupeaa hermot menemään.

Toinen ongelma on se, ettei itse tehty ruoka kelpaa alkuunkaan vaan pitää olla purkkiruokaa ja nyt siitä halutaan päästä eroon. Onko mitään kikkoja tähän.

Kiitos tuhannesti jo etukäteen!

Hmm.. oletko varma että lapsella on nälkä, kun olet tarjonnut ruokaa? Meillä alkoi tuon ikäisenä osittainen syömälakko.. ja sai odotella aika pitkälle päivään että maistui.. Epäilen, että pelleily johtuu juurikin siitä ettei ole nälkä.

*muoks*
Vielä tohon purkkiruokaan liittyen, et senkun annat sitä itsetehtyä, kyllä se rupeaa kelpaamaan kun on oikeasti nälkä.

Alkuperäinen kirjoittaja RouvaPorsas:
Hmm.. oletko varma että lapsella on nälkä, kun olet tarjonnut ruokaa? Meillä alkoi tuon ikäisenä osittainen syömälakko.. ja sai odotella aika pitkälle päivään että maistui.. Epäilen, että pelleily johtuu juurikin siitä ettei ole nälkä.

*muoks*
Vielä tohon purkkiruokaan liittyen, et senkun annat sitä itsetehtyä, kyllä se rupeaa kelpaamaan kun on oikeasti nälkä.

me ujutellaan sitä välillä poitsun nähden sinne sen ruokaa pikkuklikkejä omaa.. ja ihan hyvältä näköjäs on välillä maistunut mutta toi syöki melkein mitä vaan.. :/
Ja tuon lusikkasopan kanssa.. meillä tullaan pöytään kyllä aina nälkäisenä itse jopa välillä menee pöydän viereen ennen ruoka-aikaa et nyt pitäis päästä murkinoimaan... :) yrittää kiivetä tuoliin omin voimin. Ruokaväli on semmoinen 2-3 tuntia (tarhassa kun on selkeet rutiinit joita toi rakastaa)..

meillä pika teki saman lakon 1,5v ei suostunut itse syömään lusikalla sormilla kyllä söi.Joten en enää antanut lusikkaa käteen.Tätä kesti noin 2kk ja sitten alkoi taas itse syömään ja samantien
ei enää lusikka kääntynyt nurinperin suuhunmennessä vaan se menee sinne oikeinpäin,siis ruoka pysyy lusikassa eikä tipu syliin.olikohan pieni tuumaustauko että mitenpäin se lusikka sinne suuhun laitetaan en tiedä,mut ei meillä kyllä tahallaan sotkemista/pelleilyä katella, silloi joutuu pois ruokapöydästä tietysti huuto tuli mut onhan se opittava olemaan ihmisiksi. ;)

Yhteistyössä