1,5-vuotiaan talvihaalari?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Kimurantti
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Kimurantti

Aktiivinen jäsen
13.09.2005
2 210
0
36
Minkälaisia ulkoiluhaalareita teidän noin 1,5-vuotiailla on tulevaksi talveksi?Meillä hankittuna reiman babymallinen haalari,mutta ajattelin hankkia vielä jonkun toisenkin puvun.Nyt sitten pitäisi osata päättää,että hankitaanko kaksiosainen vai toinenkin haalarimallinen puku(jossa parempi kosteussuoja)...Auttakaas mua päättämään!! :D

Meillä on haalari, sekä sitten kauppareissuille kaksiosainen yhdistelmä, jossa on takki ja henkselitoppahousut.

Miettisin kyllä varmaan sitä, että minkälaisella käytöllä talvivaatteet tulee olemaan. Jos lapsi on päivähoidossa, satsaisin hyvään kosteussuojaan, sillä puistossa ollaan kuitenkin kaksi kertaa päivässä pitkiä aikoja ja ihan vähässä kummassa sieltä ei lähdetä vaatetta vaihtamaan tai lisäämään.

Jos taas lapsi on kotihoidossa, niin kosteussuojalla ei mielestäni ole niin suurta merkitystä, kun puistosta voi lähteä kotiin silloin, kun siltä tuntuu. Sen sijaan kyläilyiltä, kauppa- ja kerhoreissuja on enemmän ja silloin kaksiosainen puku on mielestäni kätevämpi, kun vaatetta voi vähentää helposti tarvittaessa.

Lisään vielä, että meillä on siis sellainen haalari, jossa on takasauma teipattu ja päällikangas on kosteutta hylkivää. Lapsi on nyt kotihoidossa ja mielestäni haalari pelittää meillä tulevana talvena mainiosti. Silloin kun esikoinen oli samanikäinen, ostin hänelle SuperRemun siitä syystä, että hän oli perhepäivähoidossa ja juuri kävelemään oppineena rymysi pitkiä aikoja maassa, jolloin hyvä kosteussuoja oli paikallaan.

Mä hankin sellasen kosteussuojatun puvun. Tuo lapsi kuitenkin menee pitkin maata ja puku kastuu heti. Ja puku on mun mielestä parempi ettei lumi menee selkään. Kauppa ja kerhoreissuille on sitten toppatakki ja paksummat housut.