1,5v ja pään hakkaaminen

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Mammaliinu
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

Mammaliinu

Vieras
Hei, minua alkaa jo huolestuttamaan 1,5v poikani pään hakkaaminen. Joskus alle vuoden ikäisenä aloittanut pään hakkaamisen niin, että hakkasi sohvalla istuessaan selkänojaan päätä etenkin ensin musiikin rytmissä (poika todella rytmitajuinen musiikillisesti). Pikkuhiljaa siitä alkoi muodostua tapa ja on tehnyt sitä nykyään päivittäin ja olen huomannut että se on hänen tapansa rauhoittua, esim piirrettyjen aikaan sohvalla ja vähän pienempänä saattoi sohvallekin nukahtaa hakkaamisen jälkeen. Välillä se kyllä menee innostuessaan myös leikkimiseksi ja yltyy vaan jos sen huomioi,joten olen jättänyt huomiotta. Olen myös aiemmin yrittänyt kieltää tapaa, mutta se ei ole vaikuttanut.

Mutta nyt tämän viikon aikana hän on ruvennut tekemään tätä myös ennen nukahtamista pinnasängyssä. Menee siis pullon kanssa sänkyyn ja maidon juotuaan rupeaa hakkaamaan päätään pinnasängyn päätyyn niin kauan kunnes nukahtaa. Onko tämä normaalia enää? Tuntuu niin inhottavalta kuunnella varsinkin kun kovaa vasten lyö päätään. Ei ole onneksi kovin lujasti (ainakaan vielä) hakannut koska kuhmuja tai mustelmia ei ole syntynyt.

Voiko tätä mitenkään estää? Onko muilla ollut vastaavaa ja onko ollut vain ohimenevää? Muuten lapsi todella reipas, puhelias ja viisas.

No yksi serkkuni teki tätä samaa lapsena, ja nyt on jo kohta 40 v terve normaali ihminen.
Se oli kauan sitten, en tiedä tutkittiinko, kiellettiinkö, mutta hän on ihan normaalisti kehittynyt :)
Mitä lapsi sanoo jos kysyt ? No ehkä noin pieni ei osaa vielä puhua....hankalaa sinänsä...

Ahaa no lohduttavaa kuulla :) niin tosiaan hankala tietää, olenhan koittanut yrittää saada selkoa miksi niin tekee mutta katsoo vaan hölmistyneenä ja juuri huomiota kiinnittäessä vetää leikiksi. Ei se sohva haittaa sinänsä kun se on pehmeä ja olen ymmärtänyt että se on kiva kun "pinkoaa" tyynystä edestakasin :D

Jostain kirjasta joskus luin, että etenkin poikalapsilla liikkumaan oppimisvaiheessa esiintyy tuota. Liittyi jotenkin liikunnan ja liikkumisen tarpeeseen, en muista kunnolla miten, mutta ihan normaalia oli kuulemma.

No yksi serkkuni teki tätä samaa lapsena, ja nyt on jo kohta 40 v terve normaali ihminen.
Se oli kauan sitten, en tiedä tutkittiinko, kiellettiinkö, mutta hän on ihan normaalisti kehittynyt :)
Mitä lapsi sanoo jos kysyt ? No ehkä noin pieni ei osaa vielä puhua....hankalaa sinänsä...

Onko meillä sama serkku :D
Mun serkku nukkui "pylly pystyssä" ja siinä heijasi niin että päälaki kopsutti sängynpäätyä.

Myös oma poikani tekee tätä, ei tosin enää niin paljon. Täyttää kohta 3.
Varsinkin sohvalla istuessa nakuttaa päätä selkänojaan, autossa takoo turvaistuimen niskatukeen sivuttain ja eestaas.
Joskus myös lattialla touhutessaan koputtelee otsalla lattiaa.

En tiedä mikä tuossa on, mutta kaipa se jokseenkin normaalia on.

Yhteistyössä