1,5v:n pottaharjoittelusta. Ei edes vahinkoja pottaan... Kertokaas omista pottatreeneistänne :)

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja pesco harmaana
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
P

pesco harmaana

Vieras
Ollaan pari viikkoa tosissamme treenailtu pottahommia monen monituista kertaa päivässä. Aamuisin, ruoan jälkeen, päiväunien jälkeen, illalla, joka välissä... Kuitenkaan lapsi ei ole edes vahingossa pissannut saati kakannut pottaan. Nousee aina ja pissaa lattialle/housuun. Ollaan aloitettu tämä kunnon harjoittelu oikeastaan siksi, että tammikuussa meille tulee uusi pienoinen <3 (ainakin näillä näkymin, viikkoja mulla on aika vähän vielä..)

Mitenkäs mammat teillä on pottatreenit menneet ja koskahan voisi odottaa lapsen tajuavan miksi tuossa potalla ollaan? Hän kyllä viihtyy potalla tosi hyvin ja istuskelee siinä pitkiäkin aikoja, mutta tuntuu, että varta vasten lähtee siitä sitten asioilleen muualle :D

Ai pitäskö semmostakin aloittaa.... No joo, nyt 1v4kk mut esikoinenkin tais olla paljon vanhempi.... Kait sitä täytyy koittaa vielä kesällä, hoidossa laittavat kumminkin. Niin ja esikoinen kävi joskus ja joulunapotalla, 2v3kk kun sit kokeiltiin olla ilman vaippaa, oppi kuivaksi kuitenkin kahdessa päivässä. Ja kummityttö oppi kuivaksi nyt just ennen 3v synttäriä, vaikka potalla on istunut jo pitkään. Se on niin yksilöllistä.

Tuossa hyvä linkki
http://www.libero.fi/Sinun-vaiheesi/Artikkeli/?contentId=271221

Mun mielestä on silkkaa ajan tuhlaamista väenväkisin potatttaa lasta jos se ei ole siihen vielä valmis. Mä oon aloittanu noi hommat vasta kun lapsi on itse halunnu ja kiinnostunut. Se on tapahtunut kaikkien kohdalla noin 2 vuoden iässä ja kun lapsen omaan tahtiin on aloitettu niin ovat oppineet kuiviksi ihan parissa viikossa tosi pienellä vaivannäöllä.

1v5kk lapsi opettelee kuivaksi ulkona aina kun hyvä sää sen sallii, niin menee kätsysti koko homma hermoilematta. Pottaan en ole vielä edes kokeillut.
Molemmat vanhemmat lapsetkin niin opetellu ja toinen oli 1v5kk ku oli kuiva ja toinen 1v8kk

Mun mielestä on silkkaa ajan tuhlaamista väenväkisin potatttaa lasta jos se ei ole siihen vielä valmis. Mä oon aloittanu noi hommat vasta kun lapsi on itse halunnu ja kiinnostunut. Se on tapahtunut kaikkien kohdalla noin 2 vuoden iässä ja kun lapsen omaan tahtiin on aloitettu niin ovat oppineet kuiviksi ihan parissa viikossa tosi pienellä vaivannäöllä.

Samaa mieltä. Miksi sitä pitää alkaa opettelemaan runsaan vuoden ikäisenä jos lapsi ei ole valmis? Mulla 2v tyttö joka istuttaa lähinnä vauvojaan potalla. Ei ole mitään kiirettä mihkään tässä asiassa.

Ei ole koskaan ollut mitään pottaharjoituksia. Olen kaikilta kolmelta ottanut vaipan pois ja homma on lähtenyt siitä rullamaan. Esikoisen kanssa piti tehdä niin, että jätettiin vaippa välillä pois ja todettiin ettei ole pojalla käryäkään asiasta. SItten kuukauden päästä taas uusiksi. Eli kun ei osannut tehdä pottaan eikä halunnutkaan niin laitettiin vaan vaippa ja jätettiin asia muhimaan. 2v8kk ikäisenä oli yhtenä perjantaina laakista päivä- ja yökuiva. Eli silloin vaippa jätettiin taas pois ja sen jälkeen ei sitä tarvinnut. Yhtä ainoaa vahinkoa ei tullut.

Tytöille tehty sama homma, mutta heillä lähti heti pyörimään sujuvasti eli 1v11kk ikäisinä molemmilla päivävaippa pois ja yövaipan jätin muutamaa kuukautta myöhemmin.

En jaksa mitään pottailua, että käydään kököttämässä joka välissä potalla ja sitten siivotaan niitä pissasia vaatteita.

meillä on potalla käynyt toisinaan alle vuoden ikäisestä, vahinkopissoja tuli toisinaan, kaksivuotiaana kun oli kuuma kesä, niin pidin ilman housuja sisällä, potta lähellä leikkejä ja nopeasti oppi. jos lapsi viihtyy potalla, ei siitä istumisesta mitään haittaakaan ole, kyllä ne vahinkopissat jossain vaiheessa sinne tulee ja siitä se ajatus sitten lähtee :)

no me ei olla varsinaisesti mitään treenailtu, tai yritetty edes, mutta eilen se tapatu ekan kerran: poika pissas pottaan. otti itse vaipan pois ja hillui peppu paljaana täs olkkarissa ni mä hain sitte potan tohon ja siihen lapsi sit istu ja lirautti pissat :D että ihan lapsentahtiin mennään

Yhteistyössä