1,5v vuotiaan kanssa linja-autolla 3h matka?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Jos vain saat istuimen mukaan, niin suosittelen! Ainakin meidän 1,5 vuotiasta oli lähes mahdotonta pitää paikoillaan ja hirveitä raivareita sai, kun ei voinutkaan lähteä käytävälle kävelemään yms. mitä junassa voi tehdä (matkustetaan siis paljon junalla, mutta ei bussilla).

Kaikki viihdytyskeinot mukaan! Pientä napostelatavaa yms.

Ei bussilla, mutta normisti autolla. Kirjoja ja pientä puuhasteltavaa mukaan. Mulla myös keksejä tms muuta hitaammin syötävää mukana, jotain paksua piparia saattaa mutustaa sen puolikin tuntia.

Tuskaahan se pahimmillaan on, mutta aina sitä perille pääsee. Maailmaan mahtuu ääntä.

Muista kosteuspyyhkeet kakan varalta:)

Me matkustettiin viime kesänä tuo matka juuri 1v6kk ikäisen tenavan kanssa. ja mitään ei olisi matkustamisesta tullut jos ei olisi ollut oma turvaistuin mukana.

Alkuperäinen kirjoittaja toivottavasti:
Ei bussilla, mutta normisti autolla. Kirjoja ja pientä puuhasteltavaa mukaan. Mulla myös keksejä tms muuta hitaammin syötävää mukana, jotain paksua piparia saattaa mutustaa sen puolikin tuntia.

Tuskaahan se pahimmillaan on, mutta aina sitä perille pääsee. Maailmaan mahtuu ääntä.

Muista kosteuspyyhkeet kakan varalta:)

Tuota kakkaa en tullut ajatelleeksi.. Ja tämänikäisellähän se ei jää muilta huomaamatta :)

Alkuperäinen kirjoittaja 4n äiti:
en näe mitään syytä, etteikö tuon ikäisen kanssa voisi matkustaa millä välineellä vaan ja pitkiäkin matkoja.

Niin, seisoohan sitä tarvittaessa vaikka aidanseipäänänäkin. Mutta miksi kiduttaa itseään?

Onko mahdollista korvata tämä matka junalla? Itse olen huomannut, että jossain tapauksissa juna on jopa halvempi vaihtoehto kuin linja-auto. Ja lasten kanssa helpompi, kun pääsee tapsuttelemaan ja leikkivaunuun viettämään aikaa.

Alkuperäinen kirjoittaja moona81:
Onko mahdollista korvata tämä matka junalla? Itse olen huomannut, että jossain tapauksissa juna on jopa halvempi vaihtoehto kuin linja-auto. Ja lasten kanssa helpompi, kun pääsee tapsuttelemaan ja leikkivaunuun viettämään aikaa.

Ei voi mennä junalla. Ja lisäksi minulla on ollut ajokortti vsta pari kuukautta eli tuo omalla autolla meno vähän mietityttää..

Aamulla lähdettävä, eli ei käy päiväuniaikaan.

Yhteistyössä