1 kk ikäinen nukkuu yöllä 8-10 h, normaalia?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Emppuli
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
E

Emppuli

Vieras
Meillä siis kuukauden ikäinen vauva nukkuu yöt heräämättä syömään. On täysimetyksellä. Päivälläkin nukkuu paljon, syö keskimäärin 3 h välein. Paino noussut toistaiseksi hyvin. Pitääkö tästä huolestua vai olla vaan iloinen, että saa itse nukuttua yöllä?

Ole huoleti ja iloitse. Samoin teki meidän esikoinen. Nukkui myös päivällä kahdet 2-4h:n päikkärit. Väliajat tankkasi. Toinen olikin sit erimaata. =D

En huolestuisi, varsinkin jos on ihan normaalisti kasvanut, syö hyvin (tuo 3 tunnin välein on minusta ok) Jaksaa olla hereillä ihan virkkuna.

Jos alkaa itkeskellä ja kasvu pysähtyy niin sitten vasta huolehtia.

Nauti, että olet saanut ihanan vauva, jota osaat kuunnella jo noin hyvin :heart:

Ton ikäisethän nukkuu kyllä vielä päivisin paljon. Toi, että nukkuu koko yön heräämättä taitaa olla jo tosi harvinaista. Itse en olis kauheen huolissaan, kun kerta paino nousee hienosti ja syö päivisin aika tiheesti. Jos vauva alkaa olla väsynyt, niin ettei jaksa kunnolla syödä, niin sydämessä vois olla jotain vikaa ja sitten pitäiski päästä jo pian lääkäriin. Meidän pojalla todettiin avoin valtimotiehyt (on sydämen ja keuhkojen välissä ). Oireili pienen pienen sivuäänen lisäksi niin, että leikkaukseen pääsyä odottaessa alkoi olla tosiaan niin väsynyt, ettei tahtonut jaksaa syödä ja paino ei enää noussut. Niin ja se sivuääni oli niin pieni, että eka lääkäri sen missasi ja vasta keskolasta kotiuttava lääkäri sen sitten huomas, eikä päästykään sitte vielä kotiin. Toivottavasti en nyt kuitenkaan huolestuttanut sua. Jos vauva jaksaa syödä hyvin ja paino nousee, niin tilanne ei ainakaan silloin vakava. Milloin teillä on seuraava neuvola/lääkäri? Ota asia puheeksi siellä, jos ei jotain muutosta huonompaan tapahdu sitä ennen.

Anna ihmeessä nukkua! Meillä tyttö oli samanlainen, mutta 3kk ikäisenä sitten alotti yövalvomiset, muttei niitäkää kestänyt kauaa. Sitä vaan varautuu lapsen synnyttyä valvomaan vuoden, kun kaikki sitä manailee..=)

Nauti nyt! Koska ei myöskään välttämättä tarkoita sitä, että se jatkuu, valitettavasti.

Itse ehdin jo hyppiä riemusta, kun 2 kk vanha neiti nukkui yöt heräämättä, no 3 kk iässäpäs alkoikin nukkumishelvetti, joka jatkui 1,5 v. :ashamed:

Yhteistyössä