1-vuotiaalla keltaiset hampaat!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja iiks!
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
I

iiks!

Vieras
Siis mitä ihmettä, mistä voi johtua?! 6 hammasta on suussa, ja hampaita on harjattu aamuin illoin siitä asti kun ilmestyivät. Useimmiten olen käyttänyt aivan pienen sipaisun fluorihammastahnaa, mutta välillä pessyt ilmankin, koska olen kuullut että tuo fluori voi aiheuttaa kiilteeseen värimuutoksia jos sitä ei syljetä pois. Onko tämä nyt sitä? Hampaissa on selviä keltaisia laikkuja, jotka eivät lähde harjaamalla pois... Vanhemmalla lapsella ei ole mitään vastaavaa hampaissaan ollut, vaan aina puhtaan valkoiset hampaat, vaikka samalla tavalla ollaan hoidettu.

Imetän vielä, parhaillaan ollaan tosin lopettamassa. Lapsella on ollut korvatulheduskierrettä, että antibiootteja ja särkylääkettä ollaan jouduttu antamaan, sekään ei liene hyväksi hampaille. Jokin aika sitten otin lapselle käyttöön myös xylitol-pastillit kun huomasin että lapsi osaa niitä syödä tukehtumatta. Onkohan nuo laikut nyt jotain pahoja kiillevaurioita vai jotain harmitonta... Muilla ollut vastaavaa?

Hammasluu on kellertävä.

Meillä on esikoisella kans keltaiset hampaat eikä ne kyllä liasta kellastuneet ole :)
Kuopuksella taas on ihan vitivalkoiset hampaat.
Minulla itsellänikin on keltaiset hampaat ollut aina. Ei taida keltaiseen hammasluuhun valkaisukaan auttaa vaikka niin tahtosin :/

[QUOTE="mä";25822232]Mulla on aina ollut kellertävä hammaslaatu :/[/QUOTE]

Joo, mutta lapsen koko hampaat eivät ole keltaiset vaan niissä on semmoisia kellertäviä alueita, laikkuja. Eivätkä ole olleet semmoiset puhkeamisesta asti, vaan nyt jotenkin pikkuhiljaa tulleet sellaisiksi, muutama viikko sitten kiinnitin asiaan huomiota ekan kerran... Ensimmäinen hammas puhkesi reilu 7kk iässä.

[QUOTE="ap.";25822253]Joo, mutta lapsen koko hampaat eivät ole keltaiset vaan niissä on semmoisia kellertäviä alueita, laikkuja. Eivätkä ole olleet semmoiset puhkeamisesta asti, vaan nyt jotenkin pikkuhiljaa tulleet sellaisiksi, muutama viikko sitten kiinnitin asiaan huomiota ekan kerran... Ensimmäinen hammas puhkesi reilu 7kk iässä.[/QUOTE]

Sekin johtuu ihan vain siitä hammasluusta. Mulla on etuhampaassa laikku ja takahampaissa on myös. Etuhampaan laikku näkyy kun hymyilee, tosi kiva... :D

[QUOTE="ap.";25822253]Joo, mutta lapsen koko hampaat eivät ole keltaiset vaan niissä on semmoisia kellertäviä alueita, laikkuja. Eivätkä ole olleet semmoiset puhkeamisesta asti, vaan nyt jotenkin pikkuhiljaa tulleet sellaisiksi, muutama viikko sitten kiinnitin asiaan huomiota ekan kerran... Ensimmäinen hammas puhkesi reilu 7kk iässä.[/QUOTE]

Jotkut antibiootit värjää hampaita. Ei tosin ihan perinteiset Amoxinit.

Yhteistyössä