1-vuotiaan flunssa

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Shaina
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
S

Shaina

Vieras
Tullut kauheita flashbackeja vauva-ajalta, kun kolme edellistä yötä on mennyt valvoessa :/ Pojalla on nuha ja yskä ja nukkuu todella levottomasti. Lämpöä oli ekana päivänä, mut nyt on ihan normaalilukemissa. Yskä on just sellasta limayskää, ett oikein kuulee kuinka sitä nousee keuhkoista..

Eikös lapsenkin flunssa kestä sen viikon päivät? Onko teillä muilla mennyt yöt ihan itkuksi ton ikäisen flunssan kanssa?

Mun mies kyseli jo, ett pitäiskö käyttää lääkärissä, mut itse oon sitä mieltä ett se tavallinen lenssu ja pitäis viikossa toipua. Mie aattelin kattoa tilannetta ens viikkoon, kun päivisin poika paahtaa menemään kuin ei mitään. Joko te veisitte nyt lääkäriin? Mitä apua sieltä vois tulla? Yskänlääke?

Paljon kysymyksiä :ashamed:

Flunssa voi kestää reilun viikon. Jälkitautina voi tulla korvatulehdus, joka ei yleensä tule nuhan alkuvaiheessa, vaan kun nuha on ollut esim. viikon. Jos lapsen vointi on hyvä, niin voi vielä seurailla.

Meidän tytöllä oli nuha, yskä ja lämpöä ollut neljä päivää, ja vietiin tyty lääkäriin, ja kaikki oli ok. Kahden päivän kuluttua kuume nousi 39 asteeseen, ja mentiin taas lääkäriin ja korvatulehdushan se oli. Tätä sairastelua kesti siis reilun viikon verran, ja yöt oli tosi levottomia ja me vanhemmat oltiin väsyneitä, kun oltiin itsekin kipeitä \|O

Antibioottikuuri loppui vajaa viikko sitten ja TAAS nousi 39 asteen kuume. Mentiin heti lääkäriin, ja korvatulehdus ei ollut parantunut. Kypsää!! Taas sairastetaan, hereillään yöllä ja istutaan kotona, mutta minkäs teet.

Meillä ollaan tällä hetkellä terveitä (kop kop, koputan puuta.. :headwall: ), mutta meillä oli useamman viikon flunssa ennen joulua. Kova, limainen yskä, joka herätti (ainakin mut jos ei aina lasta) usean viikon ajan. Kaks kertaa käytiin lääkärillä - korvissa ei mitään!

Kannattaa silti mun mielestä käyttää lekurissa näyttämässä korvat, jos tauti jatkuu. Yskänlääkkeen se lääkäri kirjotti, sen kans nukuttiin vähän paremmin. Siis niinä öinä kun poika suostu sen illalla nielemään.. :whistle:

Pojalla epäiltiin liimakorvaa syksyllä ja sitä seurattiin yhden lääkekuurin voimin nelisen kuukautta ja sit sai terveen paperit. 1 vee lääkärintarkastus oli viime viikolla ja silloin korvat olivat terveet.

Jos nää unettomat yöt jatkuu yli viikonlopun, niin ei kai se auta kuin käydä lääkärissä jos ne korvat on taas alkaneet rassaamaan :/ Niin, vielä tähän, ett mun käsittääkseni korvatulehdus nostaa lähes aina kuumeen. Sitä ei nyt oo ollut kuin yhtenä päivänä, mut pitää katella. Raukka riepu :(

Paksuja kirjoja sängynpäähän, raaka sipuli kahtia ja se sängyn lähelle, kokeiltu muutaman kerran, huusholli kyllä haisee sipulille mutta pysyy pieni nuhanenä auki ja uni rauhallisempaa...

\
Alkuperäinen kirjoittaja 01.04.2005 klo 12:43 Shaina kirjoitti:
Pojalla epäiltiin liimakorvaa syksyllä ja sitä seurattiin yhden lääkekuurin voimin nelisen kuukautta ja sit sai terveen paperit. 1 vee lääkärintarkastus oli viime viikolla ja silloin korvat olivat terveet.

Jos nää unettomat yöt jatkuu yli viikonlopun, niin ei kai se auta kuin käydä lääkärissä jos ne korvat on taas alkaneet rassaamaan :/ Niin, vielä tähän, ett mun käsittääkseni korvatulehdus nostaa lähes aina kuumeen. Sitä ei nyt oo ollut kuin yhtenä päivänä, mut pitää katella. Raukka riepu :(

Meidän tytöllä (oli kovakierteessä 1-vuotiaana) ei koskaan tullut kuumetta korvatulehdusten takia...

Tytölläni on laitettu putket, mutta toinen putki on pois paikaltaan ja se jälkeen siinä korvassa on uusi tulehduskierre koko ajan. Huomenna olen viemässä taas lääkäriin näytille.

Meillä on korvatulehdukset kuumeettomia. Tiedän siitä, että on tulehdus kun on öisin levoton ja päivisin kiukkunen ja vatsa on löysällä. Luin jostain, että joillekkin voi korvatulehdus tehdä ripulia. Viimeksi ripulia kesti 5 pv ennenkun tajusin viedä lekuriin jolloin oli taas korvatulehdus. Nuhaakaan ei oikeastaan ole kun se tulee.

Olen pyytänyt jos saisi uuden putken, mutta eivät mielellään laita koska hänellä ei ollutkaan liimakorvat.

Olisi kiva kuulla vastaavia kokemuksia teiltä muilta.

Yhteistyössä