1-vuotiaan päiväunet päiväkodissa, kokemuksia?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja 0980
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
0

0980

Vieras
Reilu 1-vuotias lapsemme on aloittamassa pian päiväkodin. Kyselisin päiväunille nukahtamisesta teiltä muilta kokemuksia. Kotona on pääosin nukkunut unet vaunuissa ulkona tai sitten sisällä, mutta sisälle poika on todella huono nukahtamaan, ollut sitä aina. Ei malta rauhoittua sänkyyn millään. Vähän jännittää kuinka päikkärit päiväkodissa mahtavat onnistua. Haluaisin kuulla kokemuksia teiltä muilta =)

Mulla oli ihan sama tilanne vuosi sitten, poika oli nukkunut 99% sesti vaunuissa. Päiväkodissa nukuttivat ensimmäisen viikon omiin vaunuihin käytävälle, ihan ekana päivänä itkun kanssa, mutta sitten ilman. Toisella viikolla poika siirtyi muiden kansasa nukkariin, mutta matkasänkyyn, joita oli meidän päiväkodissa 2 varalla pienimpiä varten. Ja ihme kyllä, riitti että pojan nosti sinne tai korkeintaan piti vähän silittää, mut uni tuli joka tapauksessa nopeasti. Jossakin vaiheessa siirtyi matalaan sänkyyn, kun ryhmään tuli pienempiä. Nukahtaminen menee kyllä valtaosin hyvin, varmaankin pienimpien kanssa siksikin, että ovat jo niin väsyneitä.

Mua huolestutti kans lapsen päiväunet ihan kamalasti. Mulle oli hyvä ratkaisu sellainen, että varasin paljon aikaa tutustumiseen. Ensin puuhailtiin aamupäivä tarhassa niin että minä olin mukana, sitten lapsi ilman äitiä. Päiväunille mentiin kotiin. Sitten henkilökunnan kanssa sovittiin, milloin lapsi jää jo päiväunille. Ja nukuttivat lapsen sitten suoraan sinne päiväkodin sänkyyn. Minä odottelin viereisessä huoneessa siihen saakka, että lapsi nukahti. Mulle tuli jotenkin varmempi olo, kun sain ihan itse todeta, että vajaan vartin huutamisen jälkeen lapsi nukahti. Samanlaista temppuiluahan se saattoi kotonakin olla. Päiväkotiuraa on takana jo toista vuotta, ja edelleen tuo pompottaa hoitajia päiväuniaikaan, mutta yleensä on nukkunut ihan hyvin.

Yhteistyössä