1-vuotiaan poskihampaiden tulo,TUSKAA!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja nuppunen
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

nuppunen

Jäsen
12.06.2007
207
0
16
Täällä on aina melko hiljaista mutta jospas silti saisin vähän neuvoja.... =)
Tähän asti pojan hampaiden tulo ei oo koskaan vaivannu öisin, päivisin vain syöny huonommin, mutta nyt on parina yönä itkeskelly ja aina kyllä nukahtanu sitten uudelleen, viime yönä laitoin supon ja uskon sen auttaneen kun nukku loppu yön hyvin. Poskihampaita on luultavasti tulossa kun ikenet on niin turvoksissa ja kuolaa...no se minun varsinainen kysymys onki; että voisko ne poskihampaat nyt sitte valvottaa vaikka aiemmin hampaiden tulot ei öihin oo vaikuttanut, ajattelin sitä, että kun poskihampaat on niitä "isompia" hampaita että olisko niiden tulo vähän nyt "tuskasempaa"? Antakees vähän neuvoja onko muilla ollu näin.... :heart:

Meidän pojalle tuli eka poskihammas pari viikkoa sitten ja oli kivuliasta. Muut hampaat ei ole aiheuttaneet kitinää ja valvottaneet yöllä mutta tuo poskihammas kyllä :'( Nyt on jo toinenkin poskihammas puhjennut ja se kävi kivuttomammin. Ja vielä taitaa kaksi olla tulossa ihan lähipäivinä,ikenien ulkonäöstä päätellen. Annoin pronaxenia kipulääkkeeksi yötä vasten ja se auttoi ja saatiin nukuttua. Ruoka maistui huonosti myös noin viikon ajan kun toi eka poskihammas tuli. Laita vaan suppoa jos se kerta auttaa!

Meidän tytöllä oli kans poskihampaiden tulo ihan tuskaa. Muut hampaat tuli suht hyvin, pienellä kitinällä. Mutta poskihampaiden puhkeaminen toi kamalan flunssan, 2 kertaa (teki ensin alas kaks ja sen jälkeen ylös kaks). Yöt itkeskeltiin. Mä annoin nestemäistä Panadolia, se auttoi jonkun verran.

Pronaxen on reseptillä saatava kipulääke joka lievittää kipua ja alentaa kuumetta. Saatiin sitä kun pojalla oli kova kuumetauti. Sitä kannattaa pyytää lääkäriltä jos on lääkärissä käyntiä,on kyllä minusta parempi kuin panadol. Nestemäinen ja vaikuttaa nopeasti. Lääkäri myös sanoi että panadol kannattaa antaa mieluummin nestemäisenä kuin suppona.

Meillä oli ihan sama juttu. Poskihampaat tuli kaikki 4 melkein yhtä aikaa... Onneksi nyt jo helpottaa! Ei kun seuraavia hampaita odottelemaan!
Meillä nuo hampaiden tulot on kanssa osunut aina samaan aikaan kun flussa ja kerran tuli samaansyssyyn oksennustautikin.
Kulmahampaatkin oli aika tuskaiset ja niiden puhkeaminen kesti vielä kauemmin kun poskihampaiden!
Suppoa olen mä aina öisin laittanut ja sitten on nukuttu vähän paremmin!

Meil puhkes toissa yönä nyt vihdoin eka poskihammas...ja on sitä pitkään tehnytkin ja itkenyt ja kiukutellut ja nukkunut yöt huonosti...Muut hampaat tullu vähemmillä kitinöillä, mut tuo vaan kesti ja kesti ja oli paha. Toinen puhkeaa minä päivänä tahansa...on jo siinä hilkulla...saa nähä tuleeko niitä sit viel lisää. Nyt tuli vasemmalle ylös ja pian tulee samaan kohtaan alas. Nestemäistä Panadolia oon kans antanu nyt. Tuntuu vaan, et ku on tehny noita hampaita jo monen monta viikkoa, ni on reppana joutunu kärsimään, ku ei voi joka päivä antaa lääkettä. Viime päivinä annoin alkuun vain nukkumaan mennessä illalla mut toissapäivänä annoin sit päivälläkin...eilen ei tarvinu antaa onneks ollenkaan...

Yhteistyössä