1-vuotiaan välipala

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "tuutikki"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
T

"tuutikki"

Vieras
tai oikeastaan vielä 11kk. Mulla alkaa ideat loppumaan, kun aamupalalla jo on jugurttia, niin päivällä oon antanu viiliä/maitorahkaa, hedelmäsosetta/hedelmiä ja ehkä palan leipää. Mutta tuntuu, että neiti alkaa kyllästymään. Mitä ihmettä välipalaksi voi antaa :o Jotain mielellään vähäsuolaista/kokonaan suolatonta ja hyvää!

tuossa yllä on hyviä ehdotuksia.
ootko laittanu leivän päälle jotain päällyksiä? mä oon laittanu leivä päälle juustopalasen ja pyöräyttäny hetken mikrossa että juusto sulaa eipään kiinni, muuten lapsi syö sen siltään.. ruisleipä on muutenkin parempaa lämpimänä kun se on pehmeämpää ja helpompi syödä.
kesä tulee niin hedelmissäkin on kohta taas enempi valinnanvaraa jos pelkkä banaani kyllästyttää.

Vaihtelemalla eri hedelmiä ja erilaista leipää saa jo aika paljon vaihtelua (erilaisia sämpylöitä, ruisleipää, näkkäriä, kauraleipää jne.), mä leivon usein erilaisia sämpylöitä laittamalla taikinaan mitä kaapista löytyy (porkkanaa, perunamuusia, kaurapuuroa...) ja teen aina vähän eri muotoisia :)

Laita viilin/rahkan/jogurtin joukkoon välillä kokonaisia marjoja tai hedelmäpaloja. Jos lapsi ei syö aamupalalla puuroa, sitä varmaan voisi antaa välipalaksi välillä? Mä annan välillä välipalalla keitettyjä tai höyrytettyjä vihanneksia, laiskana sulatan joskus mikrossa ihan vaan pakastealtaan herme-maissi-paprikaa. Välillä meillä on myös lastenruokaosastolta mysliä ja ensimurokkeita, mysliä laitan jogurtin tai hedelmäsoseen joukkoon ja murokkeet laitan maidon kanssa lautaselle...

Just karjalanpiirakka on hyvä, sopivan pehmoista.
Sitten voi joskus antaa niitä maissinaksuja (vai onko ne luvallisia annettavia 2+:n mukaan? =) )
Marjoja? Niistä meillä ainakin tykkäävät.
Muroja?

Yhteistyössä