1-vuotiaiden lelujen vieminen toisen kädestä.

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Glorinha
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Glorinha

Aktiivinen jäsen
07.09.2008
7 381
0
36
Tiedän, että isompiakin murheita ja kysymyksiä vielä tulee vastaan. :D

Tilanne tämä: Meidän pojalla on useita samanikäisiä "kavereita" ja pari heistä vie kädestä kaikki lelut, jotka hänellä on.

Toisen lapsen äiti ei välitä lainkaan, jos lapsi vie kädestä lelun, mutta toisen kyllä kieltää ja antaa lelun takaisin meidän pojalle.

Jostakin varmasti tuntuu tämä mun kysymys aivan naurettavalle, mutta otan riskin... :D
Kuuluuko mun opettaa poika pitämään puoliaan ja miten, vai onko nykyinen parempi? Hän ei siis juurikaan välitä tuosta, että lelut viedään. Vai oppiiko hän iän myötä itsestään pitämään puolensa?

mä palautan lelun aina sille jolla se on, vaikkei olis välittänytkään että vietiin. ja ottajalle sanon, et ei saa ottaa kädestä.
onhan se noinkin pienten kanssa vähän ku kaatas vettä hanhen selkään, mut toisaalta pienestä alkaen ku tekee jutut sillai ku itte tykkää et on hyvä,ni helpottaa jatkoa. :)

Jos äiti. Noin nuija, niin ota itse lelu pois ja sano, että kädestä ei saa ottaa. Jokainen lapsi oppii pitämään puoliaan omalla tavallaan. Toiset enempi toiset vähempi.

Itse kiellän ottamasta kädestä, ja jos toinen ottaa eikä hänen äitinsä mitään tee niin saman toistuessa sanon itse, että ei saa ottaa kädestä ja annan lapselleni takaisin. Tuntuu kyllä välillä tooooodella turhauttavalta tämä, mutta jostain se kai lähtee :D

Kiitos vastauksita! =)
Siispä seuraavan kerran tavatessamme tämän toisen lapsen, jonka äiti ei kiellä tai tee asialle mitään nappaan lelun takas omalle lapselleni. Saa nähdä miten se tempperamenttinen ja lujatahtoinen pikkumies reagoi tai äitinsä. :D

Mä yritän myös opettaa omalleni, ettei voi leluja viedä kädestä ja harvoin viekään. Joka kerta (jos vain olen huomannut) olen minäkin aina antanut lelun takaisin sille, jolla se oli. Niinkuin nimimerkki fdddf kirjoitti, haluaisin minäkin myös, että myös mun lasta ojennetaan, jos mulla jää huomaamatta.

Miusta vanhempien ei tarvi ihan kaikkeen puuttuu. Jos lapset on tyytyväisiä ja vievät leluja toistensa käsistä ja se on se leikki, niin olkoonsa. Mutta jos toiselle tulee pahamieli tai toinen vie kaikki ja toinen vaan katsoo vierestä, niin sitten puutun tilanteeseen.

Jos ottaminen tuottaa selvästi pahan mielen tai on muuten törkeän näköistä (kovaa riuhtomista tms.), niin puutun asiaan. Jos näyttää lapsia vaivaamattomalta ja tasapuoliselta leikiltä, en yleensä puutu.

Annan lelun takaisin ja sanon, että ei saa ottaa kädestä, riippumatta kenen lapsi kukakin on, tai onko kumpikaan oma.

Yhteistyössä