10 kirjaa, jotka muuttivat maailman

Rieputarallaa

Aktiivinen jäsen
20.06.2005
48 269
-3
36
JKL
Eilen se tuli taas, kesän paras tv-ohjelma. kympin tienoilla illalla, ykköseltä. Anna Kortelainen ja Timo Harakka keskustelevat vieraan kanssa kirjasta, joka muutti maailman.

Eilen vieraana oli Auli Mantila, ja käsiteltävänä teoksena Minna Canthin Työmiehen vaimo. Oli ihan pakko kaivaa opus hyllystä ja ruveta vielä yötöiksi lukemaan, tuli niin monta kiinnostavaa pointtia esiin.

Muita faneja B)?

Alkuperäinen kirjoittaja SolAngel:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Mun on pitänyt joka kerta kattoa se, koska rakastan kirjallisuutta, mutta aina unohdan. Joko siinä on Pohjantähti käsitelty? Se on pakko nähdä.

Meni jo. Tarja halonen oli vieraana.

Noooouuuuu!! Voi harmi! Muistatko yhtään mitä siitä puhuivat?

Ainakin Pohjantähden (ja Linnan teosten yleisemminkin) naiskuvasta puhuttiin, ja sitten tietysti sodan vaikutuksista suomalaiseen yhteiskuntaan. Pakkailin silloin samalla reissulle lähtöä varten, niin en ihan kunnolla pystynyt keskittymään.

Mä en koskaan muista katsoa. Runoraatikin meni aina sivusuun... rasittaa. Mä olisin halunnut lukee kesälukemisena sen paljon puhutun Alastalon salissa. Mut ei sitä mistään löydy. Meidän kirjastossa oli paikalla ainoastaan tutkielma kirjan yhdestä kappaleesta.

Yhteistyössä