10 kk ruoka

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja enni
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
E

enni

Vieras
Heips!

Paljonko teidän n. 10 kk vanhat syövät päivässä ruokaa? Meidän poika on aina syönyt todella hyvin ja suuriakin määriä, mutta nyt on alkanut mietityttää, et syökö tarpeeksi, kun paino ei juurikaan ollut noussut ja muutamana yönä tällä viikolla yhden aikaan yöllä herännyt itkun kera, eikä mikään rauhottelu ole auttanut vaan nukahtaa vasta saatuaan maitoa, jota juo kyllä ihan nälkäänsä, ja sitten nukkuu aamun asti tyytyväisenä.
En millään haluaisi palata takaisin yösyöttöön, joten kertokaahan viisaammat niitä ruokamääriä ja muutenkin rytmiä, että voin sitten verrata :)

-enni-

Mun poitsu täyttää ens viikolla 10kk. Syö aamulla puuron, missä on n.1½dl tuttelia ja 1dl hiutaleita (sekä hedelmä- tai marjasosetta). Jos oon kotona, imetän välipalaks tai sit mies/hoitaja antaa esim. banaania. Lounaaksi saa kasvis ja/tai lihasosetta 1½-2 pilttipurkillista (oon tehny 125g purkkeihin ruokaa valmiiks pakkaseen), välipalaksi taas maitoa, hedelmää tai leipäpalanen, lounaaksi jälleen 1-2 purkkia sosetta, illalla syö samallaisen satsin puuroa kuin aamulla ja ""unimaidot"" päälle. Yöllä syö 1-2 kertaa maitoa, varmaan on enemmänkin tottumus kuin nälkä... Just ollaan onnistuttu vähentää yösyömisiä, jee-jee.

Päivän ruoat koostuu siis
-puuroa 2 annosta
-kasvis/lihasosetta n.3-4 pientä pilttipurkillista(125g)
- 1 tai 2 marja/hedelmäsosetta(125g)
-banaani tai muu hedelmä
- joskus jugurttia
-leipäpalanen
- maitoa n. 4-5 kertaa päivässä

Aika paljon tuo poitsu syö! Painaa n.10kg. Liikkuu tosi aktiivisesti (konttaa ja kävelee) joten myös kuluttaa paljon.

Yhteistyössä