10 kk vauvan nukuttamiseen apua

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Vinkkejä
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

Vinkkejä

Vieras
10 kk ikäinen vauva nukahtaa päiväunille vain rattaisiin, yöunille tissille. Helpottaisi, jos nukahtaisi päiväunille sisällekin ilman tissiä. Ei mitään hajua, miten edetä, olisko vinkkejä? Mukavaa olisi, jos jossain vaiheessa nukahtaisi niin, että veisi sänkyyn ja sinne nukahtaisi itse (vaikka itse tarvitsisi sitten vaikka istua vieressä).

Meillä poika siirty tuossa iässä sisälle omaan sänkyyn nukkumään päikkärit, tosin tissillä ei ollut enää. Aluksi annoin maitopullon ja sen joi ja nukahti. aika pian se unipullo jätettiin pois ja nukahti ilman sitäkin. Meillä se kävi siis aikalailla itsestään mutta tiedän ettei kaikilla ihan näin helposti käy.

Meillä taistellaan tuon 11kk pojan kanssa. Makuuasentoon kun häntä ei saa laittaa. Tänäänkin oli ihan sippi aamupäikyille, mutta kun yritti pistää rattaisiin änkeää vaan ylös, mutta sain kuitenkin lopulta nukahtamaan ja nukkui vaan reilun tunnin. Iltapäiväunet jäi vaan kahtiin 5-10 minuutin pätkiin autossa, kun ei suostunut mun vanhemmilla nukkumaan vaikka yritettiin.
Nyt jätkä tuolla touhuaa omiaan ja tunnin päästä jos saisi tuon nukkumaan, aiemmin on aika turha edes yrittää, taistelu siitä vaan tulisi.
Vauvan nukahti todella herkästi, mutta nykyään koko homma on yhtä taistelua yleensä, ei vaan millään malttaisi.

Alkuperäinen kirjoittaja shihtzu:
Meillä taistellaan tuon 11kk pojan kanssa. Makuuasentoon kun häntä ei saa laittaa. Tänäänkin oli ihan sippi aamupäikyille, mutta kun yritti pistää rattaisiin änkeää vaan ylös, mutta sain kuitenkin lopulta nukahtamaan ja nukkui vaan reilun tunnin. Iltapäiväunet jäi vaan kahtiin 5-10 minuutin pätkiin autossa, kun ei suostunut mun vanhemmilla nukkumaan vaikka yritettiin.
Nyt jätkä tuolla touhuaa omiaan ja tunnin päästä jos saisi tuon nukkumaan, aiemmin on aika turha edes yrittää, taistelu siitä vaan tulisi.
Vauvan nukahti todella herkästi, mutta nykyään koko homma on yhtä taistelua yleensä, ei vaan millään malttaisi.

Meillä tuon ikäisenä alkoi nukkumaan sisällä, rattaisiin ei malttanut nukahtaa kun piti kattella maisemia :D Etkö voisi nukuttaa sisällä, sänkyyn?

Alkuperäinen kirjoittaja Musupulla:
Alkuperäinen kirjoittaja shihtzu:

Meillä tuon ikäisenä alkoi nukkumaan sisällä, rattaisiin ei malttanut nukahtaa kun piti kattella maisemia :D Etkö voisi nukuttaa sisällä, sänkyyn?

Ja kantsisko jättää toiset unet pois? Meillä se auttoi tohon vehtaamiseen, ja ne yhdet unet oli sitten vähän järkevämmän mittaiset. Sisällä nukutettiin aina.

Meillä on pikkasen nuorempi nyt 9kk tyttö joka aiemmin nukahti aina vaan tissille tai loputtomaan kanniskeluun. Viisi päivää sitten päätettiin, että tissille nukahtaminen saa nyt olla historiaa ja aloitettiin uudet kuviot. Eli tehdään nyt niin että saa puuron ja tissiä alakerrassa sitten ylös pesuille ja satu/laulut ja sitten sänkyyn. Istun vieressä ja tassuttelen. Ekana iltana huusi 25 minuuttia lähes koko ajan ja tämäkin sen vuoksi että en antanut nousta ylös istumaan. Sitten nukahti ja nukkui 9 tuntia! Toisena iltana jaksoi huutaa 8 minuuttia ja nukahti ja nukkui taas 9 tuntia. Kolmantena iltana ei itkenyt enää olenkaan vaan ihan muutamassa minuutissa nukahti itse!! Tänään en edes enää tassutelut vaan istuin vain vieressä. Enpä olisi todellakaan uskonut että näin helposti onnistuu! Päiväunilla on ihan sama homma.

Tsemppiä teille nukahtamisen harjoitteluun!

Omaan sänkyyn tuota ei saa ainakaan nukahtamaan, ellei sitten ensin nukahda mun syliin. Ja noi toiset päikyt on jäämässä pois, mutta ongelma on se, että kun herää 7 aamulla, niin nukahtaa jo 10 maissa päikyille ja herää viimeistään puolen päivän aikaan ja on sitten 17 maissa ihan sippi, eikä silloin kyllä käy vielä yöunille. Mä olen miettinyt, että miten noita ekoja päikkyjä saisi venytettyä.
Ja noissa rattaissa siis nukkuu pääosin tuossa ulkoeteisessä, elikkä sisällä.