Hae Anna.fi-sivustolta

10 minuutin helppo lihaskuntotreeni kotona – tee nämä 5 liikettä!

Viestiketju osiossa 'Kuntoklubilaiset' , käynnistäjänä Anna.fi-toimitus, 09.11.2017.

  1. Anna.fi-toimitus Administrator Ylläpidon jäsen

    liittynyt:
    05.04.2013
    Viestejä:
    78
    Saadut tykkäykset:
    18
    5 liikkeen lihaskuntotreeni: simppeli kotitreeni koko kropalle

    1. Kyykky
    2. Punnerrus
    3. Lantionnosto
    4. Vatsarutistus lantion nostolla
    5. Jalkojen ja käsien nosto päinmakuulla
    1. Kyykky
    Kyykkääminen harjoittaa etureisiä ja pakaroita.

    [​IMG]

    Tee näin: Asetu hieman lantiota leveämpään haara-asentoon. Pidä jalkapohjat tukevasti lattiassa ja laskeudu kyykkyyn vieden lantiota taakse. Selkä on suorana, mutta kallistuu lantiosta luonnollisesti hieman eteenpäin. Laskeudu noin 90 asteen kulmaan ja nouse takaisin ylös. Tarkista, että kyykätessäsi polvet ja varpaat osoittavat samaan suuntaan.

    2. Punnerrus
    Punnerrus on tehokas liike käsivarsille ja rintalihaksille. Myös keskivartalo ja reidet aktivoituvat, sillä liike vaatii vartalonhallintaa.

    [​IMG]

    Tee näin: Asetu lattialle konttausasentoon. Aseta kämmenet lattiaan olkapäiden alapuolelle joko hartioiden leveydelle tai hieman hartioita leveämmälle etäisyydelle toisistaan.

    Jännitä keskivartalo, nouse polvien tai varpaiden varaan ja laskeudu kohti lattiaa kyynärpäistä koukistaen. Pidä niska pitkänä, älä anna pään roikkua. Käytä rintaa mahdollisimman lähellä lattiaa ja punnerra itsesi takaisin ylös.

    3. Lantionnosto
    Lantionnosto treenaa pakaroita ja takareisiä.

    [​IMG]

    Tee näin: Käy selinmakuulle lattialle, koukista polvet ja tuo kantapäät lähelle pakaroita. Nosta lantio ylös niin, että yläselkä ja jalkapohjat pysyvät lattiassa. Purista yläasennossa pakarat tiukasti yhteen ja pidä asento viiden sekunnin ajan. Laskeudu takaisin lattiaan.

    4. Vatsarutistus lantion nostolla
    Vatsarutistuksessa, jossa sekä hartiat että lantio nousevat ylös lattiasta, ylä- ja alavatsalihakset pääsevät töihin.

    [​IMG]

    Tee näin: Asetu selinmakuulle lattialle, koukista polvet ja nosta jalat ylös lantion yläpuolelle. Laita kädet niskan taakse ja lähde rutistamaan rintaa kohti polvia niin, että yläselkä nousee ylös lattiasta. Nosta samanaikaisesti myös lantiota aavistuksen verran ylös lattiasta. Laske ylävartalo hallitusti takaisin lattiaan.

    5. Jalkojen ja käsien nosto päinmakuulla
    Supermies-liikkeeksi kutsuttu selkäliike, jossa kädet ja jalat nousevat yhtä aikaa ylös lattiasta, treenaa suoria selkälihaksia. Myös pakarat aktivoituvat.

    [​IMG]

    Tee näin: Asetu päinmakuulle lattialle. Nosta käsiä ja jalkoja samanaikaisesti ylös lattiasta. Purista yläasennossa pakarat yhteen. Laske raajat hallitusti takaisin lattiaan.

    Lähde: Anna.fi
     

Horoskooppimerkkien yhteensopivuus – testaa, ovatko tähdet rakkautenne puolella!

Tilaa Annan uutiskirje!

Annan uutiskirje tuo sähköpostiisi uusimmat artikkelit, testit ja kilpailut.

Kaikki kentät ovat pakollisia
Luonnos tallennettu Luonnos poistettu

Jaa tämä sivu

Alibi
Anna
Deko
Dome
Erä
Hymy
Kaksplus
Kippari
Kotilääkäri
Kotiliesi
Koululainen
Ruoka.fi
Parnasso
Seura
Suomen Kuvalehti
TM Rakennusmaailma
Tekniikan Maailma
Vauhdin Maailma
Golfpiste
Vene
Nettiauto
Ampparit
Plaza
Muropaketti