10-vuotias tyttö suuttui ja oli yön poissa kotoa

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vieras

Vieras
10-vuotias tyttö suuttui ja oli yön poissa kotoa
4.11.2007 20:47

Tytön katoaminen järjesti mittavan operaation Vesangassa.

Poliisi käynnisti mittavan etsintäoperaation perjantai-iltana Vesangassa, kun 10-vuotias tyttö suuttui ja lähti kiukkuissaan pois kotoa. Tyttö nähtiin viimeisen kerran kuuden aikaan illalla, mutta sen jälkeen häntä ei tavoitettu.

Paikalle hälytettiin pelastushelikopteri Ilmari, joka haravoi alueen maastoa valonheittimen ja lämpökameroiden kanssa neljään asti lauantaiaamuna. Paikalla oli myös useita poliisipartioita ja poliisikoira. Myös Vesangan kylän asukkaat olivat oma-aloitteisesti apuna etsinnässä.

Etsinnät aloitettiin uudestaan

Aamun valjettua etsinnät aloitettiin uudestaan, jolloin poliisi pyysi Tikkakoskelta apuun lentokoneen tarkastamaan metsäteitä ja polkuja. Tyttö löytyi puoli yhdentoista aikaan aamupäivällä kävelemässä läheisessä kylässä.

Pakkasyön yli kadoksissa ollut tyttö oli olosuhteisiin nähden hyvissä voimin. Tyttö oli viettänyt yön metsässä, ja oli löydettäessä kylmissään, väsynyt ja nälkäinen. Hänet vietiin ambulanssilla Palokan terveyskeskukseen tarkastettavaksi.

Tytön katoamisesta kerrotaan Keskisuomalaisen verkkosivuilla.

IL

Tyttö nähtiin viimeisen kerran kuuden aikaan illalla, mutta sen jälkeen häntä ei tavoitettu.

Tyttö löytyi puoli yhdentoista aikaan aamupäivällä kävelemässä läheisessä kylässä.

Pakkasyön yli kadoksissa ollut tyttö oli olosuhteisiin nähden hyvissä voimin. Tyttö oli viettänyt yön metsässä, ja oli löydettäessä kylmissään, väsynyt ja nälkäinen.

:headwall:

Tuo on ollut mun nuorteni kanssa "pahin painajaiseni", jota olen pyrkinyt välttämään monin tavoin. Siis se, että kotiin ei lapsi koe voivansa enää tulla. On oma haasteensa siinä, että on riidoissa, mutta kuitenkin nk. syli edelleen avoin ja vastaanottava. Yksi vanhemmuuden vaikeimpia asioita on mun mielestäni asettaa sanansa siten, että vaikka ne sanat ovatkin ehdottomia, ne eivät siltikään ole lopullisia.

Luojan kiitos, meidän samanikäinen ei ole vielä (huom. VIELÄ ) saanut moista päähänsä ja toivottavasti ei saakaan... Kyllä on tytöllä ollut varmaan pitkä yö vaikka itse valintansa teki. :(

Yhteistyössä