Hae Anna.fi-sivustolta

100 vuotisjuhlat

Viestiketju osiossa 'Kodin juhlat' , käynnistäjänä eeva, 06.07.2005.

1. eeva Vierailija

Olen elokuussa menossa 100-vuotisjuhliin eli pariskunnalla on yhteiset 50-syntymäpäivät seurojentalolla.
    Kutsussa oli maininta matkakassan kartuttamisesta.
    En ole aikaisemmin ollut tällaisissa juhlissa ja nyt mietinkin mikä olisi sopiva summa kahdelta aikuiselta?
    Juhlapari on tuttu harrastuksemme myötä.
    Entäs tuo kukkapuoli? Onko tapana viedä kukkia juhlapaikalle? Entä onnittelukortti?
    Neuvokaa tyhmää :))

2. minä teen näin Vierailija

Jokainen vie tietty sen mitä pussi sanoo. Me olemme vieneet 50 v juhliin 60 € kahdelta hengeltä. Mutta jos on ollut läheisempi, silloin 100 €. Kukkia voi viedä, mutta mielestäni se on turhaa kun ne vielä pidetään seurojentalolla. Jos haluaa voi viedä vaikka yhteisen ruusun tai molemmille yhden.
    Jos otat pankista lahjashekin, silloin ei tarvi onnittelukorttia,kirjoitat siihen korttiin onnittelut ja voithan laittaa kivan pienen värsynkin. Jos laitat rahan, silloin tietysti kortti mukaan

3. juhlista Vierailija

Mielestäni sopiva summa olisi semmoset 100 euroa ja kukaat ehdottomasti päälle. Eikä mitään yksittäisiä ruusuja vaan kimppu sillä onhan kyseessä kahdet 50 vuotissynttärit. Eli iso kimppu ja muista kertoa kukkakauppiaalle että minkälaisille ihmisille tämä kimppu tulee. Nuorille annetaan yksi ruusu ei enää ikäihmisille,

4. 52vuotias Vierailija

Meillä oli tässä pari vuotta sitten myös 100 vuotisjuhlat. Rahaa emme pyytäneet mutta onneksi sitä tuli eikä mitään 'kippoja ja kappoja'. Minä olisin mieluimmin ottanut yhden ruusun kuin isoja kukkakimppuja ,joita sitten sai raahata kotiin hiki hatussa. Sanoisin että rahan tuhlausta ,jos kesällä ostaa kukkia...ainakin tällä maalla kun kukkia on joka paikka täynnä. Yhdyn kyllä ekaan kirjoittajaan , yksi ruusu, se riittää.
    Meidän oli juhlat nuorisoseurantalolla

5. Enni Vierailija

Minustakin toi 100 euroa juhlivalle parille on sopiva summa (siis 50 euroa per puolisko). En ainakaan laittaisi yhtään enempää.

Kukista olen ekan kirjoittajan kanssa samaa mieltä, yksi hyvin valittu ruusu per juhlija riittää minusta hyvin. Tai jos haluat voisit vaikka lähettää juhlia edeltävänä päivänä Interfloran kautta kimpun juhlivan parin kotiin.
    Silloin heidän ei tarvitsisi ""raahata"" kukkia ja kestäsivätkin paremmin.

Kortti on minusta ehdoton! Kukat kuihtuvat, matka on tehty mutta onnittelukortit tärkeistä juhlista ovat ja jäävät. Ainakin meidän suvulla on tapana laittaa saadut ""suur""juhla kortit visusti talteen myöhemminkin katseltaviksi.

6. Hei Vierailija

Pysähtykää, joskus laskemaan paljonko tuo 100 € on mummon markoissa. Olisitteko markka-aikaan ehdottaneet että antakaa lahjaksi 600 markkaa??? Harvalla taitaa olla noin paljon laittaa synttärilahjaan.

7. Enni Vierailija

Tiedän, että 100 euroa on hieman alle 600 vanhaa markkaa. Enkä todellakaan ehdota tai itse anna kyseistä summaa joka vuosi jokaiselle juhlijalle.

Mielestäni kuitenkin 50 v. synttärit on suuremmista juhlista ja olen valmis satsaamaan enemmän siihen kuten myöskin varmasti juhliva pariskuntakin. Varsinkin kun oletan, että lahja annetaan koko perheeltä juhlivalle pariskunnalle niin minusta 50 euroa per juhliva henkilö ei ole yleettömästi. Markka-aikana olisin ehdottanut 500 markkaa eli kun ajatellaan ajan kuluminen ei minusta 600 markkaa pariskunnalle ole älyttömän paljon.

8. Taidat... Vierailija

olla todella rikas ei tavallisella työläisellä ole mistä laittaa tuollaisia summia.

9. Enni Vierailija

Voi että naurattaa vai itekäkö pitäisi, jos siis haluaa muistaa vähän enemmän niin heti tuomitaan rikkaaksi. Et voisi ajatella, että poikkeuksellista lahjaa varten voisit itse luopua jostain tai säästää lahjaa varten etukäteen?

Olen siis rikas kun käteeni jää noin 1000 euroa kuussa pääkaupunkiseudulla. Parhaillaan olen pitkäaikaisella työllistämiskurssilla eli tulotaso on ainakin loppuvuoden sama. Maksan kaikki kuluni ynnä osuuteni yhteisiin kuluihin. Enkä saa pennin penniä tukea yhteiskunnalta. Avokilleni jää käteen peräti noin 1300 euroa eli yhteensä meillä on käytössä noin 2300 euroa.

Mutta jokainen saa ihan itse päättää mihin rahansa tuhlaa. Ostan vain tarpeellisen, teen ruuat alusta itse, korjaan vaatteet ja teenkin niitä itse. En tuhlaa tupakkaan tai viinaan, vinkkupullo tai olut silloin tällöin maistuu kyllä. Ja vähän jää säästöönkin pahan päivän varalle tai yllättäviä kuluja varten. Talouteni pysyy tasapainossa vaikka joskus haluankin muistaa minulle tärkeitä ihmisiä vähän paremmin

Jos pidät minua kroisoksena niin siitä vaan.

10. No Vierailija

Minulla ei tuollaiseen varaa kuitenkaan olisi. Eli sinun laskutoimituksesi mukaan 1 aikuinen ja lapsi kokoisen perheen pitäisi viedä 100 € lahjaksi ja meillä se on = kahden viikon ruokarahat.

11. krisse Vierailija

Meillä oli 189 vuotis juhlat. Mummo , mieheni, poika ja minä. Älä osta kukkia !!! Ne menevät roskiin ja edes maljakkoja ei ollut riittämiin. Yksittäisistä kimpuista ei kerinnyt nauttia saavissa kun olivat kaikki.
    Satsaisin kauniiseen korttiin jota olisi kiva katsella myöhemminkin. Sen sisään viesti lahjoituksesta, shekki tai raha.

12. 52 v Vierailija

Hei eihän me täällä voida sanoa paljonko kukin laittaa rahaa, jokainen tehkööt oman päätöksensä, oman pussin mukaan.
    Vähemmänkin riittää kuin tuo 100 €, meille tuotiin laidasta laitaan, mutta ei vähempää 40 € kukaan tuonut.
    Kukkakimpun kun jättää ostamatta,silloin rahaa jää enemmän, laittaa lahjaksi...jos haluaa.

13. Hei Vierailija

Ensimmäinen järkevä vastaus.

Tilaa Annan uutiskirje!

Annan uutiskirje tuo sähköpostiisi uusimmat artikkelit, testit ja kilpailut.

Kaikki kentät ovat pakollisia
Luonnos tallennettu Luonnos poistettu

Jaa tämä sivu

Alibi
Anna
Deko
Dome
Erä
Hymy
Kaksplus
Kippari
Kotilääkäri