10kk ikäisen yöhuudot... :(

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Aleksandra83
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Aleksandra83

Jäsen
27.02.2008
309
0
16
Kaipaisin vähän neuvoja joltain jolla kokemusta...

10kk ikäinen poika herää nyt lähes joka yö ja alkaa huutaa aivan hirveästi, viimein oksentaa kun huutaa niin paljon. Tuttia ei huoli ollenkaan, tämän syönnin lopettanut yhtäkkiä

Olen ottanut sängystä pois hetkeksi niin sylissä rauhoittuu mutta heti kun laskee sänkyyn niin karjuminen alkaa.

Ajattelin vaan antaa itkeä, mutta kun samassa huoneessa nukkuu kaksoisveli ja 3-vuotias isoveli niin ei se ihan oikein ole..

Ainut mihin rauhoittuu on maitopullo, mutta en haluais alkaa taas juottaa yöllä, kun on siitä jo päästy. Viime yönä annoin maitoa, kun olin jo aivan poikki.

Auttakaa....

Lisäisin vielä, että päivisin on ihan kuin aurinko.. ei päivällä tunnu olevan mitään korvakipuja tms. Hampaita ei ole vielä yhtään, velipojalla nyt kaksi.
Veli nukkuu kuin tukki koko yön.

Poju kyllä aika temperamenttinen ja vilkas luonne ja suuttuessaan on vaikea saada rauhoittumaan.. Mutta mites sitä erottaa noin pienellä, koska itkee kiukkuaan ja koska sattuu johonkin

Kyllähän kovasti yrittää kontata, ja menis enemmän kun pääsee..
Toi vesi kans kävi mielessä, mutta tuleeko siitäkin tapa että joka yö on saatava vettä..
esikoisen kanssa jäi toi tuttipullo-homma päälle enkä haluais toistaa samaa virhettä

Ei mua se heräily sillai häiritse,jos sais uudelleen nukahtamaan mutta se hullu huuto!!!!! Aivan järkyttävää! :(

Meillä jäi yösyönnit 3 kk iässä ja nyt ne on tulleet 9,5 kk. Äijä alkaa huutamaan aamuyöstä. Ei rauhoitu kuin maidolla, jota tosin vetää 200 ml, eli nälkä/jano on. Tätä ei kuitenkaan tapahdu kaikkina öinä, vaan silloin tällöin. Ollaan yritetty miettiä, että mistä johtuu. Joskus epäiltiin, että kun syötiin iltapalalla paljon jogurttia niin sen sokeri janottaa, tai saunapäivän jälkeen janottaa tai sitten jos on kuuma huone niin janottaa. Meillä siis ukkelilla on ihan selkeästi ollut jano, joten ei olla raaskittu antaa olla ilman maitoa. On meinaan hyvä konsti saada d-vitamiinitipatkin menemään sen yömaidon mukana. Ne kun on nyt alkaneet päivämaidossa tökkiä. Meillä tuo ukko ei kyllä ole edes hereillä, eli silmät kiinni. Ei siten olla tosiaan ajateltu, että paha tapa. Vaan mennee ohi, kun ei janota yöllä. Vettä meidän ukkeli ei ole vielä juonut lainkaan, on kaikesta suursyömisestä huolimatta hoikka poika, kun touhottaa koko ajan. Niin ja kun siitä maidosta on niin helppo saada vitamiinit ja energiaa.

Mansku72 Ihanaa ja ikävää että muillakin on tuota samaa.. Aivan kuin olisin itse kirjoittanut =)

Vähän olen ollut ihmeissäni kun niin hyvin yönsä nukkunut poika herättää säännöllisesti yöunien aikana. Meillä tosin mennään nukkumaan jo kuuden aikoihin, mutta sitä ennen ollaan syöty puurosta lähtien. Ensimmäinen huuto alkaa +/-klo.20 seuraavaksi saattaa herätä puolilta öin, mutta varmasti viimeistään kahdelta. Aamuherätys on usein jo neljältä, mutta vielä pystyn huijaamaan pullolla itselleni tunnin lisää nukkuma-aikaa. :laugh:

Olen miettinyt tuota janoa ja siksi lantraan Nanniin enemmän vettä kuin sekoitusohjeissa on.
Toinen mitä olen epäillyt on pissiminen. Poika ilmoittaa päivällä kitisemällä pissahädän ja jos en vie potalle kitinä jatkuu kunnes vaippa on vaihdettu kuiviin. Tätä hyppyytystä on ollut ihan pariviikkoisesta asti |O Voi olla että kostea vaippa ällöttää unesta havahtunutta?? Suunnitelmissa onkin kokeilla jotain suurempaa vaippakokoa, vaikka tuo nykyinen istuu vielä loistavasti.

Joo, hampaitakin tulee ja kaveri on oppinut ryömimään taaksepäin :laugh: Liike jatkuu vielä selällään maatessa.. Musta tuntuu että tässä 9-10kk:n paikkeilla tapahtuu niin paljon kaikenlaista että voi olla oikeasti nälkä ja menojalka vipattaa vielä yölläkin.

Mua kanssa huolettaa tämä "tapa" syödä pulloa yöllä, mutta toisaalta onhan nuo vielä aika pikkuisia. Isompana voi olla varma että kyse ei ole nälästä ja sitten heivata koko pullon pois.. Tosin kun yhtenä kamalana yönä hyppäsin jatkuvasti lastenhuoneessa ja passasin niin ajattelin että onko tämä ihmisen elämää :laugh: Kuinka kauan taipuu ennenkuin katkeaa.. aamulla laskin tuttipullot tiskipöydältä ja niitä oli 9!! Seuraavana päivänä huomattiin että alas oli puhjennut hammas..

meidän ukkeli alkoi 5kk tienoilla nukkumaan koko yön. annoin illalla maidon ja laskin omaan sänkyynsä ja sinne ukkeli sitten nukahti itsekseen, ilman kummosempia rutinoita. nukkui yönsä pääasiassa hyvin, kunnes ikää tuli 9kk. enää ei jäädä hiljaa itsekseen nukkumaan, vaan jatkuvasti mahallaan ja poikittain sängyssä. kun on tarpeeksi jumissa siellä, sitten huudetaan. tätä rallia kestää aikansa.
kun vihdoin nukahtaa, uni on kovin levotonta ja ihme karjahduksia vähän väliä unen lomassa. aamuyöllä n 3 korvilla alkaa sitten huuto uudelleen. aluksi annoin kanssa maitoa ja se tepsikin jonkun aikaa. nyt 10kk ikää ja jos tarjoan maitoa yöllä, kaveri kyllä juo sen, mutta eipäs vaan enää nukahdeta uudestaan :headwall: viime yönäkin oltiin puoli 3:sta 6:teen hereillä. ei kyllä huutele kokoaikaa, vaan mahallaan pyörii ympäri sänkyä ja kun jumittuu, sitten huudetaan.
Oon täällä palstalla lueskellut, et monella 8-10kk ikäisellä yöt muuttuu levottomiksi ralleiksi, mutta kuinkahan kauan ne kestää?

Yhteistyössä