10kk ja päiväunet

24.04.2007
103
0
16
Miksi ihmeessä tuo meidän tyttö ei nuku enää pitkiä päiväunia... |O Eilenkin sain puoleksi tunniksi vaunuihin nukkumaan ja sitten illalla puoli tuntia autossa. Nyt tänään nukkui taas sen maagisen puoli tuntia vaunuissa kun käytiin lenkillä, sitten heräsi, käytiin uudella lenkillä ja sain nukkumaan uudestaan. :kieh: Hyvin saa itse tehtyä kotihommia, tytön kanssa niistä kun ei meinaa tulla mitään, roikkuu vaan lahkeessa kiinni ja kitisee. |O |O |O Onko muilla vastaavaa?

Meillä tyttö 10 kk ja ei nuku pitkiä unia missään muualla kuin kotona omassa sängyssä. Rattaissa ja autossa meilläkin on maaginen puoli tuntia rajana...Omassa sängyssä nukkuu sitten pari tuntia!

Kuinka pitkät yöunet teidän tyttö nukkuu? Meillä poika on nukkunut 5-6-kuisesta lähtien vain puolen tunnin päiväunia, alkuun 3 kertaa päivässä ja nykyisin kahdesti, poika on nyt 9,5 kk. Meilläkin on kyllä nykyään ollut ongelma saada nukkumaan päivällä, nukutusajat on pidentyneet huomattavasti, helpolla ei nukahda. Mutta poika nukkuu yöllä 12 tuntia, joten ei sitä unta päivälle enää mahdottomasti riitä.

Voisiko lapsen unen tarve olla vähentynyt, kun "ikää" tulee? Ja onko tuo kuvaamasi kitinä väsymystä vai eroahdistusta, jos lahkeessa roikkuu? Tuli vain tällaisia mieleen.

No joo, meilläkin tyttö nukkuu 21-05 joskus heräämättä ja toisinaan täytyy tuttia pari kertaa käydä laittamassa. Aamu viideltä saa maitoa, jonka jälkeen jatkaa unia vielä noin yhdeksään. Eli noin 10-12h nukkuu yöunia. Ilmeisesti ei sitten tarvitse enempää unta vuorokaudessa!

Eroahdistukseksi luulen tuota lahkeessa roikkumista. Tykkää kovasti vaan sylitellä! :heart:

Alkuperäinen kirjoittaja Ansku76:
Pitäisi kai itsekin kokeilla tuota sisällä nukuttamista. Epäilen vaan etten saa sisälle nukkumaan... Yrittänyttä ei laiteta, taidanpa heti huomenna kokeilla!

Minä sain pojan (1-v) nukkumaan päikkäreitä sisälle niin että laitoin huoneen hämäräksi ja joskus lämpiminä päivinä jätän ikkunaa raolleen, sitten kun näyttää että poju alkaa väsymään niin käyn siellä hämärässä huoneessa antamassa maitopullon, yleensä nukahtaa jo ennen kun pullo on tyhjä ja nostan sänkyyn, nukkuu sen pari tuntia 2x/pvässä. Ennen nukku unensa vaunuissa mutta rupes nukkumaan niissä niin huonosti, että kokeilin tuota sisällä nukkumista ja niinpä tuntuu uni paremmin maistuvan. Tämä vain vinkkinä, mutta se mikä toimii toisella niin ei sitten sovikaan toiselle, mutta kokeile heti huomena ja ilmottele miten suju :)

Mun 10kk nukkuu öisin n.21-09/08, aamupäivisin reilut puolisen tuntia ja iltapäivisin 1-1,5 tuntia. Rattaissa ei malteta nukkua enää ollenkaan, autossa kyllä. Yleensäkin tarvii olla joko pinnasängysä tai meidän sängyssä, jolloin pitää maata vieressä että nukahtaa kohtuuajassa. yleensä tulee ihan naamaan kiinni, siitä poistuminen tarviikin tehdä hipihiljaa..

Tänään kokeiltiin sisällä nukuttamista ja nukkui ensin sen maagisen puoli tuntia, sitten oli parikymmentä minsaa pientä kitinää, nukahti uudelleen ja nukkui reilun tunnin!!! Tyttö kyllä heräsikin jo seitsemältä että silläkin oli merkitystä, oli niin väsy. Nukuttaminen oli ainakin tänään helppoa.

Yhteistyössä