10vkoa synnytyksestä...seksi ei tunnu miltään!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Haluton
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

Haluton

Vieras
Niin...siinähän tuo otsikossa tulikin: eli ollaan nyt pari kertaa isännän kanssa "harrastettu" ja kyllä on tunnoton tuo "alakerta".
Edellisen synnytyksen jälkeen en tällaista huomannut, päinvastoin...Seksi tuntui paremmalta. Mutta nyt missään asennossa ei tunnu juuri miltään.. Ihankuin paikat olis sieltä sisältä jotenkin tunnottomat.... Tai vois kuvitella että "nautinto hermot" olis jotenkin kadoksissa...jos nyt näin vois kuvailla asian.
Asia painaa mua todella paljon...Ihan itkuun saakka :'(
Pelkään että olen menettänyt kyvyn nauttia miehestäni. Lantionpohjan lihaksia yritän tehdä joka ilta..ilmeisesti tuloksetta..

Onko kokemusta tällaisesta??

Toivottavasti tilanne korjantuisi ajan kanssa.

!0 viikkoa on kovin lyhyt aika synnytyksestä lantionpohjalihasten toipua. Varsinkin, jos synnytykset ovat suhteellisen lähekkäin, lihaksille pitää antaa aikaa ja treenata niitä joka päivä. Oletko tehnyt sekä pitkä- että lyhytkestoisia harjoituksia? Kyllä tunto tulee takaisin, älä huolehdi.

olisikohan ihan luonnon sanelema juttu se että tuossa vaiheessa äitiä kiinnostaa enemmän vauvan hoivaaminen kuin seksi. Ja kun paikat on eri kunnossa kuin ennen niin se vaatii vähän "harjoittelua" mutta toisaalta seksihän on hyvää lantionpohjalihasjumppaa ja edistää haavojen ja repeämin paranemista (näin sanoi minulla kätilö sairaalassa kolmannen jälkeen kun oli parsinut minut kasaan monien repeämien ja nopean synnytyksen jälkeen) riippuen miten sitä tekee.
Mutta ei maailma pidä seksiin tai tuntemuksiin siitä heti vauvan syntymän jälkeen kaatua. Vauva tarvitsee enemmän äitiä ja miehellekin voi vallan hyvin riittää sekin että sen miehen ottaa saman peiton alle kainaloonsa nukkumaan ja pitää muuten hyvänä. kaikki aikanaan sitten

anna itsellesi aikaa! olet vasta synnyttänyt.liukaste auttoi itsellä siihen että tunto parani ,ilman ei tullut mitään.mulla oli alakerta aika turta silti liki 4-5kk....ja nykyään nautinnon saa ihan eri asennoissa kun ennen...