11 kk nesteen kokonaistarve vrk?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ""maitoa janoon!""
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

""maitoa janoon!""

Vieras
Tietääkö joku paljonko 11-12 kk ikäisen tulee saada yhteensä nestettä päivässä JUOTAVAKSEEN? Siis kun ei lasketa mukaan ruokia, joista tietenkin myös tulee nestettä. Eli pelkkä juomatarve.

Meidän ""maitopoika"" suostuu juomaan vain korviketta ja jo vähän piimää, vesi ei mene kuin pieniä hörppyjä. Tiedän ettei hampaita ole hyvä rasittaa ruoalla/ravintojuomalla useita kertoja päivässä, mutta meillä tuo maito on ainoa janojuoma tällä hetkellä.

Mietin vaan juotanko lastani tällä hetkellä liian vähän...tuntuu että aina kelpaa kun maitoa tarjoaa!

Ehkäpä poikasi vain tykkää maidosta kovasti. Monet lapsethan on sellaisia. Ystäväni kaksivuotiaalle ei millään maistu oikea ruoka, mutta nokamukista ryystäisi maitoa mielettömät määrät.

Jos sitä maitoa menee, lapsesi saa todennäköisesti riittävästi nestettä. Minä olen huolesta soikeana, kun yksivuotiaani ei oikein joisi yhtään mitään. Vesi ja maito syljetään pois. Vain pillillä imetty mehu kelpaa...

En siis osaa vastata, kuinka paljon nestettä pitäisi saada menemään päivässä. Pakko kai luottaa siihen, että lapsi tietää sen itse. Pyrin tarjoamaan juomista pitkin päivää vähän ilmojenkin mukaan. Tyttö juo sitten janoonsa sen minkä juo.

hampaiden kannalta olisi kyllä tosi tärkeää juoda maitoa vain aterioilla ja muuten vettä janojuomana. Tiedät tämän varmasti itsekin, mutta kunhan ammattini puolesta muistutan.

Itse taas painin sen kanssa, kun poika ei joisi maitoa rinnasta, eikä mistään muualtakaan. Vettä kyllä juo ruualla pullosta.

Kysymykseesi vastaan, että kyllä lapsesi saa varmasti nestettä riittävästi jos pissaa normaalisti ja kakka tulee sujuvasti.

Yhteistyössä