11-kuisen unirytmi sekaisin, miten saada se kuntoon?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "aloittaja"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

"aloittaja"

Vieras
Aiemmin meillä oli oikein mallikas ja hyvä unirytmi. No nyt se on mennyt täysin sekaisin kun hampaita tuli 2 melkein samaan aikaan. Nyt siis usein on valvonut jopa 3 yöllä ja herää vasta klo 13.. no niin minäkin kun ei jaksa herätä aiemmin Valvomisen vuoksi. En siis itse saa välttämättä edes 3 unta. Viime yönäkin nukuin vasta 5... :/ miten saisin normaalin rytmin. Niin että hän nukkuisi viimeistään klo 21? Ja yritän saada jo vieroitettua rinnalta, mutta tottunut AINA nukahtaa rinnalle. Joskus nukahtaa pullolla. Mutta yksin ei varmasti. Miten rinnalta vieroitetaan? Vieläkin joskus heräilee öisin, potkii itsensä hereille ja nukahtaa vain rinnalle, ei auta jos otan vain viereen. Nukumme perhepedissä, ja haluaisin myös totuuttaA hänet jo omaan sänkyyn. Olisi enemmän vanhemmilla tilaa :D

suurkiitokset vinkeistä!! :)

tiiän et on raskasta mut herätät ittes n 8-9 aikaa,vauva ylös päikyille 11-12, yö unillw 19-21 mikä teiän rytmiin sit sopii, ei mee montaa päivää ja molemmat nukutte taas oikeessa rytmissä ei ole mitään oikoreittejä harmillisesti

Siirrä pinnis sängyn viereen ja laita jotain unettavaa musiikkia (jota pk:ssa käytetään esim) ja silittele lasta. Jos herää, elä ala juttelemaan koska tarkoitus on että vauva oppii ettei yö ole leikki - tai seurusteluaikaa. Menet vain pinniksen luo niin, että lapsi näkee sinut eikä tunne oloaan näin yksinäiseksi. Johdonmukaisesti toimit pari krt niin pian jo oppii siihen! :)

Mä suosittelen myös ensin korjaamaan vauvan rytmin, silläkin uhalla, että joudut itse valvomaan zombina vrk:n ympäri. Saat kyllä taas nukkua kun rytmi palaa uomiinsa.
Jos mahdollista niin vuorotelkaa miehen kanssa niin, että jos itse valvot yöllä lapsen kanssa niin mies herää vauvan kanssa aamulla ja sä nukut silloin (esim. viikonloppuna). Aikaset aamut palauttaa rytmin tehokkaimmin, lisäksi huolehtii ettei viimeiset päikkärit mene liian myöhäisiksi. Meillä 12,5kk herätetään viimeistään neljältä, jotta nukahtaa kasilta yöunille.

Yhteistyössä