11 v poika ja crp 160...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

"vieras"

Vieras
pojalla ollut yskä ja nuha pari viikkoa ja eilen crp oli 67 ja nyt yli 160. Ovat menossa keskussairaalaan isänsä kanssa, itse olen kotona mahataudissa. Onkohan kuinka yleistä että crp nousee noin korkealle flunssan aikana. Pojalla astma ja pelko on että on mennyt keuhkoihin. kokemuksia kellään?

Yskä ja nuha ollut pari viikoa mutta ei kuumetta. Toissayönä alkoi oksentelemaan ja kuume nousi, eilen käytiin lääkärissä, oletti olevan norovirusta. Toinen poski on täynnä pieniä verenpurkaumia mutta lääkäri meinasi että raju oksentelu tehnyt sen. Päätään valittaa kuumeen yhteydessä mutta ei ole niskajäykkyyttä tms. joka viittaisi aivokalvontulehdukseen. Väsynyt toki on. Pienenä sairasti keuhkokuumeen mutta en muista miten silloin tuo crp nousi.

[QUOTE="anu";26123391]Olisko keuhkokuume?[/QUOTE]sitä kyllä pelkään kun on astma ja taudit menee helposti keuhkoihin. Eilen sai puol 4 kuumelääkkeen ja illalla jo söi ja oli pirteä ja yöllä taas oli kuume melkein 39. Sahaa ees taas joten viittais keuhkokuumeeseen. Yritän itse ottaa imodiumia kun maha niin sekasin että voin lähteä sairaalalle jos jää osastolle. Kamala huoli pojasta.

Joku hankala bakteeritulehdus, onneks veitte sairaalaan. Eiköhän se tulehduksen aiheuttaja siellä selviä. Keuhkokuume hyvinkin mahdollinen, mut hankalapa sitä täällä netistä käsin on arvioida, varsinkin kun oksentelua ja verenpurkaumiakin on olliut. Jaksamista sinne, toivottavasti poika (ja sinä) paranette pian!

Keuhkokuume tulee itsellekin ensimmäiseksi mieleen. Kohollahan tuo tulehdusarvo on eli viittaa selvästi johonkin bakteeriperäiseen tautiin. 160 nyt ei vielä ole mikään hirveän korkea, voisi olla esim yli 300.

Myös adenovirus voi aiheuttaa tuollaisia oireita. Sitkas ja hankala virus joka aiheuttaa oireita silmätulehduksesta oksenteluun ja nuhasta keuhkokuumeeseen. Aiheuttaa myös pitkittynyttä korkeaa kuumetta (jopa pari viikkoa). Adenovirus voi myös nostaa crp:n korkealle, jopa yli 200. Hankala erottaa bakteeritartunnasta, koska oireet niin samankaltaiset.

[QUOTE="vieras";26123418]sitä kyllä pelkään kun on astma ja taudit menee helposti keuhkoihin. Eilen sai puol 4 kuumelääkkeen ja illalla jo söi ja oli pirteä ja yöllä taas oli kuume melkein 39. Sahaa ees taas joten viittais keuhkokuumeeseen. BYritän itse ottaa imodiumia kun maha niin sekasin että voin lähteä sairaalalle jos jää osastolle.B Kamala huoli pojasta.[/QUOTE]

No älä nyt itse mene mahataudissa sinne sairaalaan vaikka miten olisit saanut ripulin loppumaan imodiumia napsimalla.

Täällä ollaan sairaalassa, poika alkanut toipumaan. Crp oli 291 ja molemminpuoleinen keuhkokuume ja poskiontelontulehdus. Kuume on nyt laskenut ja toipuminen näyttäisi alkavan.

[QUOTE="VIERAS";26130359]Täällä ollaan sairaalassa, poika alkanut toipumaan. Crp oli 291 ja molemminpuoleinen keuhkokuume ja poskiontelontulehdus. Kuume on nyt laskenut ja toipuminen näyttäisi alkavan.[/QUOTE]

Kai sanoit hoitsuille, että olet mahataudissa? Koska jos et, niin hallelujaa kohta osastolla on epidemia.

Kai sanoit hoitsuille, että olet mahataudissa? Koska jos et, niin hallelujaa kohta osastolla on epidemia.
mies oli täällä ensin, itse tulin tänään ja on jo ohi tuo. Lie mahatautia vai peljästyinkö kun tuli niin äkkiä tuo sairastuminen, reagoin aina mahalla. Ollaan pojan kanssa kahden tässä huoneessa, on aika tyhjä osasto tällä hetkellä.

Yhteistyössä