11 vuotta vankeutta 5-vuotiasta kiduttaneelle naishullulle

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja liian vähän sai!
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Paapominen vaan johtaa siihen että rikokset vain raaistuvat ja suomessa tuomiot ovat todella lyhyitä.

Tuollainen 11 vuotta on käytännössä 5 vuotta ja risat jos on ollut edelliset 3 vuotta vapaana. Eli 3 vuotta vapautta ja on aina " ensikertalainen"

Tuollaisesta 5- vuotiaan kiduttamisesta täytyisi tulla tuomiota USAN malliin ja silloin puhuttaisiin vähintään 30 vuodesta, lisäksi suomessa olisi ehdottomasti oltava käytössä kuolemanrangaistus.

Näin! Juuri kovien rangaistuksien vuoksi USA:ssa ei olekaan yhtään rikollisuutta. Ei kun hetkinen...

• Tykkää
Reactions: Isämies
Paapominen vaan johtaa siihen että rikokset vain raaistuvat ja suomessa tuomiot ovat todella lyhyitä.

Yhdessäkään tutkimuksessa ei milloinkaan ole kyetty löytämään tilastollisesti merkitsevää yhteyttä tuomioiden ankaruuden ja rikollisuuden määrän ja/tai laadun välillä. Joissain tutkimuksissa on löydetty viitteitä siitä, että erittäin ankarat tuomiot saattavat myötävaikuttaa väkivaltarikollisuuden raaistumiseen, mutta tämäkään yhteys ei ole kiistaton.

Mitä vankilatuomioihin tulee, niin itse näkisin paremmaksi sen, että vankiloista tulisi ulos yhteisölle vähemmän vaarallisia yksilöitä, kuin niihin menee sisään. Kuinka sinä näet asian?

Tuollaisesta 5- vuotiaan kiduttamisesta täytyisi tulla tuomiota USAN malliin ja silloin puhuttaisiin vähintään 30 vuodesta, lisäksi suomessa olisi ehdottomasti oltava käytössä kuolemanrangaistus.

Kaikissa kuolemantuomiota käyttävissä/käyttäneissä maissa on todistettavasti teloitettu myös täysin syyttömiä ihmisiä. Kuinka sinä suhtaudut tähän?

Alkuperäinen kirjoittaja Isämies;27689119:
Yhdessäkään tutkimuksessa ei milloinkaan ole kyetty löytämään tilastollisesti merkitsevää yhteyttä tuomioiden ankaruuden ja rikollisuuden määrän ja/tai laadun välillä. Joissain tutkimuksissa on löydetty viitteitä siitä, että erittäin ankarat tuomiot saattavat myötävaikuttaa väkivaltarikollisuuden raaistumiseen, mutta tämäkään yhteys ei ole kiistaton.

Mitä vankilatuomioihin tulee, niin itse näkisin paremmaksi sen, että vankiloista tulisi ulos yhteisölle vähemmän vaarallisia yksilöitä, kuin niihin menee sisään. Kuinka sinä näet asian?

Maailmankuvasi on epärealistinen.

Kaikissa kuolemantuomiota käyttävissä/käyttäneissä maissa on todistettavasti teloitettu myös täysin syyttömiä ihmisiä. Kuinka sinä suhtaudut tähän?

Kun tykillä ammutaan sodassa etulinjaan, niin menee myös omia - mutta sillä yleensä saavutetaan se mitä halutaan.

Kun tykillä ammutaan sodassa etulinjaan, niin menee myös omia - mutta sillä yleensä saavutetaan se mitä halutaan.

Kun tässä ei kuitenkaan ole kyse sodasta - ainakaan perinteisessä mielessä - niin itse näen yhdenkin syyttömänä teloitetun liian kovaksi hinnaksi kuolemantuomion käytöstä.

EDIT: Lisätään nyt vielä se, että kyllä minä periaatteessa ymmärrän näiden kuolemantuomion huutelijoiden motiivit; kun tapahtuu jotain kyllin hirveää ja kun oletetaan nykyisten keinojen olevan riittämättömiä, niin kyllähän sitä mielen kuohuessa tulee kaikenlaisia ajatuksia.

Viimeksi muokattu:
Alkuperäinen kirjoittaja Viinipyräle;27688844:
Mitä muuta tuollainen uutinen herättää kuin lynkkausmielialaa?? Pitääkö näitä tekijöitä paapoa "uhreina". Mä kannatan ehdottomasti kuolemantuomiota kun kyse on riittävän pahoista väkivaltarikoksista. Säästyisi yhteiskunnan rahat, ja toimisi toivottavasti pelotteena muille rikollisille.

Minussa tämä uutinen ei herätä lynkkausmielialaa. Se ei tarkoita sitä, että pidän tekijää millään tavalla uhrina. Hän on toki joskus voinut itse kokea hyväksikäyttöä, mutta hän on nyt aikuinen, joka olisi voinut hakea itselleen apua, jota ei ehkä saanut aikanaan. Hän on vastuussa teoistaan. Viha synnyttää vain vihaa. Asioihin voi suhtautua myös objektiivisemmin ja rauhallisemmin kaikkea hyväksymättä. Minä en missään nimessä kannata mitään "paapomista", vaan toivon, että varsinkin nuoret ei-väkivaltaisiin rikoksiin syyllistyneet pyritään sopeuttamaan yhteiskuntaan ja ettei yksi virhe pilaisi koko elämää. Sitten on väkivaltaisia ihmisiä, joita ei voi enää sopeuttaa yhteiskuntaan, ja heidän tulisi saada oikea elinkautinen.

Kuolemantuomio ei muuten säästä yhteiskunnan rahoja, vaan se on yhteiskunnalle kaikkein kalleinta.

Yhteistyössä