M
miten saan lapsen syömään
Vieras
Mitä ihmettä teen? Meidän 11kk poika on aloittanut ihmeellisen ruokailulakon! Aamulla menee aamupuuro ja illalla iltapuuro muitta mutkitta, mutta annappas olla kun yriteään päivällä syödä. Muutama lusikka menee, mutta sitten alkaa huuto ja päätä vaan käännetään pois. Ei kelpaa kaupan ruoka, ei kelpaa itse tehty ruoka! Kaupan hedelmäsosetta saa kyllä jonkin verran menemään, mutta ei silläkään viitsisi mahaa täyttää. Monesti teenkin niin että kun ruoka ei kelpaa, annan sitten hedelmäsosetta sen verran kun menee. Olen nyt lopettanut sen, mutta tuntuu että millä tuo hyvinkin touhukas lapsi jaksaa koko päivän, jos en saa mitään suuhun laitettua. Tissiä saa päivässä vielä n.4 kertaa ja nokkamukista ei juurikaan nesteitä mene, kun se menee myöskin pelleilyksi. Äiti ei saa mukista pitää kiinni ja itse kun yrittää, ei vielä kallistaminen onnistu vaikka muuten suuhun se nokka meneekin.
Hampaita on suussa jo 8kpl ja niiden tuloon ei ole koskaan reagoinut syömättömyydellä, mutta voisiko nyt olla niin. Kovasti kyllä suutaan kaivelee, mutta tämä huonosti syöminen on jatkunut jo muutamia viikkoja ja se on todella turhauttavaa!!
Hampaita on suussa jo 8kpl ja niiden tuloon ei ole koskaan reagoinut syömättömyydellä, mutta voisiko nyt olla niin. Kovasti kyllä suutaan kaivelee, mutta tämä huonosti syöminen on jatkunut jo muutamia viikkoja ja se on todella turhauttavaa!!