Hae Anna.fi-sivustolta

12-vuotiaan seksi olohuoneessa...

Viestiketju osiossa 'Kasvatus' , käynnistäjänä Huolestunut!, 26.11.2011.

1. Huolestunut! Vierailija

Heippaa...

Yllätin siis tyttäreni (12-vuotta) olohuoneesta eilen ottamasta suihin pitkäaikaiselta poikaystävältään. Sain paniikin ja yritin olla hyvin hienotunteinen tyttären kanssa keskustellessani. Paiskoi vain ovia ja huusi että pitää saada oma rauha omassa kodissaan. Selitin hänelle myös, että niin nuorena ei kannata hankkiutua hankaluuksiin ns. "vahinkolapsien" kanssa. Eipä, lapsella jo kuukautiset alkaneet kymmenen ikäisenä.

Mitä siis voin tehdä? Tytär tuntuu olevan niin itsepäinen ettei kuuntele neuvoja ja varoituksen sanoja. Puhuin tästä mieheni kanssa, ja hän sanoi että keskustelee tytön kanssa. Ei siitä mitään tullut.

Juttelin pienesti jopa pojan kanssa, ja hän pyysi herrasmiesmäisesti anteeksi ja lupasi ettei tämä toistu. Tänään siinä kahdeksan aikaan pojan äiti soitti minulle ja sanoi että nt he olivat jopa yhdynnässä pojan huoneessa! Olen todella huolestunut - ettei vain vahinkoja käy. Tyttö on hyvin itsepintainen ja pelkään, että joskus poika laukeaa ja tyttö saa vauvan ennen viidentoista ikää...

HELP???

2. sinä tietenkin Vierailija

Tietenkin sinä teit selväksi että kyseessä on alaikäisen seksuaalinen hyväksikäyttö ja sinun tulee tehdä siitä ilmoitus huoltajan ominaisuudessa.
    Hyväksikäyttö on aina rangaistava teko! Olkoonkin että tyttäresi ja poikaystävä sanovat sen tapahtuneen yhteisestä päätöksestä ! Huoltajana sinun velvollisuutesi on ilmoittaa asiasta.

3. no entäpä, Vierailija

jos se poikakin oli vasta 12v?

4. Vanha rouva Vierailija

Täytyy löytyä sellainen ihminen, joka vähän selittää nuorille tuota asiaa. Eihän tuosta ilman e-pillereitä selvitä vai haluttaako mummiksi tulla. Poika tietty samanikäinen ja kovat hormonimyrskyt päällä. Nyky tv-ohjelmat ja elokuvat ovat kaiken pahan alku Lapsi saa vaikutelman, että kaikki on mahdollista.
    Sossutoimien myötävaikutuksella lapsillekin annetaan asunnot ja elatukset, ei mikään ihme, että romantisoidaan juttuja.
    Katsoin eilen tv:stä juttua englantilaisista kolmikymppistä isoäideistä ja sekin meininki on perinnöllistä. Minkä ikäinen itse olit kun aloitit nuo hommat?
    Älkää nyt hermoja menettäkö, nuoret kehittyvät aikaisin, mutta valitettavasti eivät psyykeltään. Lapsuus jää ohueksi ja lyhyeksi. Kyllä tuon ikäisen lapsen pitäisi vielä saada puhumalla ymmärryksen pilkahdusta etsimään, syyttäminen ja uhkailu ei nyt auta.

5. Fiksu mies Vierailija

Vaikeapa sitä on kuulkaa tikanpoikaa sieltä puusta takaisin alaskaan ajaa. Jotkut lapset kypsyvät aikaisemmin kuin toiset.

Olen tuntenut tyttöjä jotka ovat olleet seksuaalisesti aktiivisia 12-vuotiaasta. Nykyisin, kolmikymppisenä heillä menee oikein mainiosti. On opiskeltu ja asutaan pitkäaikaisen poikakaverin kanssa yhdessä ja on ammatit ja muut elämän puitteet kunnossa. Myös mielenterveys.

Itse puolestaan olen kolmikymppinen mies jolle on lähes mahdotonta saada aikaan mitään seksuaalista vastakkaisen sukupuolen kanssa. Se on varsin turhauttavaa ja olenkin vaikeasti masentunut. Myöskään töiden tekokaan ei juuri kiinnosta. Makaan kotona ja odotan kuolemaa. Kumpikohan mahtaakaan olla parempi tilanne? Minut kasvatettiin puritaanisessa perheessä ja seksi oli ihan poissuljettu juttu.

Ei nuorten välisessä hellyydessä ja seksissä ole mitään hävettävää jos kyseessä ei ole hyväksikäyttö eli osapuolten välinen ikäero ei ole liian suuri. Mikä teitä äitejä oikein riivaa kun kieltäydytte hyväksymästä sitä että lapsenne kasvavat ensin teineiksi ja sitten aikuisiksi.

PS. Jos seksi paheksututtaa niin miten ihmeessä tytöllä sitten on poikaystävä? Eikö ole tullut mieleen että sen poikaystävän kanssa saattaa joskus käydä jotain tuollaistakin?

6. Mies tuossa puolustaa ja on toinen ääripää vähine kokemuksineen, mutta ainakin sen opettaisin, että se on kahden kauppa eikä tulla hommiin toisen olohuoneeseen, ei niin kovasti himot koskaan riivaa. Jokainen nuori poika nuo hyrräämisensä muistaa. mutta tosi harvoin tytöillä kyse himoista, ainoastaan lähelle pääsemisestä ja huomion hausta.

7. nykyaikaa Vierailija

Eikö mitä, kyllä tyttö saa rauhassa omassa kodissa tehdä mitä vaan kuten vaatikin. Eli tästä lähtien vaan illalla koko porukka TVn ääreen olkkariin riviin sohvalle, äiti, isä, poikaystävä ja tyttö polville siihen poikaystävän eteen ja suihinottoa, mitä nyt välillä vilkasee taakseen TVseen päin mitä BBssä tapahtuu. Jos on nuorempia sisaruksia, saavat kätevästi seksioppia siinä samalla. Kaffetkin voi äitee tarjota välissä.

8. 12.v Vierailija

On todella tyhmää kieltää lasta harrastamast seksiä ei se sitä tottele. Haluaisin itteki kokeilla seksiä mutta eipä poikaa ole tullut vastaan joka olis se oikea. Kerro vaan tytölle että käyttää kortsua :)

9. tte Vierailija

Kiellät lasta harrastamasta seksiä kotona, niin se tekee sen muualla.

10. Järjen ääni Vierailija

Hei,

Viet tyttösi gynekologille, hommaat hänelle e-pillerit ja huolehdit siitä, että hän niitä käyttää. Murrosiän tullessa hän ei taatusti lopeta seksitouhujaan. Ja kondomeja pitää myös käyttää.

11. entinen nuori Vierailija

Tuon ikäisenä meidän tyttäremme harrasti omassa huoneessaan seksiä omin käsin, ja äänekkäästi. Huvitti kuunnella naapurihuoneessa sitä estotonta ja kovaa kiljumista. Emme luonnollisesti puuttuneet asiaan mitenkään.

12. Jussi juonio Vierailija

Äitinäsinun tulisi ehdotomasti opetaa hailla 69 asento. Raskaaksi tuo muutuisi epätodennäköiseksi. Lisäksi sinun tulisi neuvoa ja valvoa että he sen oppisivat. Voisit pojan kanssa näytää tytärellesi kuinka se tapahtuu. Sitten laitasit tytäresi tekemään saman parässä. Valvoisit että poika todellakin tyhjentää munansa tytäresi suuhun joka välitömästi nielee kaiken.

13. Nuori tyttö Vierailija

Miks kaikki vanhemmat luulee et tyttö ja poika haluu vaan seksii ja ne on vaan sen takii yhes,mun vanhemmat ja mun poikäystävän vanhemmat ei päästä mua yöks niille kun ne luulee et tapahtuu sellasta vaikka ei tapahu! Mitä teitä vaivaa kun aina vaan seksi mielessä että jos joku poika menee tytön luo yöks niin että ne tekee seksii siel vaikka ne voi vaikka esim kahtoo leffaa ja sillee...
    Ja se hän on niitten oma asia jos ne harrastaa sitä ei se oo mikään katasrohi,koska se on niitten oma asia,niin miks puututte siihen koska ne elää omaa elämää ja ne päättää mitä ne tekee!! Ja jos ne tekee tollasta siel niin kysyt siltä tytöltäs et haluutko tehä sitä sen kaa ja sillee niin anna tehä ja jos se ei haluu niin pidä sille pojalle puhuttelu!

14. Pitäisi tietää Vierailija

Voi juma! Et sitten tiedä, että kondomi on keksitty! Osta nuorelle naiselle tuollaisia niin voit nukkua yösi.

15. Ymmärrän miksi kannatte huolta mutta ottakaa huomioon että ennemmin tai myöhemmin lapsenne löytävät jostain tietoa mitä seksi on, alkavat lukea sitä ja opiskella kuin esim:matikkaa.Kertokaa ajoissa asioista nuorillenne älkääkä kieltäkö heitä harrastamasta seksiä.Seksistä puhuminenkin on ala asteilla nykyäänkin yleistä sitäpaitsi muistatteko ensirakkautetnne nuorena kuinka rakkaus otti vallan kaikesta eikä muulla ollut väliä.Itsekkin olen sitä mieltä että opettakaa heille 69 asento silloin nuoret ymmärtävät että seksi alkaa aina lämmittelystä ettei satu mitään.Itsekkin haluttais kokeilla mut ei ole kukaan viel se oikea.Älkää painostako nuoria vaan varmistakaa että poika tyhjentää munansa eikä laukea jälkeenpäin siitä ei seuraa kuin ikävyyksiä.Kolmetoista vuotiaatkin harrastavat seksiä viikoittain ilman lupaa kertomalla mikä kannattaa yms. Nuoret ymmärtävät ettei siinä ole mitään pahaa muistakaa muistuttaa ja opettaa käyttämään ehkäisyä ja kondomia. Terveisin 12v tyttö Helsingistä

16. runkkari Vierailija

17. jokujonna Vierailija

tulikos sit sun tytölles papilloomavirus? :D

18. Noh.. Vierailija

Oma poikani (13 v.) kerran kun tulin kotiin harrasti seksiä tyttöystävänsä kanssa. Olin järkyttynyt ja kun tyttö lähti poika lupasi ettei vastaava toistu. Soitin tytön äidille ja hän lupasi puhua tytön kanssa mutta kuitenkin kun viikon päästä tulin yaas kotiin kuului vessasta kiihkeitä ääniä ...

19. mielipiteeni Vierailija

Vaikka tytärtäsi kuinka pyytäisit lopettamaan, niin ei tyttäresi välttämättä tottele. En voisi itse ainakaan kuvitella harrastavani tämän ikäisenä seksiä. Sano tyttärellesi hellävaraisesti, että seksi on hyvä asia ja toisen välittämistä, mutta heidän ikäisilleen pusut riittää. 15-16 vuotiaana, kun on hieman kasvanut henkiseltä iältään, kun seurustelukin on vakavampaa, niin voi alkaa harrastaa seksiä, kuitenkin sillä ehdolla, että huolehtii ehkäisystä. Osta vaikka tytölle kondomeita, joita voi antaa hänen poikaystävälleen,sitten tarvittaessa. :)

20. 12 v. Espoost Vierailija

Mä en ainakaa vois kuvitella harrastavani tän ikäsenä. Laita tyttös kotiarestii (viet kouluu ja tuut hakee sielt ja viikonloput perheen kesken) tai jos tytön kaveri piiri ei "hyväksy" seksiä ton ikäsenä nii uhkaa kertoo kavereille.

21. sama :/ Vierailija

22. eioo Vierailija

Ei oo hyväksi käyttö jos kumpikin on suostunut "yhdyntään.'

23. Mrsuomenlait Vierailija

joo hei,ei se ole hyväksikäytö jos he ovat joo kumpikin sallineet asian ennen "yhdyntää" koska se on silloin 100% lailista!

24. Mrsuomenlait Vierailija

ANTEEKS MITÄ HELVETIÄ!? SÄ niiku neuvot että pitäis lasten vetää seksiä 24/7!?!?!?MIKÄ sua oiken vaivaa?!!?!?

25. vieras Vierailija

Nyt sotket kaksi asiaa, hyväksikäytön ja raiskauksen. Hyväksikäyttö tapahtuu, vaikka molemmat olisi lähteneetkin toimintaan mukaan. Hyväksikäyttö on sitä, että käytetään hyväksi henkilöä, joka ei kykene itsenäisiin päätöksiin henkisen kypsymättömyytensä (alaikäinen), vamman tai sairauden vuoksi, vaan toimii ollen itselleen haitaksi ymmärtämättä sitä.

Kaikki kentät ovat pakollisia
Luonnos tallennettu Luonnos poistettu

Jaa tämä sivu

Alibi
Anna
Deko
Dome
Erä
Hymy
Kaksplus
Kippari
Kotilääkäri