Hae Anna.fi-sivustolta

12-vuotiaan seksielämä

Viestiketju osiossa 'Vanhempana' , käynnistäjänä Gzeta, 23.12.2007.

1. Milla Vierailija

Anteeks mutta maailma sattuu nyt meneen näin että murrosikä aikaistuu (pojillakin)ja erityisesti pojilla sinne 10-13 vuotee molemmilla sukupuolilla, ja murrosiän alkaessa, jos et ole sattunut huomaamaan, seksuaaliset vaistot heräävät ja sen takia tulee näitä 12 v seksijuttuja.

2. yks vaa Vierailija

olin 11w , minulla oli poikaystävä ja me oltii oltu jo 5kk. yhes , me oltii jo pantu (mmul oli murrosikä mut sil ei) , vanhemmat ei mitenkää voi huomata harrastaaks lapsi seksii salaa .esim. silloin kun lapsi sanoo menevänsä parhaan kaverinsa kanssa ulos mutta meneekin poikaystävän kanssa heille,jos vanhemmat on töissa jne. minulla itselläni on 2 lasta (tytöt) 13 ja 11 vuotiaat. molemmilla heillä on poikaystävät, he ovat tulleet jo kotiin jätkänsä kanssa ja minä vain hymyilin koska itse olen tehnyt paljon väärin nuorena, minun mielestä ei ole paha jos 11-13v. pussaileee, halailee, kutittelee ja nukkuu vierekkäin muttta seksiin en kannata ketään noin nuorta.

3. teini Vierailija

Itse olen hieman vanhempi ja syön e pillereitä mutta eristä syystä. Voin sanoa että vuoden tai puoli oon vanhempi ja fyysisesti olen suomen ns. keskiarvon mukaan n.14,2 v. Että voi tuon ikäinen olla valmis fyysisesti mutta ei todellakaan ole mitään järkeä. Minulla on poikaystävä ja eka oli n.9 v (iha normi täälä) ja suhe on nyt kauko suhteena mut halit yms. on iha normi. Mut puhuttiin heti alussa et suhde ei tuu oleen tollan en vuosiin ja et tää on meijän kannalta paras. Mun mielest hyvä näin. Vietit vetää kalun perään iha penskasta asti vaikkei siinä kymmenen vuode iässä mitään ees tajuu. Mut puuhiin harvoin mennään ennen n. 14 v ikää. No tää on ihan faktaa ja mietin et teidän kannattis tietää iha sen takii et maailma muuttuu. Toivoisin et te tajuatte tän koska juuri se että kaikki tapahtuu vanhempien selän taka on nii huono juttu koska tiiän tosi hyvin et henkisesti en ois valmis pitkään aikaan ja ei moni muukaan . Enkä tullu esittään vahaa ja siks sanon et meiän ikäset ei oo valmiita!

4. 14 Vierailija

Ei herranjumala! Se ei tosiaan johdu siitä. Mä oon neljätoista ja mun poikaystävä viistoist. Oon juonu ja polttanu, mutta tajunnu lopulta et se on tyhmää. Oon ilonen et alotin sen 11 vuotiaana nii jäipä ne kokeilut sinne. Oon ollu yhdynnässä poikakaverinkaa ja ollaa seurusteltu vuos. Mun keskiarvo koulussa on 9 joten musta tuntuu et vaikka koulussa menestyy niin silti päässä liikkuu paneminen ja päihteet. Mä ekan kerran koskettelin poikaa 11 vuotiaana ja harrastin seksii tänä vuonna. En usko että mulla aikuisena senkaa ilmenee ongelmia :)

5. 14 Vierailija

Ja vielä lisäksi. Teistä voi tuntua tyhmältä et mä sanon tän koska oon vasta 14 toista mut ei 12 vielä oikeesti oo valmis. Tiiän sen koska ite olin siinä iässä pari vuotta sitten ja muistan että en tosiaan ois ollu sillo valmis. Se muutos tapahtuu siinä 13 ikävuoden jälkeen. Sit alkaa jo miettii et voisko olla. Mut mäki keskustelin sen pojankaa tosi paljon ennen ja tein vasta sitten ku koin oikeesti olevani valmis ja et se oli turvallista. En ainakaan mä ois ollu 12 vuotiaana valmis. Sillon olin vielä aika pieni. Sillon mä joo ekan kerran koskettelin pojan kans mut ei menty sen pidemmälle. Kunnex oltiin oltu vuos. Ja siinä välissä erottiinki

6. teini 13v Vierailija

siis en tajuu suo 4:n äiti miks muka 12v ei sais seurustella oon ite seurustellu 11v asti ett miksei vois jopa harkita seksiäki jos ois eka seurustellu pidempää

7. rikos Vierailija

Seksi alle 16v on rikos.

Kukaan lääkäri ei kirjoita 12v ehkäisyä.

8. Minävain. Vierailija

Jaa-a, lueskelin tässä näitä keskusteluja ja päätin sitten tulla kertomaan myös oman mielipiteeni.

Ite oon 12-vuotias tyttö ja käyn tällä hetkellä kutosluokkaa. Kyllä, oon menettäny neitsyyteni, enkä mä siitä mitään traumoja tms oo saanu. Mulla on ihana tyttöystävä, joka asuu eri paikkakunnalla, mutta jonka kanssa oon ollu jo jonku aikaa, semmost puoltoist vuotta. Hänelle menetin siis neitsyyteni, kun olin 11v. Kertaakaan en oo katunut, saattaahan se katumus tulla vasta myöhemmin mut ainakaan täl hetkel en nää mitään syytä katumiseen :) Ei se ollu mikään "pakko menettää neitsyys nythetipaikalla et kerkee!!!", jos niin luulette, vaan ihan harkittu juttu. Me luotetaan toisiimme tyttöystäväni kanssa, rakastetaa toisiimme jne, ja ollaa valmiita kantamaa se vastuu mikä seksiin liittyy ja mitä se tuo. En mä oleta että te mua ymmärtäsitte, mulle aiheesta kinaaminen aikuisten kanssa ei oo mitään uutta, mutta ite oon tästä tätä mieltä ja deal with it.

Jotkut on seksiin valmiita aikasemmin, jotkut vasta paljon myöhemmin. Mutta jos itse tietää ja tuntee olevansa valmis ja kumppani on oikee jne niin miksei? En nyt meinaa mitään yhen illan juttuja, joista seuraa vaan huonoo vaan sellasta oikeeta seksiä johon liittyy välittämistä ja rakkautta ja tiiätte mitä tarkotan.

ja jotkut täällä on sanonu et "eihän nyt terveen lapsen mielessä mikään seksi liiku" tms mutta kyllä se vaan liikkuu ja musta se on ainakin ihan normaalia. Kyllähän monet nuoret alottaa masturboimisen 10-12 vuoden iäs, jotkut nuorempanaki, kun keho ja mieli muuttuu ja seksi kiinnostaa ja tajuaa sen mielihyvän mitä siitä saa!

Asun Itä-Suomessa, missä myös vanhempani on aina asunu.
    Äiti tietää mun seksiasioista kyllä aikas paljonki. Se ei oo kieltäny seksiä mun tyttöystävän kanssa, mutta yhdynnästä me ollaan käyty jonkunlaisia väittelyitä eikä se kyllä sitä hyväksy. Mutta se, että me ollaan edes jotain keskustelua aiheesta käyty, on mun mielestä jo saavutus. E-pillereitä mulle on harkittu hankalien menkkojen takia, mutta ehkäsytarkotukseen äiti ei mulle viel semmosia ees harkitsis. Ymmärrän kyl mitä äiti ajattelee, sanooki mun olevan yliseksuaalinen ikäsekseni, mut aion viel käydä montakertaa väittelyitä näistä asioista sen kanssa.

Sekin riippuu niin paljon ihmisestä. Jos minulla olisi 12-vuotias tytär joka pyytäis multa ehkäsyä, riippuis täysin tytön 'persoonallisuudesta' ja kehityksestä ja kumppanista ja käytöksestä, mitä mieltä olisin. Musta mitään ei pidä tuomita heti, vaan ajatella asioita eri kannoilta ja miettiä järjellä.

9. kiinnostavaa Vierailija

Tuota; mitähän en nyt tajunnut, olet tyttö ja sulla on tyttöystävä, mitä nämä puheet yhdynnästä ja e-pillereistä ovat?

10. 12v Vierailija

Seksi yli 16v:n ja alle 16v:n kanssa on rikos. Ja muutenkin nämä asiat opetellaan jo alakoulussa niin miksi pitäis kieltää ja huostaannottaa jos on tyttö/poikaystävä?

11. Mielipiteitä vaan Vierailija

Kondomi on tuon ikäisten ehkäisyväline - MIKÄLI sukupuolikontaktit nyt edes ovat tarpeen. Mutta EI pillereitä eikä hormonivalmisteita muutenkaan.

Haluja ja kiinnostusta varmaan on. Tärkeämpää olisikin että ne tapahtuisi hyvän tutun ja luotettavan pojan kanssa. Nuoret luulee että kaverit tietää jos seksiä ei harrasta vaikka olisi suhteessa. Tosiasiassa, hyvässä parisuhteessa tuossa isässä seksiä ei ole pakko harrastaa eikä asiasta muille puhuta. Pitää sen vaan kahden välisenä asiana ja antaa muiden miettiä mitä miettivät.

Aloin itse seurustella 13-vuotiaana 2 vuotta vanhemman pojan kanssa. Kondomeja varastettiin läheiseltä huoltamolta kun ei kehdattu ostaa. Muistasin että huonoa se seksi oli mutta oli kuitenkin joskus jotain. Poika oli hyvin huolellinen ja varovainen. Ei olisi tullut mieleenkään muu ehkäisymuoto. Tai tiuhempi seksi. Muistaakseni joskus vain tyydytettiin toisiamme ilman yhdyntää. En kyllä muista sainko orgasmeja - ehkä? - ei ainakaan mitään mieleen painuvaa hekumaa ;)

Todellinen seksuaalinen herääminen (kun siitä alkoi jotain oikeasti ymmärtä ja nauttia) tapahtui joskus 18-19-vuotiaana. Kun sitä alkoi jo halutakin ihan toisella tavalla, mutta edelleenkään ei ihan kenen tahansa kanssa eikä kovin usein. Mielekkäintä seksi on ollut siinä kolmenkympin korvilla :) --mutta sitähän ei silloin nuorena osannut arvata...

12. kikkelis kokkelis Vierailija

mää oon 16 v poika ja mää oon pannut koulun vessassa peidän luokan tyttöö

13. ite olen juu 12 Vierailija

ite olen 12-vuotias tyttö ja käyn kutosluokkaa... ja tähänki ku joku oli laittanu että "Ei seksi ja päihteet terveen nuoren päässä liiku" niin taitaa olla koko lähin yläaste ja kutosluokkakin täynnä sairaita... se on vain niin ettei vanhemmat vaan voi vahtia lapsiaan 24/7 ja hyvä niin, ite ainaki räjähtäisin jos äiti/isä oisivat kyselemässä jotain..
    äiti ei tiedä puoliakaan omista menemisistäni ja hyvä niin koska hän on ylisuojeleva.....

että ne jotka luulee että 12-vuotiaat eivät ymmärrä tuommoisista asioista mitäään: Kyllä me ymmärrämme ainakin paljon enemmän kuin te arvaattekaan

14. :3 Vierailija

Joo siis oon ite nyt 12v tyttö ja oon harrastanu seksiä ekan kerran ihan pari kuukautta sitten.
    Oudolta se aluksi tuntuui mutaa kun jäleenpäin ajattelee niin en mä mitään traumoja siitä oo saanu, mun vanhemmat ei tiä mutta ei ne varmaan mulle huutais SAMAN LAILLA KUN TE! kun mun vanhemmat on alotanu itekki aika nuorena.
    Mutta oikeesti takokaa järkee päähänne! o~ o~
    Kuten muutkin täälä on jo mainostanu niin ette te voi kaikkee omilta lapsiltanne estää.
    Jos te aijotte pitää ne kaapissa koko niitten elämän kunnes ne on yli 16 vuotiaita niin oikeesti ajatelkaa nyt ne teijän lapsillenne voi olla pieni yllätys siitä millasta seksi on.
    ja jos siihen ei oo aikasemmin ollu missään tekemisissä se voi olla jopa haitaksi koulunkäynnille.
    No jos esimerkiksi vaikka Tyttönne on samalla luokalla muiden ikäistensä kanssa jotka ovat jo
    harrastaneet seksiä. Niin Tytölle voi tulla ajatus että hänen on oltava samanlainen kuin muut ja voi hakeutua salaa vanhemman miehen seuraan ja siitä ei seuraa hyviä kokemuksia.EN SANO ETTÄ OLETTE VÄÄRÄSSÄ KASVATUKSESSA MUTTA MINÄ NÄEN ASIAN NÄIN!

15. Pikkis Vierailija

Olen itsekkin 13-vuotias ja olen luvannut itselleni ja äidilleni ja isälleni että en käytä huumeita, alkoholia, jne. .ennen kun olen 18-vuotias.Ja enkä aio harrastaa seksiä ennenkuin olen 15 vuotta. Minust se on hyvä päätös mutta rikoin jo sen seksi lupauksen kun minut raiskattiin 10 vuotiaana ja sen jälkeen olen melkein harrastanut seksiä poikaystäväni kanssa :| ja minusta siinä ei ollut oikein järkeä. En tajua miksi :|

16. jessica Vierailija

olen itse 13, täytin juuri, ei minulle tulisi mieleenikään harrastaa seksiä. Poikaystävä minulla on ja varmaan järkyttävää kuulla, että poikaystäväni täyttää 15. Meille se on ihan ok, mutta ei kyllä kummallakaan tule mieli sänkypuuhiin ruveta. Ehkä kun täytän 16 niin sillon harkitsen mutta nyt jätän väliin. Tällä hetkellä keskityn kouluun! Poikaystäväni kanssa me enimmäkseen halailemme ja kävelemme käsikädessä, se on tarpeeksi molemmille! :)

17. jessica Vierailija

tässä on nyt kyse muustakin kun traumoista ja vanhemmista. Kuten voi joillekkin käydä, esimerkiksi minulla että kuukautiset alkoivat yllättäen , jos olisin päivän sitä ennen harrastanut petipuuhia, ei minulla olisi tullut mieli ehkäisyä käyttää, sillä eihän minulla edes ollut kuukautiset alkanut! Olis aika nopeasti voinut pulpahtaa se baby masuun. Eikä muutenkaan aina ehkäisy auta joten siinä sitten mietitten 12 vuotiaina mitä sen vauvan kanssa teette ku ootte itekkin suunnilleen leikki-ikäisiä ;)

18. poiuewrtlk Vierailija

Kuuntele sydäntäsi asiassa. Ei tarvi mennä massan mukana. Lapsi ei voi harrastaa seksiä. Kyllähän päiväkotipenskatkin saattaa alkaa ns. kotia leikkimään keskenään, jos ei tarhatädit ehdi vahtia. Sitä varten on kasvatus, lapselle pitää asettaa rajat: mitä lapsen elämään kuuluu ja mitä aikuisen elämään kuuluu. Jos lapsi alkaa käyttäytyä ja elää aikuisten malliin, siitä ei seuraa mitään muuta kuin ikävyyksiä.

Ja korostan, vanhemmat Eivät tiedä parhaiten, mikä lapselle on hyväksi, vaan ammattikasvattaja tietää parhaiten, hän on sentään opiskellut kasvatustieteitä joko hoitoalan oppilaitoksessa taikka yliopistossa.

19. poika Vierailija

12v tykkää sitä menee sänkyy on noita korssaja saa kaupasta eile mää olin sen ikäsen kanssa seksiä harratamassa oon 16v poika se tyttö on 12v

20. Isä Vierailija

Kaikki kasvatus oppikirja lukevat ämmät se on normaalia että 12-13 vuotiaat nussivat ostos keskuksen vessassas toisiaan jos ette usko et menkää kattomaan. Mullaki on poika joka on 12 jolla on samanikäinen tyttö kaveri yötä välilläSen huoneesta kuuluu silloin kortsun rapinaa ja huohotusta eli seksi on joillekin nuorille normaalia ja joillekin ei. Pitäkää te lastensuojeluviranomaisia palvovat naiset naamani kiinni

21. Vastuutonta meno Vierailija

22. 12-vuotias on lapsi Vierailija

Ihmettelen myös miksi vanhemmat antavat ihan nuorten tytärtensä pukeutua avonaisiin seksikkäisiin tiukkoihin minimekkoihin ja antavat meikata rajusti noin nuorina ja värjätä tukkaansa. Se antaa miehille aivan vääriä signaaleja ja tytöt saattavat olla liian lapsellisia ymmärtääkseen edes pelätä.

Olimme laivamatkalla Saksaan silloin 12-v tyttäreni ja hänen kaverinsa 13v kanssa. Tämä kaveri oli todella ylpeä varhain kehittyneistä muodoistaan, mutta aitiä ihmettelin enemmän, kun antoi tytön pukeutua matkalle vartalonmukaiseen kireään mustaan minimekkoon, jonka kaula-aukosta näkyi kaikki. Tytöllä oli meikkiä ja tummaksi värjätyt hiukset.

Tytöt halusivat kulkea laivalla kahdestaan. Sanoin, että määräajoin pitää tulla ilmoittautumaan hyttiin eikä illalla mennä mihinkaän yksin, vaan syömme yhdessä koko perheen kanssa. Tuntia ennen ruokailua tytöt tulivat hyttiin riidellen, oma 12-vuotiaani pakotti kaverinsa tulemaan mukaan. Kaveria oli joku aikuinen mies houkutellut hyttiinsä sanomalla, että että tyttö on hyvin upea ja hän valokuvaajana halusi kuvata tyttöä hytissään, koska tytössä oli valokuvamallin ainesta. Tämä 13-vuotias oli hyvin imarreltu ja olisi halunnut väkisin mennä miehen hyttiin, mutta omani ei onneksi päästänyt. Myöhemmin ilmeni, että tämä 'valokuvaaja' oli suomalainen rekkakuski matkalla Saksaan kuormansa kanssa.

23. Amur Uusi jäsen

Saadut tykkäykset:
    2
    Sanna Ukkola: Taskukokoiset lolitat | Yle Uutiset | yle.fi

Kirjoituksessa päivitellään seksuaalisuuden tunkemista pikkutyttöjen leluihin ja vaatteisiin. Sitä kuinka vääristynyttä kuvaa naiseudesta ja seksuaalisuudesta syötetään jo leikki-ikäisille pikkulapsille. Hyvä kirjoitus tämäkin.

24. kakkapiossa Vierailija

mulle ei ole koulussa paljon seksistä kerrottu mutta olen oppinut kaiken netistä

25. Täti Savosta Vierailija

Eikö tämä pedoifiiliketu olisi jo aika hävittää..

Tilaa Annan uutiskirje!

Annan uutiskirje tuo sähköpostiisi uusimmat artikkelit, testit ja kilpailut.

Kaikki kentät ovat pakollisia
Luonnos tallennettu Luonnos poistettu

Jaa tämä sivu

Alibi
Anna
Deko
Dome
Erä
Hymy
Kaksplus
Kippari
Kotilääkäri