Hae Anna.fi-sivustolta

12-vuotiaan tytön lääkärintarkastus

Viestiketju osiossa 'Lastentaudit' , käynnistäjänä Anna-Leena, 18.07.2008.

1. vierailija Vierailija

Jos karvoitus ei olisi alkanut vielä niin sitten emätin oos ijan sileä

2. Sendhelpxdd Vierailija

3. Tämä kyseinen 12-vuotiaiden terveystarkastus oli hirvein kokemani asia.
    Aluksi katsottiin normaalisti siis pituus, paino, näkö yms. Mutta sen jälkeen piti ottaa paita ja minitoppi pois, ja terveydenhoitaja kokeili että onko rinnat kehittynyt ”normaalisti” ja sen jälkeen minitopin ja paidan sai laittaa takaisin. Mutta sitten housut täytyi ottaa pois että terveydenhoitaja voi ”tutkia” alapään, ettei limakalvoissa ole tulehduksia yms. Myös otti vanupuikolla emättimestä ”näytteen,” ja kertoi että kuukautiset voivat alkaa pian. Tämä oli hirvein kokemani asia koko elämässäni tähän mennessä En ymmärrä miten ’vieraat’ ihmiset saavan ilman lupaa tutkia alaikäisen lapsen yksityisalueita. Terveisin, nyt 8-luokkalainen tyttö.

4. vierailija Vierailija

hei. Kun on tulossa 5lk tarkkatarkastus nii. katsotaanko alas luvalla vai ilman lupaa koska minua ahdistaa esim jopa hieronta.

5. vierailija Vierailija

No mä oon nyt 6luokalla ja se lääkärin tarkastus oli ihan hirvee jäi traumat.
    Ensi oli ihan normi kyseli kaikkea normia ja sit alko tapahtua se käski mun ottaa housut pois ja mä otin se tutki mun sisä reidet ja sit kun se oli ne kattonut niin...se laskee vaan mun pikkarit ja käskee mennä haarat auki makaamaan lattialle ja se vaan tunkee tyyliin kolme sormea mun alapäähän ja ne jäi sinne jumiin no tottakai se pyys kahta muuta lääkäriä apuun ja se toinen lääkäri oli mies ja toinen nainen. No se sai ne sormet pois mut se otti vielä vanupuikolla jotain rasvaa ja tunki sen mun alapäähän.P se terkari oli mies

6. vierailija Vierailija

Älkää hyvät lapset levitelkö tällaisia mielikuvitustarinoita! Arimmat saattavat pelästyä tosissaan ja saada pitkäaikaiset traumat.

Terveystarkastukset ovat tarpeellisia ja ihan normaalia, teidän eduksenne niitä tehdään. Joillakuilla saattaa olla piileviä sairauksia tai häiriöitä, jotka tulevat esiin nyt ja niitä päästään hoitamaan. Aikuisuuteen kehitytään kaikki samanlaisen kaavan mukaan, vaikkakin kukin omaan tahtiinsa.

Terveydenhuoltohenkilöstö on vuosia ammattiinsa opiskelleita ja kaikki meissä ihmisissä ja kehoitta on heille tuttua. Myös alapäätutkimukset kuuluvat asiaan ja jokainen ihminen kokee sen moneen kertaan elämänsä aikana. On erinomaisen hyvä, että intiimi- ja sukupuolielimien terveysseuranta aloitetaan viimeistään teininä. Se säästää monelta surulta tulevaisuudessa.

Tutkimustilanne on luonnollinen ja tarpeellinen, ei sitä huvin vuoksi tehdä.

Tilaa Annan uutiskirje!

Annan uutiskirje tuo sähköpostiisi uusimmat artikkelit, testit ja kilpailut.

Kaikki kentät ovat pakollisia
Luonnos tallennettu Luonnos poistettu

Jaa tämä sivu

Alibi
Anna
Deko
Dome
Erä
Hymy
Kaksplus
Kippari
Kotilääkäri