Kani voi parhaimillaan elää yli 10 vuotiaaksi. Random fakta. Mutta koira elää pitkään eikä se olisi ehkä lapsen ensimmäiseksi lemmikiksi hyvä, kun tarvitsee paljon enemmän huomiota ja myös ulkoilutukset päivittäin monta kertaa vievät paljon aikaa. Kissa on siten helpompi ettei sitä tarvitse viedä ulos monta kertaa päivässä, kunhan siivoaa kissanvessan. Ja kissat voivat olla yhtä sosiaalisia kuin koirat ja sitten on myös niitä, jotka pitävät enemmän omasta rauhasta. Itse sain lemmikin 9-vuotiaana. Piti kyllä saada 10 vuotiaana, mutta kun ihastuin serkulla olleeseen kissanpentuun, joka oli sinne vastikään syntynyt. Se kyllä ikävä kyllä kuoli 2 vuotiaana kun auton alle jäi. Jos ostaa lapselle lemmikin, pitää muistaa myös se kun lemmikki jättää, sillä se suru on musertava. Varsinkin kun se kissa oli rakastava ja ihan höpsö pieni possu. Sain seuraavan kissan aika pian, sillä eräs pentu etsi kotia, kun ei sitä sitten kukaan muu halunnut, otin sen meille. Se olikin sellainen kissa, joka oli sukua minun ensimmäiselle kissalle, mutta sen enkelin täydellinen vastakohta. No musta kisahan se kuitenkin on.. Kuitenkin minun rakas vaikka juuri rakastaakin sitä omaa rauhaa. Sain myös kanin, sillä sitäkään ei taaskaan kukaan halunnut, eikä ystävälläni ollut sille tilaa, kun lopetti eläinkauppa toimintansa. Se oli semmonen demoni aluksi että huh huh. Puri kaikkea. Vihas kaikkea(paitsi ruokaa). Jos koskit johonkin häkissä, hyökkäs kimppuun. Kai joku sit oli järkyttäny sitä sen lapsuudessa, mut se eli sit nelivuotiaaks. Oli lopulta demonivaiheen jälkeen ihana enkeli. Antoi rapsuttaa ja vähän nostaakkin. Myös valjaat saatiin päälle ja ensimmäisen kerran ulos, vaikkakin sekin oli pari viikkoa ennen hänen kuolemaansa. Valjaat olin saanut päälle jo monta kertaa, mutta ensimmäinen kerta oli ulkona narussa pomppimassa. Ainakin se sai viettää suurimman osan kesästä ulkona isossa aitauksessa, jonka isäni teki sille. Vitsi ku olin ajatellut sen paikkaa huoneessa, jota en ole vielä saanut. Nyt sinne sitten jää suuri aukko, mihin sen ajattelin laittaa. Yksi neljäsosa käyttämättä enkä tiiä mitä siihen laitan, kun en uutta kania halua, kun en enää niitä himputin menetyksiä kestä.