:(

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Mie vain
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

Mie vain

Vieras
Hain melkein parivuotiaan lapseni äsken päiväkodista. Kyselin, miten päivä oli mennyt, kun lapsi oli aamulla ollut oudon itkuinen (ei kuitenkaan mitenkään kipeän oloinen muuten). Olin pyytänyt jo aamulla henkilökuntaa soittelemaan minulle töihin, jos tyttö osoittautuisi sairaaksi päivän aikana.

Eräs hoitotädeistä tokaisi päivän päätteeksi, että lapsi itkeskeli sitä, ettei tahdonnut lähteä hoitoon. Koti on kuulemma se paras paikka lapselle ja nimenomaan äidin helma... Niinpä niin. Jotenkin vain harmittaa kuulla se ammattilaisten suusta... :( Omatuntoni pitäisi varmaan soimata minua siitä, että jätän noin pienen hoitoon ja menen töihin...

Ei lapsi ollut mitään kertonut omasta viihtymisestään päiväkodissa tai kotona. Kun hoitotäti kuuli minulta, että lapsi oli jostain syystä ollut itkuinen aamulla, hän oli päätellyt syyksi tuon... Koko päivän lapsi oli ollut hoidossa pirteä ja iloinen. :-/

Typerää puhetta tädiltä... Olisit kysäissyt, että mitä hän työkseen tekisi, jos kaikilla äideillä olisi varaa jäädä kotiin. Mie ottaisin tollaisista sanomisista luurin käteen, ja kertoisin mielipiteeni pk-johtajalle/kunnan päivähoitovastaavalle tms...

Onneksi ikinä ei tytön pienenä ollessa hlökunta syyllistänyt meitä vanhempia. :hug: ap, älä välitä!

Kiitos ipanapa viestistäsi. En nimittäin ollut varma, mitä tuosta kommentista oikein ajattelisi... Minunkaan mielestäni ei ole hoitotädin asia ottaa kantaa hoitoonvientiin.

meidän lasten p-kodissa saman tyylinen yksi täti,muuten todella mukava ja tunnollinen ja hyvä hoitaja.
sanoi mulle aikoinaan kun odotin nuorinta että kai sinä olet sitten kolme vuotta kotona pikkusen kanssa? vastasin siihen että katsotaan.

no pikkunen syntyi ja isompi oli p-kodissa sosiaalisten kanssakäymisten takia mutta vain puokkari,,nuorin täytti vuoden ja hain paikkaa sille sitten kun on puoltoista vuotias,,niin sano tämä täti että miksi et et jää kotiin kyllä noin pikkunen viellä kotiin kuuluu,,
vastasin tädille näin "ok,mutta anna palkkas mulle niin voin hoitaa lapsen kotona,ei se eläminen meillekkään ilmasta ole"

siihen loppu naukuminen siltä tädiltä

Epäammatillista sanoa noin sulle. Henkilökohtaisen mielipiteensä sanoi ja varmasti tottakin, että useimmille parivuotiaille koti olisi se paras paikka! Mikä muu voisi olla? Mutta ei silti todellakaan ole tädin asia tuoda omia mielipiteitään julki.

Yhteistyössä