14 vuotias tyttö seurustelee 20 vuotiaan miehen kanssa! :(

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja mitä teen?
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

mitä teen?

Vieras
Sain juuri tietää :( ja tämä tyttö on minun pikkusiskoni joka uskaltautui mulle kertomaan. Kertoi vähän liikaakin yksityiskohtia ja voitte kuvitella että miten velloo mahassa ja oksettaa, apua. Tiedän että tää mies käyttää hyväksi siskoani, mietin tässä mitä voin asialle tehdä...
Itse nimittäin tein samaa tuossa iässä, seurustelin itseäni vanhempien miesten kanssa ja en todellakaan halua että oma sisko tekee perässä samat virheet. Mitä teen? Olen jotenki shokissa enkä tiedä miten toimia...
Jos näkisin sen ukon niin turpaan antaisin!

Todella kurja juttu!

Serkkuni seurusteli aikanaan saman ikäisenä 21-vuotiaan miehen kanssa ja vahinkolapsihan siitä seurasi. Menivät naimisiin ja erosivat hyvin pian.

Olen joskus miettinyt, että jotain pitää aikuisessa miehessä olla vikaa, jos lapsen kanssa seurustelee eikä oman ikäisten.

Hankala tilanne. Ikäeroa ei oikeasti ole montaa vuotta ja saattavat olla muutenkin sopivainen pari, MUTTA sitten tuleekin lakijutut kuvioihin. :whistle: H
Toisaalta harva 2-kymppinen poika on aikuinen...

Voi että, tosi kurja tilanne.:( Minun eräs ystävä seurusteli saman ikäisenä eli 14- vuotiaana 22- vuotiaan kanssa. Siihen ei auttanut mikään, en usko että edes vanhempien/jonkun muun aikuisen ilmianto lastensuojeluviranomaisille olisi auttanut. Välit olisi vain mennyt tyttöön. Suhde onnkeksi loppui aikanaan, ilman että syntyi vahinkolapsia tms.

Millä mielellä siskosi oli? Voisitko yrittää puhua hänelle "järkeä"?

niinpä, sairasta touhua tämä! he ovat olleet sängyssäkin jo, enkä tiedä edes käyttivätkö ehkäisyä. Todellakin tämä on...ei helkkari :(
Siskoni ei ole edes kehittynyt, esim. rintoja ei ole sekin pisti mietittyttämään että mitä tää mies näkee siskossani...
Tai no, en osaa selittää, tuo edellinen lause, unohtakaa se. Tässä mietin toisen siskoni kanssa mitä me voidaan asialle tehdä...

Mun kaveri seurusteli 14-vuotiaana 27-vuotiaan kanssa ja must se oli silloin aika outoa.
Nyt jälkikäteen mietittynä se äijä oli kyl niin ihme tapaus, ett en yhtään ihmettele, että se ei saanu oman ikäistään tyttöystävää ja ei varmaan saanu ketään tyttöystävää sen jälkeen kun mun kaveri tajus vihdoin dumpata sen ääliön!

Mie olin 15-kesäinen rippikoulun justiisa käyny,kun rupesi seurustelemaan 20 vuotiaan nuoren miehen kanssa ja sillä tiellä oon edelleen,18 vuotta tuloo yhdessä oloa ens kesänä täyteen.
Hankala tapaus siulla :ashamed: ...

Tiedän parin, joka seurusteli yli 10 vuotta, tyttö oli 14 v. ja mies/poika 21 v. kun aloittivat suhteen. Ja tyttö oli se, joka aiemmin harrasti "säädytöntä elämää" ja irtosuhteita vanhempien miesten kanssa. Eli tuossa tapauksessa oli kuitenkin hyvä asia, vaikka lastensuojelu saattaa olla eri mieltä.

Mitä tuossa oikeasti voi tehdä menettämättä tytön luottamusta?

Teet poliisille ilmon. Oikeus sitten arvioi, ovatko samalla tasolla. Yritä myös puhumalla puhua tytölle, josko jättäisi miehen. 6 v. on aika lailla ikäeroa, tuossa vaiheessa, kun toinen on 14 v. vasta.

Alkuperäinen kirjoittaja punikkitatti:
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Siskoni ei ole edes kehittynyt, esim. rintoja ei ole sekin pisti mietittyttämään että mitä tää mies näkee siskossani...

Siinä tapauksessa poliisille.

Rikosilmoitus rinnattomuudesta?

Kirjatkaa minut samaan lomakkeeseen...

Jos epäilet pedofiliaan kallistuvaa suhdetta, kannattanee jollain muilla kriteereillä todistaa.

jos me poliisille ilmotettas niin se olis varmaa että tää nuorin sisko laittais välit poikki, ihan oikeasti :( eikä me sitä haluta, kumminki me ollaan aikuisia ja pitää ajatella järkevästi, ei me voida sivusta vaan katsoa tätä. Äitimme ei välitä, eikä sisko asu edes äidillämme vaan on perhekodissa, sinne voisi ilmoittaa...

jos me poliisille ilmotettas niin se olis varmaa että tää nuorin sisko laittais välit poikki, ihan oikeasti :( eikä me sitä haluta, kumminki me ollaan aikuisia ja pitää ajatella järkevästi, ei me voida sivusta vaan katsoa tätä. Äitimme ei välitä, eikä sisko asu edes äidillämme vaan on perhekodissa, sinne voisi ilmoittaa...

Tyttö kiittää muutaman vuoden kuluttua että saitte hänet järkiinsä.

Siinä tapauksessa poliisille.

No ohi aiheen, mutta ystäväni on täysin "lauta", ollut aina, ja en pidä hänen miestään outona. Alkoivat teineinä olemaan, tosin heillä silloin oli vain 2 v. ikäeroa. Ap:n hätäännyksen ymmärtää, koska ikäeroa on liikaa kyllä. Jospa ap ilmoittaisi poliisille?

Alkuperäinen kirjoittaja Ceres:

Tyttö kiittää muutaman vuoden kuluttua että saitte hänet järkiinsä.

Älä sen varaan laske...

Menee ja tappaa itsensä tai vaalii romantisoitua mielikuvaa kauniista suhteesta, joka väkivalloin turmeltiin. Ei ikinä voi tietää toisen ihmisen päänsisällöstä.

Ap, ei ole tarkoitus pelotella, sinulla tuntuu olevan realiteetit kohdillaan. Vaikea tilanne. :hug:

ollaan isättömiä, olisko sillä jotain vaikutusta. Itse olin sellainen että olin vain vanhempien miesten kanssa, en huolinut nuorempia tai itseni ikäisiä...mikäköhän siinäki oli!?
ja 16 vuotiaana aloin seurustella vakavasti 25 vuotiaan miehen kanssa ja olemme edelleen yhdessä ja meillä on lapsi :)
mutta kun tiedän nyt myöhemmin että minua käytettiin hyväksi ja olenhan siskolleni yrittänyt sanoa että se mies käyttää sinua hyväksi, mutta hän on teini ja ihastunut, arvatkaa meneekö sille päähän mikään järkipuhe? ei :(

Hmm.. Jos ap on sitä mieltä, ettei hänen siskonsa ole kehittynyt, niin kaipa hän parempi arvioija on kuin kukaan tällä palstalla. Rinnattomuus oli käsittääkseni vain esimerkki.

Yhtenä kriteerinä muiden joukossa varteenotettava fakta, mutta ei yksinään. Sitä yritin sanoa. :)

ollaan isättömiä, olisko sillä jotain vaikutusta. Itse olin sellainen että olin vain vanhempien miesten kanssa, en huolinut nuorempia tai itseni ikäisiä...mikäköhän siinäki oli!?
ja 16 vuotiaana aloin seurustella vakavasti 25 vuotiaan miehen kanssa ja olemme edelleen yhdessä ja meillä on lapsi :)
mutta kun tiedän nyt myöhemmin että minua käytettiin hyväksi ja olenhan siskolleni yrittänyt sanoa että se mies käyttää sinua hyväksi, mutta hän on teini ja ihastunut, arvatkaa meneekö sille päähän mikään järkipuhe? ei :(

Mäkin olen isätön, eikä mua sytytä vieläkään itseni ikäiset. Ja mä olen nyt 27...

Ööö, siis olet yhä tämän miehen kanssa ja puhut hänestä, että hän käytti sinua hyväksi? Siis nyt meni ohi...

Alkuperäinen kirjoittaja JONSERED Rummuntekijä:
Hankala tilanne. Ikäeroa ei oikeasti ole montaa vuotta ja saattavat olla muutenkin sopivainen pari, MUTTA sitten tuleekin lakijutut kuvioihin. :whistle: H
Toisaalta harva 2-kymppinen poika on aikuinen...

aika harva 20 vuotias on kuitenkaan kiinnostunu 14v tytöstä vaikka ite olis vielä poikanen.

Tunnen samanlaisia tapauksia. Kipeää tekee katsoa, kuinka toinen satuttaa itseään, mutta mikään ei auta. Ei puhe, ei järkeily, ei kiristäminen, ei lahjonta, ei uhkailu... Joillain ainoastaan aika. Terapiaan tuossa tilanteessa oleva ei ole halukas, eihän hänellä ole mitään ongelmaa, vaan muulla maailmalla.

Yhteistyössä