Hae Anna.fi-sivustolta

1500 kcal päivässä dietti = syö 6 aterialla 3 tunnin välein 250 kcal

Viestiketju osiossa 'Kilot kuriin' , käynnistäjänä syö kuin hevonen, 23.03.2008.

1. Energo Vierailija

Ota nyt huomioon että se liikuntasuoritus on vain osa asiaa, aineenvaihdunta toimii tehostuneena treenin jälkeen 16 tuntia tai nukahtamiseen asti. Ja kun treenaat säännöllisesti lihasmassasi lisääntyy ja lihasanabolia tehostuu, sekin kuluttaa taas enemmän energiaa/kaloreita. Kun sulla on enempi lihasmassaa, kaloreita palaa koko ajan tehostuneesti. Ja liikunta lisää vireyttä ja energaa, jolloin henkilö tulee luonnostaan liikkuneeksi enemmän. Arkiliikuntaa tulee enempi ja kaloreita palaa taas tehostuneesti koko päivän. Nämä liikunnan lisähyödyt itse asiassa ovat tärkeämpiä kuin itse liikuntasuoritus.

2. PAV on Vierailija

Perusaineenvaihdunta on sama kilokalorimäärä jonka kuluttaisit vaikka koomassa sängyssä maaten.

http://www.avoin.helsinki.fi/materiaalit/ravitsemustiede/04_energian_tarve.shtml

3. Pullero Vierailija

Tuo dietti kuulostaa kerrankin järkevältä.Vielä kun lisään liikuntaa niin eiköhän jotain tapahdu.Kiitti ja hyvää kesän jatkoa!

4. 1sivusta Vierailija

Ainut että noilla syömisillä kalorit ei takuulla jää 1500 kaloriin/päivä. Eilleivät sitten välipalojen rahka/raejuustomäärät ole jotain teelusikallisia.

5. Nijen Uusi jäsen

Saadut tykkäykset:
    0
    Munkin mielestä noista tulis enemmän kun 1500kcal/päivä. Tosin eihän sillä ole väliä, jos noilla määrillä laihtuu, pikemminkin mukavampi syödä enemmän =)

6. Pullukka Vierailija

Miten ehtii syödä noin monta kertaa päivässä?
    O n kai pakotettava itsensä syömään.
    Itse olen nyt 1200kcl / vrk ruokailussa ja sillä laihtuu 400-500 g viikossa.
    Olen eläkeläinen ja kotona .Silti en saa syödyksi noin usein. Entä työssä käyvät?
    Minä syön aamiaisen ,lounaan vasta n.klo13 ,joka on samalla päivällinen .Siis kerta päivässä lämmintä ruokaa.Iltapäivällä kahvi näkkileivän tai hapankorpun kanssa ,joskus jäätelöä.
    Illalla salaattia tai raastetta ja pari ruisleipää .Päälysteenä juustoa tai keittetyä kananmunaa t tonnikalaa...ei makkaroita.
    Liikun talviaikaan 3 kertaa viikossa tunnin vesikävely per kerta .3 kertaa viikossa .Jumppa 3kertaa viikossa ja joka aamu tunnin lenkki rauhallista tahtia.
    Silti en laihdu hirveästi ,vaan paino vähän laskee. Paino indeksi keikkuu normaalin ja hieman yläkantin lukemilla.
    Tämä on elämän tapa tosin 1200 kcl taulukko on sisäisettety päähän ,joskus käyn virtuaaliravintolassa tarkistamassa jos on vaikka juhla tai tulee otettua jotakin juomaa.

Näin olen elänyt puoli vuotta ja painoa on kähtenyt vain 5kg . Kun olen päässyt tavoitteeseen voin ottaa mukaan jotain herkkujakin .Nitä ei tee kuitenkaan usein mieli.

7. random Vierailija

CRON-O-Meter

Siinä paras kalorien ja ravinteiden laskentaohjelma. :)

8. random Vierailija

Sellaisen ihmisen puhetta, joka ei kykene sellaiseen pitkän aikavälin ruokavalioon, joka pitää sekä hoikkana että terveenä. Tietyn kalomäärän alle et vaan yksinkertaisesti pysy hengissä. Ei ole mitään järkeä syödä alle sen joinain päivinä ja sitten ahmia toisina.

9. ---- Vierailija

Perunassa on huomattavasti enemmän ravintoaineita kuin vaikkapa riisissä ja pastassa. Kun vielä syö perunat kuorineen uuniperunoina, esim. Rosamunda niin ravintoaineita tulee tutkasti ja saadaan emäksisyyttä.

10. juuhan Vierailija

Noilla liikuntamäärillä et noin pienillä kaloreilla selviä se on fakta, muuten kuihdut pikkuhiljaa kokonaan olemattomiin.

11. niinpä Vierailija

"Liikun talviaikaan 3 kertaa viikossa tunnin vesikävely per kerta. Jumppa 3 kertaa viikossa ja joka aamu tunnin lenkki rauhallista tahtia."

Taidetaan tehdä sitten todella pienellä teholla, eikä loppupäivän nousta sohvalta. Meinaan tehokkaasti tehtynä noi kuluttaisivat melkoisesti kaloreita.

12. Mifera Uusi jäsen

Saadut tykkäykset:
    0
    mitenkäs on viisaamat.. voikohan tätä kolmen tunnin välein syömistä yhdistää karppaamiseen? itse olen jättänyt suurimman osan pastoista,perunasta,viljoista pois koska vatsani voi paljon paremmin.en noudata ruokavaliotani säntillisesti ja niska limassa mutta niin että vatsa ja minä itse voidaan hyvin.

13. KIITOS!! Vierailija

täähän on ihan sairaan hyvä!!! Ilmainen, voi tallentaa omalle koneelle ja kaikenlisäksi lisätä ruokia My Food-osion alle. Yes!! Kiitos tosi paljon :)))))))

14. häiriö Vierailija

Totta. Kalorien laskenta on myös syömishäiriö.
    Kokemukseni mukaan se on syömishäiriön aiheuttama syömishäiriö = Korvataan häiriö nro1 (esim.liika syöminen) toisella häiriöllä nro.2 = (kalorien laskenta) joka auttaa pitämään häiriön nro.1 kurissa.
    Jaa mitenkö? No liiasta syömisestä aiheutuvat omantunnon tuskat kertaantuu 100:lla kun ne joutuu kirjaamaan ylös ja näin ollen tunnustamaan itselleen. Kun kirjaa kalorit ylös ei kehtaa syödä liikaa, koska omatunto ei sitä kestä. Tuskin kukaan huvikseen niitä kaloreita laskee? Kyllä se kalorien kyttäys saa aina alkunsa jostakin muusta häiriöstä :p

15. huhhuh Vierailija

kunnon ituhippejä.

16. toimii.. Vierailija

Fitnessvalmentaja Jutta Gustafsbergin superdieetti naisille: Näillä ohjeilla -1 kg viikossa
    Fitnessvalmentaja Jutta Gustafsbergin superdieetti naisille: Nill ohjeilla -1 kg viikossa - Laihdutus ja painonhallinta - Ilta-Sanomat

Jutta Gustafsberg suosittelee kesäkilojen kanssa kamppaileville maltillista kilo viikossa -laihdutustahtia. Tässä Jutan ohje, joka mukailee superdieettiä.
    Jutan ohjeet kilon pudotukseen viikossa mukailevat hänen Superdieettiään.

Tässä yleisiä huomioita dieetistä:

* Juo vettä tasaisesti pitkin päivää, Jutan minimisuositus on kolme litraa.
    * Juo aamuisin tyhjään vatsaan vähintään kolme desiä vettä.
    * Aterioiden välillä saa olla 2-4 tuntia.
    * Aterioita ei saa jättää väliin, mutta jos näin käy, korvaa ateria proteiinijuomalla tai -patukalla (vähähiilihydraattinen).
    * Ruokavalion lisäksi olisi hyvä käyttää monipuolista monivitamiinivalmistetta ja magnesiumlisää.
    * Päivällinen on tarkoitettu syötäväksi liikuntasuorituksen jälkeen.
    * Ensin nautitaan palautusjuoma ja sitten ruoka puolentoista tunnin sisään harjoittelusta.
    * Dieetin kesto on kuusi viikkoa, ja se on tarkoitettu uuden elämäntavan aloitukseksi, jotta kesän epäterveelliset tavat jäävät kauas historiaan.
    * Liikunnan määrä riippuu lähtötasosta ja lähtökunnosta. Laihdutus vie lihasmassaa, joten liikunta on tärkeää.
    A* loittelijalle riittää 30-45 minuutin tasasykkeinen kävelylenkki kolme kertaa viikossa. Jos elämäntaparemonttia haluaa jatkaa, kunnon parantuessa lenkin kestoa pidennetään 45-60 minuuttiin.
    *Hengästyttävää liikuntaa kuntosalin lisäksi olisi hyvä olla 3-5 kertaa viikossa 45-60 minuuttia.

Aamiainen

30-45 g kaurahiutaleita
    100 g raejuustoa
    50 g marjoja
    10 g lesitiini-rasvahappovalmistetta
    2 kpl Omega 3 -kapseleita
    Lounas
    100-150 g kalaa, broileria tai vähärasvaista naudanlihaa
    25 g raejuustoa
    Reilusti vihanneksia
    10 g oliiviöljyä

Välipala

1 vähähiilihydraattinen proteiinipatukka (alle 10 grammaa imeytyvää sokeria per patukka) tai proteiinijuoma tai rahkapurkki + marjoja

Päivällinen

100 g kalaa, broileria tai vähärasvaista naudanlihaa
    30-50 g pastaa tai riisiä tai 150 g-250 g perunaa
    tai 1-3 palaa täysjyväleipää
    Reilusti vapaavalintaisia vihanneksia

Iltapala

250 g maitorahkaa /
    250 g munanvalkuainen
    mehukeittoa (sokeroimaton)
    10 g kuituvalmiste
    15 g lesitiini-rasvahappovalmistetta tai 2 kpl kananmunankeltuainen tai
    15 g oliivi- tai kookosöljyä
    2 kpl Omega 3 -kapseleita

Keittämisen voi vaihtaa myös paistamiseksi, jos käyttää teflonpannua, jolloin paistamiseen ei tarvita rasvaa. Hiutaleiden, riisin ja vihannesten painot ovat kuivapainoja ennen keittämistä.

Miesten annokset ovat kolmanneksen suurempia.

17. nainen Vierailija

Olen mitoiltani nippa nappa normaalin rajoissa (168 cm, 69 kg) ja painaisin kyllä sata kiloa,
    jos söisin noin paljon kuin täällä kehoitetaan. Päivittäinen kalorimääräni on tuhannen tienoilla
    (pidän melko tunnollisesti ruokapäiväkirjaa) ja sillä pysyn juuri ja juuri näissä mitoissa. Joskus
    pitää paastota muutama päivä. Enkä valehtele.

18. IP Vierailija

Minä olen samaa mieltä, että ruokavalio pitää olla monipuolinen ja karppaminen on muoti villitys, joka tuli ja meni ohi saman tien... En ketään nähnytkään laihduttanen sillä... Kokeilin itsekin, ei muuta kun suolisto tukkoon.... Luonnolisesti ihmiselle kuuluu kaikki, poteiinit ja hilyhidraatit ja rasvat...

19. IP Vierailija

Olen aina ollut normaali painoinen 158 /58-60 kg.
    Päätin laihtua, ne 8 kiloa jotka sain kestänyt jokapäiväsellä sauvakävelyllä ja pisteiden määrän (18) laskettuna puoli vuotta! Ja olin silloin 36 ja kävin töissä ja tein kaikki mahdolliset laihtumisen edestä... Alkot, karkit, ym oli kokonaan pois silloin... Se vain kestää, ei paino nopeasti putoa kaikilla ja jos ei ole liian ylipainoinen,se kestää...

Tsemppiä vain!

Nyt melkein 49... ja vähän tullut kiloja takaisiin (2kg) ja en tiedä, kuinka saan sen taas pois, kun väsyttää jo... :)

20. kunhan ajattelin Vierailija

Onko tuo ruokavalio oikeasti terveellinen ja laihduttajalle sopiva?

Mukana on niin makeutusaineella makeutettua keittoa kuin protiinipatukoitakin.

Tuo kuituvalmiste, jota varmaan olisi tarkoitus käyttää, koska se on dieetinlaatijan tarjoama, on kyllä huippu.

Fiber by Jutta G kuituvalmiste 300 g - GoFitness

Ravintokuitua (79%) maissista, psylliumin kuoresta ja inuliinista yhteensä 13 g. Papaiinia 500 mg.

Mihin tarvitaan maissia????

Inuliini aiheuttaa monille vatsavaivoja, miksi siis syödä sitäkään?

Paras on kuitenkin tämä:

"Muistathan nauttia päivän mittaan runsaasti vettä yhdessä terveellistä ja konipuolista ruokavaliota! " Eli mikä on konipuolinen ruokavalio? Ei anna tuotteesta lutettavaa kuvaa.:D

Miksi käyttää jotain maissiseosta; maissihan on tunnetusti paljosti geenimuunneltuakin, kun voi käyttää ihan pelkkää psylliumia ja edullisemmin. CocoVi :: Psyllium

No, käyttää kuka käyttää. Itse en saattaisi syödä tuollaista määrää kaurahiutaleita. Siinä olisi niin ähky ja hiilariväsy, ettei mitään tolkkua. Vaan voihan tuosta poimia ne itselle sopivat osat, jättää vaan turhat hiilarit pois.

21. alenec Uusi jäsen

Saadut tykkäykset:
    0
    Laihdutuslääke - http://fi.thermacuts.com Olen syönyt garcinia cambogia plussaa kaksi kuukautta, ja täytyy sanoa, että olen enemmän kuin tyytyväinen tuloksiin. Olen pudottanut yli 5 kiloa, enkä ole muuten joutunut paljoa muuttamaan ruokavaliotani tai liikunnan määrää. Ihana ravintolisä!!!! Oloni on mitä mahtavin :)

Last edited: 25.12.2016
  22. S80 Vierailija

Taisi jäädä peruskoulukin väliin sinulta. Myötähäpeän puolestasi, itse näköjään et osaa. :/ :/

23. vierailija Vierailija

Kaikki kirjoittajat tuntuu olevan liikkujia ja hoikkia jo valmiiksi... Hyviä ruokavalioita kyllä mutta tälläisen oikeasti lihavan ihmisen joka ei vaan jaksa liikkua tai on niin kipeät nivelet ettei huvita on vaikea vaan samaistua noihin. Se on harmi. Kun jostain löytyisi vielä ohjeet millä hitolla sen painon saa pysymään sitten alhaalla kun itse koko elämäni jojoan. Saan noilla ruokavalioilla aina pois paljon kiloja ja sitten ne tulee takaisin. Taas surkeena koitan etsiä elämänmuutikseen apuja..

Kaikki kentät ovat pakollisia
Luonnos tallennettu Luonnos poistettu

Jaa tämä sivu

Alibi
Anna
Deko
Dome
Erä
Hymy
Kaksplus
Kippari
Kotilääkäri