15vuotias siskoni on kyllä melko hölmön oloinen niin vanhaksi,kauhee kauppareissu!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja nellien
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
N

nellien

Vieras
tyttö on kiltti ja avulias,mukava. mutta eilen käytiin citymarketissa ja mä sain jatkuvasti hänelle sanoa missä pitää kulkea.

ei siis ole tuttu kauppa hänelle, joten eihän hän voinut tietää mistä mitäkin haetaan. no pyöri koko kauppareissun RATTAIDEN EDESSÄ, monta kertaa sanoin siitä, aina ajautu siihen uudelleen, pyöri toisten ihmisten edessä,melkein törmäili muihin, kun ei ollut mitään järkeä siitä miten siellä kaupassa kuljetaan, mä joutusin ohjaamaan sitä sanallisesti ku pikkulasta,muuten ois kävellyt päin ihmisiä.

yritin nätisti sanoa että kulkisi rattaiden takana,perässäni jos ei tiedä mihin ollan menossa.

eka hän työnti rattaita,mutta kun sanoin että isoa käytävää vasemmalle, hän jäi seisomaan koko ihmisliikenteen tukkeeksi keskelle käytävää. ei kuulemma muistanut kumpi on vasempi(no eipä viittinyt näköjään kysyy että niin kumpaan suuntaan, seiso vaan siinä eikä tajunnut että tukkii kulkureitin aika pahasti ).

sit jos mä otin jotain esim.maitoa tää pyöri ihmisten jaloissa, mä en tajua, yhtä rasittava kaupassa käynti oli kuin oman 6.5vuotiaan kanssa. eikö 15v pitäsi osata ihan itsenäisesti kulkea isossakin kaupassa ilman jatkuvaa sanomista. huh. pidän siskostani,mutta kauppaan se ei minun kanssani enään tule pääsemään.

15 vuotias on aika myllerryksessä.. Muistan itekkin kuinka tyhmä olo oli kun ei tajunnu ihan yksinkertaisia juttuja, teki asioita hölmösti jne. Etkö muista itse olleesi 15 vuotias?

Pitääkö tommosesta hermostua niin, ettei pääse enää kauppaan mukaan? Ens kerralla vois sujua jo paremmin.

no mä olin ton ikäisenä töissä,hoidin pikku sisaruksia itsenäisesti, kävin kaupassa isommatkin ostokset. enkä pyörinyt kenenkään jaloissa missään. kyl pitäs vähän kehittyä 15ikävuoteen mennessä.

en mä jaksa isoa ihmistä paimentaa kaupassa kuin pikku lasta,rasittavaa. meidän 2vuotias osaa kulkee paremmin kaupassa.

olisi varmaan kannattanut aloittaa kävelyharjoitukset pikkuisen aiemmin kuin 15 vuotiaana.ei tuon ikäisen kuulu enää rattaissa olla sen kummemmin kuin sen 6,5 vuotiaankaan

mietin että jos se oli sellasta ujoutta. Kun ei oikein tiedä miten siskon kanssa toimitaan kaupassa. Siis sellasta kun mäki vien mummua ja pappaa kauppaan enkä tiä mitä niiden listalla on, niin kuljen siinä niiden kanssa ja katson vaan että kaikki sujuu, ylettää hyllyille ja no tässä vuorostani minä katson että mummu tekee tilaa muille ettei olisi tukkeena. Mutta huomaan, että kauppareissut ovat noin tosi hankalia.
Ja kyllä muistan itsekin olleeni 15 v ja ehkä vähän ihmisten tiellä. ajatukset on kulkenut täysin muualla.. Ymmärrän kyllä hyvin sun tunteen, onhan se ärsyttävää
Ja kyllä mäkin olin jo 15 v töissä ja vahdin omia sisaruksia ja katoin että isovanhemmat ottaa lääkkeensä.

no mä olin ton ikäisenä töissä,hoidin pikku sisaruksia itsenäisesti, kävin kaupassa isommatkin ostokset. enkä pyörinyt kenenkään jaloissa missään. kyl pitäs vähän kehittyä 15ikävuoteen mennessä.

en mä jaksa isoa ihmistä paimentaa kaupassa kuin pikku lasta,rasittavaa. meidän 2vuotias osaa kulkee paremmin kaupassa.

Kun hoidit sisaruksiasi tuon ikäisenä, et sitten tätä, nyt 15v:tä opettanut itsenäisemmäksi?.. uups.. nyt olin ehkä hiukan kärkäs, mutta raivostuttaa tuollanen arvostelu ja hermostuminen. Ehkäpä hän oli vaan paniikissa, ja koitti olla vaan tekemättä virheitä, tietäen että sä kilahdat niin herkästi..

Itse inhosin kaupassa käymistä vanhempien siskojen kanssa tuossa iässä. Aina tuntui että olisi ollut tiellä, ja kun ei vielä pyörittänyt omaa huus hollia, niin ei tuon isomman perheen ostosreissuissa osannut "ennakoida" mihin sitten suunnataan. Omien vanhempien kanssa ei tuossa iässä juurikaan käynyt, ja jos kävi, niin meni omia polkujaan. Siskojen mukana yritti kohteiliaasti pysytellä siinä seurassa.

Yhteistyössä