1v Lapsen päivä rytmit

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Äiti 20v
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Ä

Äiti 20v

Vieras
Elikkä miten teillä muilla on päivä ohjelma? Ihan sama mikä päivä, mutta meillä näin:

klo. 09.00 Herätys
klo. 09.30 Aamupuuro + maitoa 100ml
klo. 10.00 Aamupesut, pottailu harjotukset + vaatteiden vaihto
n. 11-13 Leikkimistä sisällä/ulkona
klo. 13 Ruoka + päiväunet
13.30-14.30/15.00 Niitä päiväunia
15.30 Pottailua ( Harjotusta )
klo. 16.00 Ruokailu
17-19 Leikkimistä
klo. 19.30 Iltapesuja, pottailua
klo. 20.00 Puuro + Maito pullon kanssa sänkyyn

Nukkuu aamuun asti..

Mimmosia rytmejä teillä, eikä nyt tarvii just kellontarkkaa mut olisis kiva tietää muidenki rytmejä :)

ajat on siis noin...
07.45 - 8.15 herätys, sitten vaatteet päälle ja maitoa.
08.45 - 09.15 aamupala, pottailu, hampaiden pesu
vapaata toimintaa
11.00 lounas, pottailu
11.45 päikkärit
13.30 - 14.30 herää, välipala, pottailu
16.00 - 16.30 päivällinen, pottailu, päikkäreille
17.30 - 18.30 herää
18.30 - 19.30 aikuiset juo esim kahvia, lapsi syö vaik hedelmän, pottailua
20.00 - 20.30 iltapala, pottailua, yökkärin päälle, hampaiden pesu
iltasatu
21.00 - 21.30 nukkumaan

ei sen pottailut nyt tarttee olla noin aikataulutettua herranjestas. puoli tuntia pottailua? lapsi oppii potalle kun on siihen valmis. toki siinä voi käyttää mutta ei nyt tarttee istuttaa joka välissä ja harjoitella ja treenata sikana.

meidä 1.5 v

8.30 ylös, aamupala, potta (jos nyt kerta pitää mainita), pyllypesut päälle
10.00 ulos leikkimään
12.00 sisään
13.00 ruoka
13.30 päikkäreille
16.30 ylös
17.00 ruoka ja sit ulos leikkimään
18-19.00 sisälle
20.00 iltapala
21.00 iltapesut, hampaat yms.
21.30 unta ja nukkuu koko yön

Hedelmiä ja marjoja menee ruoan päälle ja välipalana miten kerkee ja potalla käydään kun keretään

ajat on siis noin...
07.45 - 8.15 herätys, sitten vaatteet päälle ja maitoa.
08.45 - 09.15 aamupala, pottailu, hampaiden pesu
vapaata toimintaa
11.00 lounas, pottailu
11.45 päikkärit
13.30 - 14.30 herää, välipala, pottailu
16.00 - 16.30 päivällinen, pottailu, päikkäreille
17.30 - 18.30 herää
18.30 - 19.30 aikuiset juo esim kahvia, lapsi syö vaik hedelmän, pottailua
20.00 - 20.30 iltapala, pottailua, yökkärin päälle, hampaiden pesu
iltasatu
21.00 - 21.30 nukkumaan

Te ette sitten vissiin ulkoile ollenkaan?

Miten muuten, käyttekö jossai asukaspuistoissa lapsen kanssa, vai pihalla kaksin? Meidän pihalla ei asu muita 1v lapsi tai vanhempia kaikki on keskiikäisiä tai juoppoja joten ei pihapiirissä ole kaveri seuraa ja alkaa jo tympiä olla ulkona lapsenkanssa kaksin ja 1 v vaan köröttää laatikolla, olisko ehdotuksia?

Onpas tosiaan suht skarppi rytmi teillä... Meillä mä oon hoitovapaalla reilun yksivuotiaan kanssa kotona, toinen lapsi syntyy muutaman kuukauden päästä. Herääminen tapahtuu yleensä puoli yhdeksän, yhdentoista välillä, jos ei ole aamusta mitään sovittuja menoja. Ihan ekaksi vaipanvaihto, sitten keittiöön puurolle. Meillä voi mennä aamupalan syömiseen helposti tuntikin, kun ruokkii lapsen lisäksi itsensä ja koiran.
Tilanteen ja oman jaksamisen mukaan saatetaan lähteä ulkoilemaan, jos ei niin koitetaan kotosalla saada aika kulumaan. Ruokailu on viimostaan kahdelta, riippuen monelta on herätty, sen jälkeen oon tavallisesti vienyt omaan sänkyyn ja uni tulee aika nopsaan. Päiväunia oon pyrkinyt rajoittamaan maksimissaan kahteen tuntiin, joskus on herättämättä nukkunut kolmekin tuntia päivällä. (Perinyt vanhempiensa unenlahjat.)
Isi tuleekin sitten jo kotio, kun lapsi herää päikyiltä, mä alan valmistaa iltaruokaa, joka syödään viiden, puoli seitsemän välillä. Ilta meillä on sitten sellaista oleilua, jos nyt ei lähdetä porukalla käymään kaupassa tai kylässä. Iltapuuro on puoli yhdeksän, puoli kymmenen aikoihin ja sen jälkeen on luettu yleensä satukirjaa ja nukahtaminen vaihtelee melkoisen paljon, joskus uni tulee vartissa ja joskus vasta tunnin päästä. Iltasuihkussa käydään kolme, neljä kertaa viikossa, saunassa kerta pariin viikkoon. Potta löytyy, mut lykkäsin sen opettelua ensi kesään...

Alkuperäinen kirjoittaja Äiti 20v;22034554:
Miten muuten, käyttekö jossai asukaspuistoissa lapsen kanssa, vai pihalla kaksin? Meidän pihalla ei asu muita 1v lapsi tai vanhempia kaikki on keskiikäisiä tai juoppoja joten ei pihapiirissä ole kaveri seuraa ja alkaa jo tympiä olla ulkona lapsenkanssa kaksin ja 1 v vaan köröttää laatikolla, olisko ehdotuksia?

omalla pihalla (kerrostalo siis) joskus mut siinä ei ole muita lapsia. me asutaan kaupungin keskustassa ja leikkipuistoja kävelymatkan päässä 5 kpl. aina jossain puistossa joku on kun menee 10 aikaan aamulla. muutkin mammat pientensä kanssa :)

[QUOTE="irma";22034540]Te ette sitten vissiin ulkoile ollenkaan?[/QUOTE]

Ulkoillaan kyllä joka päivä, mut ajat siihen vaihtelee. Tänään oltiin ulkona aamutoimien jälkeen, kunnes piti tulla laittamaan ruokaa, sitten oltiin iltapäivällä päikkäreiden ja välipalan jälkeen leikkipuistossa, kunnes taas tekemään ruokaa. Sitten kahvihetken jälkeen käytiin autolla kaupasta hakemassa maitoa ja oltiin taas ulkona kunnes oli iltapalan aika. Jonain päivinä kesällä syötiinkin pihalla.

Onpas tosiaan suht skarppi rytmi teillä... Meillä mä oon hoitovapaalla reilun yksivuotiaan kanssa kotona, toinen lapsi syntyy muutaman kuukauden päästä. Herääminen tapahtuu yleensä puoli yhdeksän, yhdentoista välillä, jos ei ole aamusta mitään sovittuja menoja. Ihan ekaksi vaipanvaihto, sitten keittiöön puurolle. Meillä voi mennä aamupalan syömiseen helposti tuntikin, kun ruokkii lapsen lisäksi itsensä ja koiran.
Tilanteen ja oman jaksamisen mukaan saatetaan lähteä ulkoilemaan, jos ei niin koitetaan kotosalla saada aika kulumaan. Ruokailu on viimostaan kahdelta, riippuen monelta on herätty, sen jälkeen oon tavallisesti vienyt omaan sänkyyn ja uni tulee aika nopsaan. Päiväunia oon pyrkinyt rajoittamaan maksimissaan kahteen tuntiin, joskus on herättämättä nukkunut kolmekin tuntia päivällä. (Perinyt vanhempiensa unenlahjat.)
Isi tuleekin sitten jo kotio, kun lapsi herää päikyiltä, mä alan valmistaa iltaruokaa, joka syödään viiden, puoli seitsemän välillä. Ilta meillä on sitten sellaista oleilua, jos nyt ei lähdetä porukalla käymään kaupassa tai kylässä. Iltapuuro on puoli yhdeksän, puoli kymmenen aikoihin ja sen jälkeen on luettu yleensä satukirjaa ja nukahtaminen vaihtelee melkoisen paljon, joskus uni tulee vartissa ja joskus vasta tunnin päästä. Iltasuihkussa käydään kolme, neljä kertaa viikossa, saunassa kerta pariin viikkoon. Potta löytyy, mut lykkäsin sen opettelua ensi kesään...

lapsi kaipaa ulkoilua ihan totta! käykää nyt ees vaik joka toinen päivä tai ilta ulkona. jos ei leikkipuisto huvita niin rattailla ajelee tai jotain? keinuminen yms. on kivaa!

lapsi kaipaa ulkoilua ihan totta! käykää nyt ees vaik joka toinen päivä tai ilta ulkona. jos ei leikkipuisto huvita niin rattailla ajelee tai jotain? keinuminen yms. on kivaa!

Nojuu, oon tuosta ulkoilusta tinkinyt, kun sairastuin synnytyksenjälkeiseen masennukseen. Ja toki me ulkoillaan, ihan koirankin takia käydään kävelyillä, poika tykkää nähdä traktoreita ja rekka-autoja. Ollaan puistoiltukin, vaikkei mitenkään liikaa. Välillä vaan on viikkoja, ettei jaksa edes joka toinen päivä ja huono omatuntohan siitä tulee. Opettelen silti olemaan itsellenikin armollinen ja kuulemma lapsi on kuitenkin hyvin hoidettu. (Tämä siis ihan hoitohenkilökunnalta kuultua.)

Uusimmat

Yhteistyössä