1v. lapsen tapaamisista ja isän raivostuttava käytös

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja winhis
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

winhis

Aktiivinen jäsen
16.04.2007
1 339
0
36
Olen juuri eronnut miehestäni, meillä on 1v 4kk lapsi. Kysymys siis olisi tapaamisista, kaipaisin mielipiteitä näistä kähdesta vaihtoehdosta:

1) Lapsi olisi viikonloppuna yhden yön (n. vuorokauden) isänsä luona ja lisäksi isä hakisi tytön pari kertaa viikossa tarhasta ja viettäisi pari tuntia lapsen kanssa omassa kodissaan ja toisi tytön minulle ennen iltapalaa. Minusta tämä olisi kaikille vähän hektistä ja sekavaa.

2) Lapsi olisi isällään yhden arkiyön (isä hakisi tarhasta ja veisi sinne aamulla) ja yhden vuorokauden viikonloppuna. Minusta tämä olisi selkeä lapselle, saisi olla kunnolla isänsä kanssa silloin kun on, mutta ei olisi kerralla kuitenkaan liian pitkää aikaa.

Lisäksi haluaisin mielipiteitä, kuinka mun pitäisi toimia, kun isä ei halua sitoutua mihinkään tiettyyn aikatauluun tapaamisten kanssa. Eli viikko kerrallaan sovittaisi ja kuten hän sanoo: "silloin kun mulle sopii". Paljon haluaa kyllä lasta nähdä, mutta oman aikataulunsa puitteissa, mulla ei ole juuri väliä. Isä on ns. viikonloppualkoholisti, juo monesto kolme päivää aamusta iltaan ja siksi kai ei halua sitoutua noihin viikonloppuihin. Lisäksi saan jatkuvasti kuulla haukkumista: "huora, lehmä, huono äiti..." Miten voisin saada asiat sujumaan niin, ettei tarvis tapella ja että mäkin voisin vähän suunnitella elämääni?

Ikävä tilanne :(

Meillä lapsi oli n.1v. kun erottiin. Lapsi on alusta alkaen ollut joka 2. vkl isällään (töiden mukaan tosin: välillä 3vk väli, välillä 2vkl peräkkäin). Lapsi on sopeutunut yllättävän hyvin, mutta pieniä ongelmia on ilmennyt välillä.

Voisiko "lapsiviikonloppu" sitoa isää pysymään selvinpäin? Meillä isä hoitaa rellestämiset muulloin, joten lapsiviikonloppu on lapselle. (kai).

Jos antamistasi vaihtoehdoista pitäisi valita, niin valitsisin kuitenkin ykkösen, sillä koti on aina koti, siellä nukutaan. Voisi olla rauhallisempi vaihtoehto kuitenkin.

Voittehan kokeilla toista ja sitten toista vaihtoehtoa jollei toimi? Kannattaisi ehkä myös jutella lastenvalvojan kanssa, mitä mieltä hän on. Sieltä saa usein kokemuspohjaista tietoa..

Ykkösen valitsisin minäkin.Meillä on ihan juuri ap:n kaltainen tilanne ja pelkäänpä että tapaamiset eivät tule sujumaan.Ei jaksanut nytkään hakea lasta tapaamiseen,vaikka itse kysyi voiko hän hakea.Emme ole vielä muuttaneet virallisesti eri osoitteisiin.Isä on alkoholisti ja se ja pelaaminen nyt elämän ykkösenä.
Se nyt on fakta että ne minimitapaamiset pitää saada kirjallisena,muistutukseksi sille isällekin.
Meillä vaikuttaa siltä että isää ei saa suosiolla edes lastenvalvojalle sopimaan asioista.

Yhteistyössä