1v taapero räkätaudissa... Mitä haen apteekista?

pypylleröinen

Aktiivinen jäsen
05.07.2010
1 890
0
36
Ihan perus nestemäistä panadolia on, samoin noita nasolin-nenätippoja, mitä saa vauvasta asti antaa. Ja pronaxenia löytyy kaapista. Ja sitä aeurista, vai mitä ikänä olikaan, se antihistamiini. Mutta jos mä nyt meen käymään apteekissa, ni varmaan kannattaa ostaa myös pamolia? Eiks sitä voi antaa rinnakkain panadolin kanssa, jos oikeen pahaks iskee tauti?
Onko toi pronaxen sellasta, että sitä voi antaa ihan kipuunkin, vai onks se vaan kuumeeseen? Tuo ipana ei oo kun kerran ollut kipeenä, lukuunottamatta korvatulehduksia, joten näistä ei nyt kauheesti oo kokemusta. Korviin tuo tauti tosta kuitenki kohta iskee.
Onko jotain mitä apteekista siis vielä vois ostaa helpottamaan ton oloa?

Illalla mennään eukaliptushöyryyn, sängyn pää on koholla, ja sipuliakin voin laittaa sängynpäähän.

Mitäs muuta?

Olenkohan ihan väärässä jos väitän että Panadolissa ja Pamol F:ssä on ihan sama parasetamoli vaikuttavana aineena? En ymmärrä miksi pitäis kahta samaa lääkettä antaa?

Alkuperäinen kirjoittaja pypylleröinen;22179393:
Ihan perus nestemäistä panadolia on, samoin noita nasolin-nenätippoja, mitä saa vauvasta asti antaa. Ja pronaxenia löytyy kaapista. Ja sitä aeurista, vai mitä ikänä olikaan, se antihistamiini. Mutta jos mä nyt meen käymään apteekissa, ni varmaan kannattaa ostaa myös pamolia? Eiks sitä voi antaa rinnakkain panadolin kanssa, jos oikeen pahaks iskee tauti?
Onko toi pronaxen sellasta, että sitä voi antaa ihan kipuunkin, vai onks se vaan kuumeeseen? Tuo ipana ei oo kun kerran ollut kipeenä, lukuunottamatta korvatulehduksia, joten näistä ei nyt kauheesti oo kokemusta. Korviin tuo tauti tosta kuitenki kohta iskee.
Onko jotain mitä apteekista siis vielä vois ostaa helpottamaan ton oloa?

Illalla mennään eukaliptushöyryyn, sängyn pää on koholla, ja sipuliakin voin laittaa sängynpäähän.

Mitäs muuta?

Kahta parasetamolilääkettä ei voi antaa rinnakkain. Pamol vaan on erimuodossa kun nestemäinen. Ja pronaxen on myös kipulääke,itse olen antanu vain kovaan kipuun, esim sillon kun huutaa korviaan.

NenäFriida ja sillä imet mahdollisimman paljon räkää pois, ettei menisi korviin. :)

...lääkkeistä en osaa sanoa, kun meillä on tarvittu tähän mennessä tasan panadolia pari kertaa koko tytön elämän aikana. Suolatippoja oon laittanu nenään ennen tuota imemistä, että saa paremmin imettyä.

Meillä ainakin lääkäri sanoi että jos tavis ; panadol,burana lääkkeet ei tehoo niin sit pronaxen, koska on niin tehokas. Sinuna ostaisin; nenäfriidan, keittosuolatippoja, TOSI pehmeitä nenäliinoja.
Kandee toki pitää sängyn pää korkeena, tai laittaa oma tyyny, jotta olis hyvä koho asento. Helpottais pikku ihmisen oloa ja ei välttis lyö heti korviin. Höyryhengitystä ja tsemppiä. Sinulle voimia ja lapselle paranemisia :)

Panadolin ja Pronaxenin lisäksi voit hankkia Buranaa tai muuta ibuprofeiinia. Varalta voisi myös olla Panadol-suppoja, kun joskus kipeänä lapset ei oikein tykkää syödä mitään.

Alkuperäinen kirjoittaja Kärppis näköjään harmaana;22179421:
NenäFriida ja sillä imet mahdollisimman paljon räkää pois, ettei menisi korviin. :)

...lääkkeistä en osaa sanoa, kun meillä on tarvittu tähän mennessä tasan panadolia pari kertaa koko tytön elämän aikana. Suolatippoja oon laittanu nenään ennen tuota imemistä, että saa paremmin imettyä.

Joo, toi nenäfriida jäi multa pois tosta alusta :)

sä voit antaa panadolia ja pronaxenia, tai pamolia ja pronaxenia rinnakkain. Älä sotke panadolia ja pamolia, äläkä pronaxenia buranan kanssa tai maksa voi hajota.
Osta suolatippojen sijaan suolavettä sumutinpullossa. Helpompi saada nenään asti.

Alkuperäinen kirjoittaja meillä jatkaa;22179437:
Niin ja nuo keittistipat on siitä hyviä että voi laittaa niin usein, ja lapselle tulee siitä yleensä aivastut reaktiota joten saa sitä räkää pois.

Meillä on näitäki joo, mutta ei oo käytetty kun pari kertaa ekan räkätaudin aikana. Jotenki ei saatu niistä mitään hyötyä. Mutta jospa taas kokeillaan :)

Osta vaikka laastaria...

Oikeasti mene ennemmin ruokakauppaan ja osta mustaviinimarjamehua, jota juotat lapselle lämpimänä. Ihan turhaa antaa mitään lääkkeitä flunssaan. Juotavaa, c- vitamiinia (mitä saa siitä mehusta paljon tehokkaammin kuin purkista) ja lepoa.

[QUOTE="suski";22179460]Panadolin ja Pronaxenin lisäksi voit hankkia Buranaa tai muuta ibuprofeiinia. Varalta voisi myös olla Panadol-suppoja, kun joskus kipeänä lapset ei oikein tykkää syödä mitään.[/QUOTE]

Toi onneks rakastaa ton panadolin makua :D Suu auki aina odottaa sitä, kun näkee edes ruiskun :D Ja suuttuu, kun saa niin pienen annoksen :D
Supot ei meillä onnistu. Se vaan ei pysy siellä missä pitäis, vaikka tekis mitä taikoja... :rolleyes:

Juu ei tuo hirveesti (keittistipat ) oo meilläkää jeesannu, mut kun jotenki uskoo ite siihe ni auttaa ees vähä. Tai ite oon huomannu et räkä tullu juoksevammaks eikä niin paksuna.

[QUOTE="suski";22179460]Panadolin ja Pronaxenin lisäksi voit hankkia Buranaa tai muuta ibuprofeiinia. Varalta voisi myös olla Panadol-suppoja, kun joskus kipeänä lapset ei oikein tykkää syödä mitään.[/QUOTE]

ei saa missään nimessä antaa pronaxenia ja buranaa sekaisin!

Alkuperäinen kirjoittaja pypylleröinen;22179528:
Kuka sanoi, ettei oo kuumeessa?

Ei kukaan, mutta nuhakuumeeseenkaan ei tarvitse antaa mitään lääkettä, vaan oloa voi helpottaa levolla, juotavalla ynnä muulla. Esim. se suunnittelemasi eukalyptushöyry on oikein hyvä idea. Ja kun sulla tuntui olevan jo valmiiksi vaikka mitä lääkkeitä mitä antaa sitten jos lapsi on kivulias. Mutta anna vasta sitten kun oikeasti on kivulias, älä varan vuoksi. Heikennät vain lapsen vastustuskykyä, jolloin vielä helpommin nuha menee korviin.

Alkuperäinen kirjoittaja 3n äiti;22179706:
Itse annan flunssaisille lapsille mustaherukkamehua reilusti ja höyryhengitystä nenän tukkoisuuteen. En oikein ymmärrä tota lääkitsemishysteriaa...

Tosi oudolta minustakin kuulostaa. Tuon ikäiset ovat usein flunssassa, johan siitä menee koko elimistö sekaisin, jos tuupataan lääkettä lääkkeen perään. Lepoa ja lämmintä juotavaa ja sitten kuumelääkettä, jos on kovin tuskainen olo ja kuume nousee korkeaksi.

En minä ainakaan ole antanut räkätautiin mitään keittosuolatippoja vahvempaa. Toki sitten, jos on kuume noussut korkealle, olen antanut Panadolia. Mutta en oikein kannata pienten lasten hurjaa lääkitsemistä.

Yhteistyössä