Meidän 1v2kk tyttönen on ollut lyhyt- ja huonouninen koko ikänsä. Pisimmät päiväunet ovat olleet 2h, sellaisia on sattunut puolenkymmentä kertaa, yleensä nukkuu 45 min - 1,5h kerrallaan. Yöunet näyttää vakiintuneen 10h, riippumatta nukkumaanmenoajasta. Aikaisemmin nukkui 21-7, aikaistettiin nukkumaanmenoa, toiveissa, että nukkuisi enemmän, mutta nyt nukkuu 20-6...
Eipä siinä muuten mitään, mutta kun tyttö väsähtää tosi nopeasti. Tarvitsee edelleen 2 päiväunet, että selvitään iltaan asti. Aamulla väsähtää jo 2h valvomisen jälkeen, eka päikkäreille on mentävä jo viimeistään 9 aikoihin. Iltapäivällä n 14 aikoihin nukutaan uudelleen. Toisten päiväunien poisjättäminen ei auta, tyttö on vain entistä kiukkuisempi ja väsyneempi, ja vaikka yöunille mentäisiin parikin tuntia aikaisemmin, aamu alkaa vastaavasti aikaisemmin. En suoraan sanottuna kehtaisi aikaistaa aamuja yhtään enempää, tuo klo 6 on jo ihan riittävän aikainen minulle
Aamulla tyttö pomppaa jalkeille nopeasti ja virkeän oloisena, joten uudelleen nukuttaminen ei onnistu. Olen kokeillut sitäkin. Ei nukahda viereenkään.
Onko muilla tällaisia nopeasti virkistyviä, nopeasti väsähtäviä yksivuotiaita?
Eipä siinä muuten mitään, mutta kun tyttö väsähtää tosi nopeasti. Tarvitsee edelleen 2 päiväunet, että selvitään iltaan asti. Aamulla väsähtää jo 2h valvomisen jälkeen, eka päikkäreille on mentävä jo viimeistään 9 aikoihin. Iltapäivällä n 14 aikoihin nukutaan uudelleen. Toisten päiväunien poisjättäminen ei auta, tyttö on vain entistä kiukkuisempi ja väsyneempi, ja vaikka yöunille mentäisiin parikin tuntia aikaisemmin, aamu alkaa vastaavasti aikaisemmin. En suoraan sanottuna kehtaisi aikaistaa aamuja yhtään enempää, tuo klo 6 on jo ihan riittävän aikainen minulle
Onko muilla tällaisia nopeasti virkistyviä, nopeasti väsähtäviä yksivuotiaita?