1v4kk tytöllä kova kuume!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "jenni"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
J

"jenni"

Vieras
Hätäilijä-esikoisen-äiti täällä kyselee: Viimeyönä tytöllä oli 39 kuumetta,annoin panadol-liuosta, aamulla sama homma+sama toimenpide,päiväunien jälkeen klo 14 39,8 kuumetta, taasen annoin panadolia ja juottanut olen joka välissä kun ruoka ei meinaa maistua, mutta on syönyt jonkinverran tänää.
Äitini sanoi että tuommosta kuumeilua on lapsilla liikkeellä, mutta eipä se nyt lohduttanut. Viimeviikolla tytöllä oli 5 päivää kestävä yskä, nyt mietinkin onko seurauksena korvatulehdus+kuume. Odotanko huomisaamuun ja teekooseen soittelua vai lähdenkö käymään mehiläisessä?

Meillä nousi tytöllä vaan ihan yhtäkkiä yli 38-asteinen kuume. Huusi vaan koko ajan eikä Panadolikaan oikein laskenut kuumetta. No, vein lääkäriin ja kolme viikkoa sitten sairastettu korvatulehdus ei ollutkaan parantunut ja taas saatiin kuuri.

Sanotaan että korvatulehdus paranisi itsekseen kolmessa päivässä mutta ei meillä ainakaan ole parantunut. Lähtisin näyttämään lääkärille jos on kovin itkuinen ja sattuu haromaan korvaansa.

Meillä oli yskää pitkään ja kuumetta kahteen otteeseen, tauti tuli ja meni vähän eri oireilla. Mutta ei onneksi korviin mennyt. Jos sua huolettaa niin lääkärissä käynti ei ole koskaan turha.
Voin suositella myös tätä luettavaksi: www.terveyskirjasto.fi ja sieltä: kuume lapsella. Me ollaan joskus soitettu neuvoja täältä: terveysneuvonta puh. 09-10023.
Parempaa vointia toivotellen!

Mä antaisin tuon Panadolin lisäksi vielä Buranan. Onhan tuo kuume tosi korkea mutta pienillä lapsilla se usein onkin. Tai ainakin mun lapsilla on aina lähemmäs neljäkymmentä sen ekan vuorokauden aikana. Lääkitsen aina kun alkaa hipoa tuota 39. Kuume sinällään hyvä kun sillon kroppa taistelee sitä pöpöä vastaan kunnolla mutta tietysti kuumekouristelun riski kasvaa kun kuume nousee yli 39. Ja jos ei lääkitsemisestä huolimatta laske niin lääkärissä käynti lienee paikallaan. Jos tehokas lääkitseminen välillisesti laskee tänään kuumetta niin itse odottaisin huomiseen. Jos huomennakin vielä noin korkea kuume niin sitten veisin kyllä lääkäriin. Mutta jos sulla on syytä niitä korvia epäillä niin sitte ehkä kannattaa viedä jo tänään.

Yhteistyössä