1v7kk ja ei syö

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Pilvenreuna
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
P

Pilvenreuna

Vieras
Meillä on ongelmia syömisen kanssa. 1 v 7 kk poikamme syö kunnolla ainoastaan hoidossa. Siellä menee isoja lautasellisia ja kaikki kiltisti. kotona syöminen on NIIN hankalaa. Ymmärrän että ehkä hoitopäivän jälkeen ei ruoka menekkään kun on syönyt niin paljon päivän aikana, mutta kun ei ruoka mene viikonloppunakaan... Joskus voi olla että ei lusikallistakaan, joskus muutama. Ei auta vaikka antaisin hänen itse syödä tai syötän. Vielä jokin aika sitten aamu- ja iltapuuro meni ok, mutta nyt ei tahdo enää nekään mennä. Mä olen koittanut kirjoja näyttää, leikkiä lentokonetta, itkenyt ja parkunut itsekin....siis aivan mahdotonta. Koittanut omatekosta ruokaa ja purkkiruokaa. Hän on aina ollut hieman huono syömään, mutta ennen sinne sentää joka kerta meni jotain, nyt todellakin voi olla että ei syö ruokaa koko päivänä. Mä sit annan jotain jugurttia tai leipää kun tulee paha mieli että toinen on kokonaan syömättä. Mutta, ruoalla koitan aina ens. Tiiän et sit sanotaan ettei saa antaa muuta, mutta.....Oisko jotain vinkkejä. Alkaa käydä jo omien hermojen päälle. Ja tosiaan se, että hoidossa ei mitään ongelmaa. Siellä on kyl muitakin lapsia syömässä, mut kotonakin on koitettu et ite syödään samaan aikaan...EI!!!!

Jätä ne jugurtit ja leivät pois. Pienet oppii todella nopeasti, että jos ruokaa ei syö, niin sen jälkeen saa kyllä jotain hyvää kuten leipää. Ja jos ei ole nälkä, niin ei sitten mitään muuta kun vettä. Näin meillä mennään.
Eli meidän kohta saman ikäinen tyttö syö päivässä hyvin 3 tai 4 ateriaa, ei enempää. Jos ei syö ruokaa, ei saa mitään muutakaan ennen seuraavaa ruoka-aikaa. Viikonloppuna mm ei lounasta mennyt lusikallistakaan. Enkä antanut kun vettä päälle. Kyllä jo välipala ja päivällinen maistuivat! Parastahan on, jos jo pienenä saa ruveta päättämään omista syömisistä.
Ei meillä muuten puurot maistu yhtään, en edes tarjoa vaan annan suosiolla leipää iltasin ja aamusin... Enpä itsekään puuroa syö.

Yhteistyössä