1v8kk lyö!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja leppä
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

leppä

Jäsen
26.07.2007
56
0
6
Meillä on pojalla ollut nyt muutaman kk ihan kauheaa väkivaltaista käyttäytymistä :( ! Osaksi liittyy tietysti jo alkaneeseen uhmaan ja voimakkaaseen temperamenttiin, mutta muuten olen ihan ihmeissäni, mistä on kyse. Lyö minua ja isää, kun joku asia ei mene hänen tahtonsa mukaan, samoin isovanhempia ja mikä kamalaa, myös toisia lapsia (muutoinkin pompottaa ja pomottaa kaikenikäisiä lapsia, repii lelut käsistä, repii vaatteista, tönii, nipistelee, ym.). Kyse ei toisten lasten kanssa ole puoliensa pitämisestä, vaan poika saattaa mennä repimään kirjaa lukevan lapsen tuolilta alas tai huitoa täysin syyttä leikkipuistossa vierasta lasta. Kielletty on, hyvällä ja pahalla, mutta aina vaan jatkuu. Onko muilla vastaavaa jo reilun puolenotista vuoden iässä?? Ei paljoa mieltä ylennä, kun esim. illalla nukkumaan mennessä poika alkaa läiskiä naamaan tai saa hävetä ja selitellä, kun on väkivaltainen toisia lapsia kohtaan! En ymmärrä mistä on tämän keksinyt/oppinut, kun ei missään ole lyömistä nähnyt!

Meillä neiti 1v7kk on todella temperamenttinen ja kova uhma päällä. Meillä neiti lyö myöskin jos joku ei mene niin kuin tahtoo ja jos kinaa 3-v isoveljen kanssa. Tosin muuten ei mene lyömään ketään. Tätä oli myös pojalla pienempänä,ja joskus kyllä vieläkin kun on myöskin uhma iässä..

Kuulostaa ihan normaalislta, hakee rajoja ja kokeilee. Ei auta muuta kuin kieltää, kieltää ja laittaa kauemmaksi. Jos sylissä ollessa alkaa lyömään, niin koita saada katsekontakti ja sano että noin ei tehdä laitan sinut pois sylistä tai jos ei katsekontakti onnistu, niin sitten vaan sano että noin ei tehdä ja pois sylistä. Lapselle voi myös sanoa mitä tehdä lyömisen sijaan: istu viereen ja leiki nätisti, ota toinen lapio jne.

Tsemppiä ja jaksamista!

kuin meidän pojasta puhuisit :ashamed: . Mä olen jo alkanut pitämään itseäni surkeana vanhempana, kun olen onnistunut kasvattamaan läpsivän lapsen. :ashamed: Mutta meillä tähän kanssa kieltoa, uhkaus ja jäähynurkka. Muuta emme ole keksineet. Joo ja sitten tota katsekontaktia ja sylistä pois joutumista jne. Välillä on toivoton olo ja häpeän tunne. Niin ja poitsu melki 1v7kk.

meillä vasta tuo pikkuautoilla iskemisvaihe päällä.. kielto tulee ja poika joskus tottelee ja joskus ei. Yleensä kiellon päälle tekee vielä parikin kertaa ja toisen tai kolmannen kiellon jälkeen kävellään pois ja jätetään yksikseen leikkimään. Silloin tulee tylsää ja itku yleensä sitten :| antaapa tulla vain. Todetaan siihen että kukaa ei halua leikkiä toisen kanssa jos lyö tai on ilkeä... välillä myös menee jakeluun, onneks useimmin ei tarvitse kävellä pois mutta jos sattuu olemaan nälkäinen tai uninen niin käpy palaa nopeammin silloin.. pojalla siis :D

Väärin tai oikein niin meillä äiti ottaa kädestä kiinni kun lyödään ja pitää siitä niin kauan että se on tylsää. Samalla selitän, että ei saa lyödä tulee pipi. Äiti ottaa kädestä kiinni jos *** lyö. Ainakin toistaiseksi on auttanut, nyt kun on tullut noita vinkeitä. Olen sillä kannalla, että kun kielletään eikä totella niin siitä hyvä seurata jotain tylsää. Meidän poitsu 1v7kk.

Tavaroiden nakkelusta tulee myös yksi varoitus. Jos *** heittää vielä niin äiti ottaa sen pois. Ja kun tavara lentää niin se otetaan pois, kunnes tavara unohtuu. Jos uhmassa tämän jälkeen kaikki alkaa lennellä niin otan taas pojasta kiinni ja selitän kuten lyödessä asian.

Meillä tää nuorempi (kohta 2v.) myöskin lyö jos joku asia ei mene hänen mielen mukaan. Useimmiten lyö minua tai isoveljeään (melkein 5v.) ja karjuu samalla. :whistle: :/ Eipä siinä muu auta kun joka kerta vaan kieltää ja kieltää. Ja sit jos hän on sylissäni ja lyö minua, niin kiellän ja sit nostan pois sylistä.
Esikoinen ei koskaan ollut näin tempperamenttinen kuin tää nuorempi. Olen monesti ajatellut että voi kauheeta jos esikoinen olisi ollut näin "eläväinen ja tempperamenttinen" kuin tää kakkonen niin me oltais oltu ihan ihmeissämme. :D

siis kamala uhma päällä...täällä tosin poitsu täyttää jo kaksi. Mutta ollut jo muutaman kuukauden tuota lyömistä nyt myös puree äitiä/isää, kun jotakin kielletään! Muiden lasten kanssa tulee aina kinaa, jos ollaan vaikka kylässä ja sitten alkaakin tavaroiden heittely toista lasta kohden ja ihan tarkoituksella, lyöminen, töniminen jne.
Kun otan kädestä kiinni,katsekontaktin, kiellän ja sanon,että noin ei voi käyttäytyä se sattuu ja tulee pipi, niin poika vaan saattaa nauraa päin naamaa ja hetken päästä jatkaa taas tota älytöntä käytöstä...kyllä on äiti joutunut MONESTI noloon tilanteeseen.

Kokeilee niin kovasti nyt rajojaan...saattaa huutaa, että ei syö ruokaa tai puuroa, vartinkin kurkkutorvi suorana..koittaa nousta syöttötuolista, mutta komennan aina takaisin istumaan...kunnes sitten lopulta alkaa syömään, kuin mitään huutokohtausta ei olisi ikinä ollutkaan!
Meille tosin on syntynyt juuri toinen muksukin...joten varmaan myös mustasukkaisuutta ja huomion hakua tuo pojan käytös...mutta välillä tuntuu kyllä, että järki menee ton taaperon kanssa.
Rankkaa on...hemmetin rankkaa ja hermoja kiristävää...mutta kaipa se tästä ja pinnakin kasvaa :D :heart:

Meillä kyllä on kohtuullisesti saatu noi lyömiset kuriin. Kielto, kädestä kiinnipitäminen, poika pistetään pyytämään anteeksi ja myös sanomaan mitä ei saa tehdä. Sitten ei saa haluttua huomiota ja viedään tekemään jotain muuta, nyt 2v:nä käytössä on jäähy.

Kaikki läheiset noudattaa tätä minimitoleranssi: äiti, isä, mummit ja vaarit sekä toki päiväkoti.

Lyö yleensä mustasukkaisuuttaan.

Yhteistyössä