1vuotias on mustasukkainen, apuja!!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja keiju84
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

keiju84

Jäsen
14.07.2007
613
0
16
Elikä juuri 1 täyttänyt pikku neitokainen on ollut nyt 1-2 vko kauhean mustasukkainen iso siskostaan. Heti jos isompi on minun sylissä tai teen jotain isomman kanssa antaa auttamaton huuto, huuto loppuu kuin seinään kun lopetan tekemisen isomman kanssa. Ollaan yritetty että isä olisi sitten pienemmän kanssa kun minä touhuilen isomman kanssa, mutta pienemmälle ei isä kelpaa ollenkaan jos on mahdollista saada minut.

Olisko hyviä neuvoja miten minun pitäisi toimia jotta nuo huuto kohtaukset vähenisivät/loppuisivat vai onko minun vain kestettävä pikkuisen riipaiseva huuto?

Meillä oli samanlaista, mutta on näköjään ajan kanssa menny ohi. Kannattaa vaan koittaa tehdä jotain myös isomman lapsen kanssa ja samalla jutella nuoremmalle rauhoittavasti että hän huomaa sinun olevan kuitenkin läsnä vaikka teen toisen kanssa jotain. Ei ole vakavaa, vaikka 1v. välillä huutaakin lattialla ja mustasukkailee, kasvaminen tekee välillä kipeää.

Meillä on sitä samaa havaittavissa. Ja huuto syntyy myös jos isukin kanssa halitaan. Kuinkahan kauan tätä jatkuu? |O

Hei, meilläkin juuri tuota samaa :wave: Yksi ilta teinkin aloituksen samasta aiheesta. En tiedä mikä auttaisi. Jos esikoinen tulee syliin niin kuopus repii hiuksista, läpsii isosiskonsa naamaa jne. koittaen saada esikoisen pois sylistäni :/ Ja huuto on karmea. Muutenkin roikkuu minussa vähän liikaakin. Viihtyy muidenkin kanssa jos minä en ole paikalla mutta heti kun huomaa minun saapuneen paikalle niin alkaa nitinä ja lahkeessa roikkuminen.

Yhteistyössä